Welke trapeze vaar je?!

dolkie89

Berichten: 63
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #25 Augustus 10, 2013, 06:49:19
edit2Rapporteer  
Hier ook een Mystic Warrior III

Hier ook een warrior III
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #26 Augustus 10, 2013, 10:08:15
edit2Rapporteer  
Ion Apex Gold, maar de straps willen nog wel eens losser gaan zitten, vage constructie met die metalen "bekken" ..

Inderdaad, prima trapeze en zit heerlijk alleen de straps willen nog wel eens losser gaan.

hier hetzelfde  straps gaan soms wat losser zitten.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #27 Augustus 10, 2013, 10:08:53
edit2Rapporteer  
Ion Apex 2013. Helaas in 3 maanden de handlepash leash afgebroken. Valt als het goed is in de verzekering. Heel fijn zittende trapeze.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #28 Augustus 10, 2013, 10:19:28
edit2Rapporteer  
Eerst een Mystic Code zero, zon verstelbare, was ik een tijd lang blij mee, Maar de Apex die ik nu heb is wel ff een stuk beter, Ik bewust niet de gold genomen omdat ik die straps niet echt vertrouwde, Ze lijken een beetje op de van hele goedkope span bandjes van de gamma.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Augustus 10, 2013, 10:59:12
edit2Rapporteer  
Ik heb de ION Hummer... Zit echt lekker er je hebt er meer vrijheid van beweging in dan de Ion apex die overigens ook heerlijk zit.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #30 Augustus 10, 2013, 11:03:36
edit2Rapporteer  
Altijd zonder , zit ie niet in de weg ook ! ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #31 Augustus 10, 2013, 11:33:39
edit2Rapporteer  
Heb de Seat van Mystic kruipt nooit omhoog maar omdat een seat er niet uit zit doe ik dees er overheen.  Grin
DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Antwoord #32 Augustus 10, 2013, 13:51:46
edit2Rapporteer  
Hahah die kilt is een top idee, ga zo ff een aantal passen..
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #33 Augustus 10, 2013, 22:07:02
edit2Rapporteer  
Wanneer je dan kijk naar een trapeze waarbij de spreaderbar bijna niet verplaatst moet je de trapezes van Prolimit en ION hebben.


Bij m'n Kitewaist Pro schuift ie anders toch nog wel iets naar boven. Volgens mij ontkom je daar gewoon ook niet aan.

Verder vind ik het een superding. Niet zo'n groot bakbeest als Dakines/Mystics/Ions
surreal

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #34 Augustus 12, 2013, 15:33:01
edit2Rapporteer  
Underwave Sultan, zit prima .. kan 'm heel strak aantrekken en schuift daarna nauwelijks terwijl het nog wel erg comfortabel zit. Vind 'm een stuk fijner als de zittende Underwave Atlantis.
JdBn

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #35 Augustus 13, 2013, 23:44:31
edit2Rapporteer  
Vanaf het begin af aan met een ION Apex 2012 gevaren, beviel eigenlijk wel prima. Maar inderdaad wat ik hierboven ook las, die metalen anti-slip dingen waar de strap doorheen gaat om de haak naar beneden te houden... die doen niet altijd hun werk even goed. Heb ook geen idee hoe ik dat kan verbeteren eigenlijk, maar ik forceer het dingetje dan altijd maar dicht zodat ie beter klemt en dan is het over het algemeen geen probleem meer. Heb niet het idee dat ie opkruipt, maar wel regelmatig last van m'n onderste ribben omdat die de trapeze tegenhouden..

Tijdje terug ook een Dakine Fusion gekocht omdat ie redelijk goedkoop was (mooie aanbieding ergens) en ik op de langere dagen, vooral met veel wind, wat minder last van m'n ribben wilde hebben de drie dagen erna.. Dus vorig jaar zo nu en dan gebruikt, maar sinds ik m'n rib kneusde in April heb ik de Apex maar 1 of 2 keer gebruikt. En nee, ik ben niet maar 3x geweest, zodra er wind is sta ik er. Grootste nadeel vind ik toch wel de verminderde bewegingsvrijheid, krijg het board amper aan m'n voeten Roll Eyes

Overigens was die rib er niet erg aan toe, wel lang last van gehad (week of 8-10 denk ik) maar eigenlijk alleen als ik op m'n zij had gelegen 's nachts, en ik kon er dus wel mee kiten Grin De Apex zat echter vervelend op die plek en dan ging het na een half uur goed zeer doen. Met de Fusion kon ik het makkelijk een paar uur uithouden.. Dat ik er dan weer een dag of twee last van had dat moest dan maar schater Echter ben ik sindsdien niet meer overgestapt naar de Ion.. Komt wel weer.
DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Antwoord #36 Augustus 14, 2013, 09:12:55
edit2Rapporteer  
Wanneer je dan kijk naar een trapeze waarbij de spreaderbar bijna niet verplaatst moet je de trapezes van Prolimit en ION hebben.


Bij m'n Kitewaist Pro schuift ie anders toch nog wel iets naar boven. Volgens mij ontkom je daar gewoon ook niet aan.

Verder vind ik het een superding. Niet zo'n groot bakbeest als Dakines/Mystics/Ions

Okeeeejj... Ik had die nieuwe pro limit kitewaist aan waarbij de banden van onder je spreader bar als ware in je trapeze gaan. Ik dacht ook dat deze dus praktisch niet zou opschuiven, maar niet dus Smiley

Ik twijfel nu eigenlijk nog tussen die underwave sultan ( maatje heeft em en zat goed) en die kitewaist van pro limit.

magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #37 Augustus 14, 2013, 10:32:01
edit2Rapporteer  
Vaar nu met Underwave (sultan geloof ik), best aardige trapeze. Maar heb nu een engine besteld: een custom made (carbon) trapeze. Wordt gemaakt met een (wax) model van je rug. Ongeveer 2 x de prijs van een normale trapeze en een behoorlijke wachttijd (eerst wordt de waxplaat opgestuurd, dan moet je het model van je rug nemen, terugsturen, dan nog wachttijd bij het maken en dan het resultaat opsturen, wordt allemaal gedaan vanuit Santa Cruz, Californië).

Heb m nog niet binnen, maar zodra ik er mee gevaren heb komt er een review.

http://shop.ride-engine.com/
feddomw
Gast
Antwoord #38 Augustus 14, 2013, 10:35:19
edit2Rapporteer  
Heel graag een review hiervan, Ed. Staat ook al een tijdje op mijn lijstje. Volgens mij een waanzinnig fijn ding: licht, simpel.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #39 Augustus 17, 2013, 22:05:00
edit2Rapporteer  
Engine armor custom iets voor zelfbouw? Ziet er niet heel moeilijk uit... lastigste lijkt me het bevestigen van carbon aan de rest van het harnas. Het lijkt gestikt te zitten en gepopt....

Wat filmpjes op Vimeo gevonden (zoek Ride engine) hij is ook op de zelfbouwtour begonnen..
 
http://vimeo.com/67916637
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.