Eerste indruk Park 2014

feddomw
Gast
Antwoord #25 Augustus 22, 2013, 10:12:32
edit2Rapporteer  
ja maar ook dat zegt weer niks.. want zie bv het topic van BaSS die z'n Ozone powerlijnen kan vervangen na 10 sessies.

Een zwaluw maakt nog geen zomer.... Een scheermesje of ander schelpje die een lijn aansnijdt en het is snel gebeurd op die plek met de wrijving.

Overigens denk ik ook dat de Catalyst meer met de Park overeenkomt dan de C4 qua vliegeigenschappen. Park is nu zonder katrollen, maar wel met langere bridles dan voorheen?

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 Augustus 22, 2013, 10:43:32
edit2Rapporteer  
Ook Katrollen zeggen niet veel over wat voor type kite het is, en wat de vliegeigenschappen zijn.
Een katrol wordt toegepast omdat de kite ontwerper graag gelijke belasting op beide lijn uiteinden wil hebben, ongeacht de hoek van inval (A.o.A.).
Hierdoor voorkomt hij onnodige vervorming van het opblaasbare frame van de kite, welke mogelijk negatieve invloed op de vliegeigenschappen zou kunnen hebben.

Dat katrollen de kite vertraging en minder gevoel/feedback geven heeft alles te maken met het totale vliegerontwerp. Er zijn ook kites met katrollen die geen vertraging in de stuurimpulsen hebben, alsook goede feedback!

Voordeel van geen katrollen hebben is simpel weer een slijtagepunt minder (en minder kosten voor de kitefirma's = meer winst)

De Park is de hybride C van Naish. De oer-Park is gesneden uit de Torch van dat moment. Zover ik weet was het doek tussen de middelste en de twee aangrenzende struts geheel gelijk, inclusief vleugelprofiel.

De Park zit in de hoek van de RPM, Hatch, Krush, en dus ook de C4.

De Catalyst is een ander type kite, daar heeft Naish de Ride o.a. tegenover staan.
De nieuwe Catalyst lijkt erg op de C4. Hij heeft niet meer die SLE look van voorheen omdat de vleugeltips nu hoekig zijn.
Mojos12

Antwoord #27 Augustus 22, 2013, 11:28:02
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen Naish park en Ozone Catalyst .

Waarom de Catalyst?
De Park ligt meer in de range van de Ozone C4 wat dat betreft.
Ozone vind ik een erg goed merk net als Naish . Is gewoon omdat mijn eerste de-power ( 2006 ozone access) er erg goed uitzag . Zeer mooie afwerking .
De Naish park kan ik met 10% korting krijgen ( club korting) . Dus dat lijkt me wel erg mooi .
Ik zelf heb ook les met de Naish park gehad . Erg goede kites en de-power was echt zeer goed . Kon een 8 je nog mooi vliegen met 22 knopen ( 53 kg)
De c4 lijkt mij ook wel erg strak .
Is wel jammer dat er erg weinig Ozone wordt gevaren in België . Opzich is naar Nederland rijden geen probleem . Zal hem in de komende maanden wel testen .
Zal wel voor begin volgend seizoen zijn .

Ben benieuwd wat jullie allemaal van de nieuwe parks , catalyst en c4's vinden .
CCaptain

Antwoord #28 Augustus 22, 2013, 13:18:04
edit2Rapporteer  
Heeft iemand de Park 2014 al met waven geprobeerd?

Ik mis bij Naish een echte wave kite, zoals bijvoorbeeld de reo.
Komt de park een beetje in de buurt van die kite of zijn de vaareigenschappen totaal anders?
storm

Antwoord #29 Augustus 22, 2013, 14:01:59
edit2Rapporteer  
En mijn vraag of ik zomaar een stopperballetje op mijn bar kan draaien. Heeft iemand daar nog iets over zeggen?
Oh ja en nog iets wat ik nergens kan vinden. In de binnen kant zit een elastiek gespannen met een oog eraan.
Waar dient deze voor. Vind op de naish site geen enkele aanwijzing.
-=Banzai=-

Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #30 Augustus 22, 2013, 14:17:35
edit2Rapporteer  
En mijn vraag of ik zomaar een stopperballetje op mijn bar kan draaien. Heeft iemand daar nog iets over zeggen?
Oh ja en nog iets wat ik nergens kan vinden. In de binnen kant zit een elastiek gespannen met een oog eraan.
Waar dient deze voor. Vind op de naish site geen enkele aanwijzing.

Is optioneel voor een Light Wind Relaunch systeem. Ik heb het ook op me nieuwe Naish Draft  zitten. In een Duits review filmpje lieten ze dit systeem heel kort in beeld zien. Het doet me denken aan een bungee Relaunch systeem dat ik ooit op een North Evo had zitten.

Na 1.00 minuut :

http://gleiten.tv/index.php/video/action/view/v/1104/
storm

Antwoord #31 Augustus 22, 2013, 14:40:32
edit2Rapporteer  
Maar het is mij niet duidelijk wat het doet.
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #32 Augustus 22, 2013, 14:42:52
edit2Rapporteer  
Light Wind Relaunch

Extra lijn die je helpt je kite op zijn kant te krijgen en te relaunchen bij minder wind.
Heb het nog nooit gezien dat iemand het geinstalleerd had, schijnt bij grote kites wel eens te helpen,
maar zie het nut niet om dit op een 7 mtr te installeren.

Welke bar vaar je nu dan ?
Michiel.
Moderator

Antwoord #33 Augustus 22, 2013, 15:22:50
edit2Rapporteer  
Bij Zeeko noemen ze dat het ERA systeem: Easy Relaunch System.
Idd. een extra lijn vanaf de bar die via een van de stuurlijnen loopt. Hiermee kun je de kite achteruit starten zodat hij omdraait om te kunnen herstarten.

Heel handig bij weinig wind of hele lichtgewicht kiters....maar bovenal (de reden dat ik zo'n lijn ook heb, hetzij niet gemonteerd) erg makkelijk voor snowkiten en ijskiten Wink

Voor op het water is het alleen bij de grote maten handig en dan met name de Draft lijkt me.
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #34 Augustus 22, 2013, 15:52:58
edit2Rapporteer  
@Kapiteintje

Gewoon Reo kopen joh  Smiley
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #35 Augustus 22, 2013, 17:20:11
edit2Rapporteer  
Over de kwaliteit van Naish, ze zullen dezelfde materialen gebruiken die andere merken ook gebruiken. Ik heb tussen verschillende kites van hetzelfde jaar (2012) wel grote verschillen gezien in stikwerk, dat kan er aan liggen dat ze met verschillende lofts werken en/of dat ze verschillende instructies hanteren om aan de goedkopere modellen betaalbaar te houden. UIteraard moet je de mogelijheid openhouden dat iemand via een achterdeur afkeur/2de keus loopt te verkopen.
De modellen die ik kon vergelijken waren een Torch (normaal) en een Ride (erg slecht).
DM2008

Antwoord #36 Augustus 22, 2013, 18:42:25
edit2Rapporteer  
Er lopen inmiddels 2 topics door elkaar in deze thread, wellicht aardig om deze te scheiden: VAAReigenschappen Naish Park 2014 en kwaliteit constructie Naish (Ozone, Slingshot, Cabrinha, enz. enz.).
CCaptain

Antwoord #37 Augustus 22, 2013, 20:50:23
edit2Rapporteer  
De Park 2014 wil ik graag eens proberen. Gewoon het verschil eens voelen met de Torch...

@ Ozjonnie, misschien doe ik dat wel...  Grin

Rudooo, ik kom je volgende keer halen hoor  Joepie

PS vergeten jullie de secret-spot party niet?  Cool
Michiel.
Moderator

Antwoord #38 Augustus 22, 2013, 20:51:50
edit2Rapporteer  
Mee eens DM

Heren, gaarne weer ontopic over de Park 2014
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #39 Augustus 23, 2013, 00:18:07
edit2Rapporteer  
wat mij betreft hebben sommigen een negatief beeld omdat Naish in 2010 een slechte batch had en zijn daarom overgestapt op o.a. de ozone kites..

maargoed de Parkjes vanaf 2013 zijn gewoon goed. ben benieuwd wanneer ik de 2014 weer verder aan de tand kan voelen... voorlopig blijft t aardig wind stil. Sad
Straight edge

Antwoord #40 Augustus 25, 2013, 17:14:43
edit2Rapporteer  
2014 heeft geen cartrols meer  op de lijnen van de kie
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Augustus 25, 2013, 17:22:11
edit2Rapporteer  
2014 heeft geen cartrols meer  op de lijnen van de kie

echt waar joh?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.