De maten van de switch bar?

HDFrank

Berichten: 618
Augustus 04, 2013, 09:35:47
edit2Rapporteer  
Ik ben GE 'switched'.. Joepie
Maar ik wil mijn eigen bar gebruiken.

Wie heeft voor mij de maten van de Switch Bar?

Dan bedoel ik niet dat hij 45 en 55 cm breed is, maar:

wat zijn de afstanden
- swivel tot aan het depower deel. (throw van de bar) power/depower gedeelte van de bar zelf.
- afstand CL/swivel tot de clamsheet.
- max en min lengte van de depower koord
- Afstand chickenloop/swivel tot aan de swivel waar de power lijnen aan zitten
- Afstand van de bar connectie tot aan de stuur lijnen.

Alvast bedankt voor je reactie! ThumpsUp

Grtz Frank
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #1 Augustus 04, 2013, 09:49:56
edit2Rapporteer  
Waarom wil je dat allemaal weten? Ga je jouw bar ombouwen? Want in principe vliegen switch kites gewoon op gelijke lijnen. Het enige waar je op moet letten is de Y splitsing laag zit (max 2 meter van de cl) en dat je bar de juiste breedte heeft.

Dat zeggende, je hoeft dus niet precies te weten wat de afstand van alles is, als je maar op gelijke lijnlengte uitkomt.

Verder weet ik alleen dat de lengte tot de clamcleat max 55cm is en tot de bovenste swivel max 90 cm. Dit houd ik altijd aan bij het vervangen van het depowerkoord. Het depowerkoord is 205 cm lang, als je dat bij switch zelf koopt.

Anders kan je het atlijd vragen op het switch forum of via de mail aan switch zelf.

Succes en veel plezier natuurlijk met je kites.
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #2 Augustus 04, 2013, 10:09:08
edit2Rapporteer  
Top Sayootje,

Je hebt een oude man weer gelukkig gemaakt. Hahahah
Hier kan ik wat mee.

En nee ik ga mijn bar niet verbouwen.
Ik heb twee peter liynn barren. Die alleen anders afgesteld moeten worden naar de maten de jij net geeft.

Bedankt
Frank
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #3 Augustus 04, 2013, 10:50:37
edit2Rapporteer  
Met een Peter Lynn bar moet het geen probleem zijn. De specs van de navigator bar komen al aardig overeen met de switch bar zo te zien.

Succes
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Augustus 04, 2013, 11:56:25
edit2Rapporteer  
Ik  heb m'n depowekoord ooit eens opgemeten, en kwam op 180cm...

Is het later gewijzigd ofzo?
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #5 Augustus 04, 2013, 12:10:08
edit2Rapporteer  
Geen idee, maar ik heb de nieuwe toevallig van de week opgemeten bij het vervangen. Was toch echt 205. 2x keer gemeten, want ik vond het ook wel aan de lange kant. Ik had ook een stukkie (10 cm) over hahaha. Nou ja beter te lang dan te kort.
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #6 Augustus 04, 2013, 13:28:51
edit2Rapporteer  
een stukkie (10 cm) over hahaha. 
  ThumpsUp


Kan precies HET verschil zijn!






Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Augustus 05, 2013, 21:39:44
edit2Rapporteer  
het is wel degelijk van belang, voor bijvoorbeeld het flaggen en voor b.v. de y-splitsing. een y-splitsing op de verkeerde plek kan een totaal verkeerd reagerende kite als gevolg hebben.
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #8 Augustus 07, 2013, 09:20:20
edit2Rapporteer  
Morres,

De man die ik niks hoef of moet uitleggen....

Wat veel mensen doen is kiten.
Wat minder of bijna niemand meer doet is zijn/haar safety checken of instellen...

Door mijn ervaring met de peterlynn matrassen ben je heel bewust van de noodzaak om te kunnen flaggen en dit op de juiste manier te laten gebeuren..

Grtz Frank
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.