semi licht-weer bordje

BaSS

Berichten: 545
Augustus 13, 2013, 04:47:37
edit2Rapporteer  
Ik heb de laatste tijd veel lol met de 17 meter en de zomeravonden waarbij de wind inzakt.
Vaak gaat het op mn normale twintip van 132 prima tot redelijk en ik heb een Flydoor, maar meer dan cruisen wil je (ik) daar niet op...

Ik zoek dus iets tussen mn normale twintip en zo'n grote zware door in, iets wat me eerder dan mn kleine twintip uit het water brengt, maar waarmee ik wel wat tricks kan oefenen (niet zo zwaar/log als een flydoor). Gewicht 70kg, natuurlijk een en al spieren.

Zelf dacht ik aan een North Spike van 141x44.5 ...?

Heeft er iemand ervaring met een "tussenmaat" waar je toch lol mee kan hebben (tricks oefenen met weinig wind).
(beter nog, iemand op schellinkhout/muiderberg die zoiets bezit en waarmee ik eens kan proberen?)

Wederom dank voor enig advies!
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #1 Augustus 13, 2013, 07:41:20
edit2Rapporteer  
Misschien is de flyradical L wat voor je Bas.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #2 Augustus 13, 2013, 07:47:35
edit2Rapporteer  
Ik heb een flyradical onlangs aangeschaft(145*46) bevalt prima en is best nog speels aan de voetjes.Inderdaad die Flydoor zit als een blok aan je been,ik heb beide boardjes van te voren kunnen proberen en die flyradical was mijn ding.Je mag hem natuurlijk altijd proberen Bas.
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #3 Augustus 13, 2013, 09:11:33
edit2Rapporteer  
Ocean Rodeo Mako King, fantastisch board wat je met weinig wind al kunt varen, maar door tot een knoop of 30 en door zijn unieke vorm een fantastisch board om te kunnen spelevaren zowel op zee als op binnenwater.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Augustus 13, 2013, 09:20:06
edit2Rapporteer  
@Calimero, hij heeft het ook over tricks oefenen.....
Mako vind ik nu niet echt een op Freestyle gericht board.

Flysurfer radical is daar natuurlijk wel een uitblinker in.
2cool

Berichten: 79
Antwoord #5 Augustus 13, 2013, 09:28:50
edit2Rapporteer  
Een Woodboard Beam of Chame 136x42 past goed bij je wensen.

De maat is niet bijzonder groot, maar met jouw gewicht en de eigenschappen van het board heb je een goede oplossing.

Zie review van Marc87 :http://www.kitehigh.nl/gear/Boards/Woodboard/Beam/2013 (bij conclusie)

Wil je hem proberen, laat me dat even weten.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #6 Augustus 14, 2013, 21:54:17
edit2Rapporteer  
Hartelijk dank voor jullie suggesties en aanbod! Smiley

Het toeval wil dat ik gisteravond iemand tegenkwam op Muiderberg en dus met weinig wind een FlyRadical XL kon proberen (nog bedankt Vincent!). Het bordje is inderdaad een heel stuk lichter dan een flydoor en vaart ook zo, maar naar mijn gevoel was hij nog iets te groot (voor mij).

Ik hoop dat ik de FlyRadical maat L binnenkort eens tegenkom Smiley

@Calimero, ik heb de Mako 140 wide en de classic (150cm), topboardjes, maar inderdaad niet erg freestyle Wink

Ik kan de North Spike ook nog slecht uit mn hoofd krijgen.. deze heeft ook een track voor de bindingen wat op zich mijn voorkeur heeft.. (Entity Bindingen).

Ik hoop nog wat geduld op te kunnen brengen haha.


(ik zie zojuist pas dat TBK specifiek de L aanraadt... dat is grappig en waarschijnlijk dus erg goed ingeschat!)
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 Augustus 14, 2013, 22:23:09
edit2Rapporteer  
Hoe breed is jouw 132-TT?
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #8 Augustus 14, 2013, 22:26:39
edit2Rapporteer  
39cm (North Select 2013) - ik vind dat ie vrij veel snelheid nodig heeft wil ie beetje lekker varen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #9 Augustus 14, 2013, 22:32:39
edit2Rapporteer  
Dan kun je inderdaad ook naar een boardje van minimaal 42 kijken met een lengte tussen bijvoorbeeld 135 en 138.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #10 Augustus 14, 2013, 23:13:45
edit2Rapporteer  
Hartelijk dank voor jullie suggesties en aanbod! Smiley

Het toeval wil dat ik gisteravond iemand tegenkwam op Muiderberg en dus met weinig wind een FlyRadical XL kon proberen (nog bedankt Vincent!). Het bordje is inderdaad een heel stuk lichter dan een flydoor en vaart ook zo, maar naar mijn gevoel was hij nog iets te groot (voor mij).

Ik hoop dat ik de FlyRadical maat L binnenkort eens tegenkom Smiley

@Calimero, ik heb de Mako 140 wide en de classic (150cm), topboardjes, maar inderdaad niet erg freestyle Wink

Ik kan de North Spike ook nog slecht uit mn hoofd krijgen.. deze heeft ook een track voor de bindingen wat op zich mijn voorkeur heeft.. (Entity Bindingen).

Ik hoop nog wat geduld op te kunnen brengen haha.


(ik zie zojuist pas dat TBK specifiek de L aanraadt... dat is grappig en waarschijnlijk dus erg goed ingeschat!)

Hey Bass ik vaar zelf de North select, en toevallig heb de Spike textreme2013 van het weekend even mogen proberen , een maat van me weegt 120 kilo en zo doende heeft hij een groot board gekocht.

Ik moet zeggen vergeleken bij zon Spleene flydoor vaart dit 10 keer beter , het vaart echt als een twin tip, echt blij verast , en ik denk dat het bij meer wind nog steeds goed en leuk varen blijft. En bindingen zijn helemaal top. en het board is lekker licht maar wel duur.Eurofun had een demo model maar dat is nu dus weg.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #11 Augustus 14, 2013, 23:41:55
edit2Rapporteer  
@rdheld, super das nog eens een mooi vergelijk dan, goed te horen dat het als twin tip vaart, daar gaat het in de eerste plaats om, top!

Weet je toevallig welke maat dat was? 141, of 153cm ?

Ik was eigenlijk aan het kijken naar de gewone (zwaardere) Spike... maar nu .... (grrr behoorlijk duurder...!)

@geloof deze borden zitten allemaal ietsje groter dan dat, maar erg in de buurt

Dank!
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #12 Augustus 15, 2013, 10:26:37
edit2Rapporteer  
@rdheld, super das nog eens een mooi vergelijk dan, goed te horen dat het als twin tip vaart, daar gaat het in de eerste plaats om, top!

Weet je toevallig welke maat dat was? 141, of 153cm ?

Ik was eigenlijk aan het kijken naar de gewone (zwaardere) Spike... maar nu .... (grrr behoorlijk duurder...!)

@geloof deze borden zitten allemaal ietsje groter dan dat, maar erg in de buurt

Dank!

Dit was de 153 x 46.5cm   echt wel groot dus, Maar poppen naar toeside ging erg makkelijk , Ik ben ongveer 70 kilo en  ik ben de select 132cm x 39cm gewend. 

de North Spike 2013 - 141 x 44.5cm  komt wer aardig in de buurt van de grootste select
141cm x 42cm
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #13 Augustus 15, 2013, 13:12:47
edit2Rapporteer  
Waarom niet gewoon een skimmetje en lekker strapless dingen oefenen. Tussen je gewone twintip en je door zit misschien 3-4 knopen en dan ga je daar nog weer een extra boardje voor kopen? Als je dan toch geld uitgeeft zou ik direct een 21m halen ofzo Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.