wasbeer
|
Park vliegt lekker, zeg gewoon dat de afwerking in het algemeen bij Naish iets minder is dan SS, Ozone of Cabrinha. Prijs is dan ook wat minder.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Afwerking ziet er misschien idd niet zo goed en gelikt uit als bv een North, maar is zeker niet minder bombproof. Heb zelf ook al de nodige klappers met de 2013 en zn voorgang'ers gemaakt maar nooit gekke dingen gehad met de Kite zoals stiksels die open sprongen of scheuren van het doek.
|
|
|
wasbeer
|
Dat is te beter, ik heb de kite nooit zelf gehad dus kan niet oordelen over de levensduur En North ziet er bombproof uit maar is het jammer genoeg niet meer de laatste 2 jaar ...
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Maargoed, elke Kite is net zo duurzaam als dat de eigenaar er zelf mee omgaat... Ik zorg ervoor dat mijn kites altijd droog en zo zandvrij mogelijk worden ingepakt... Mocht ik dit op het strand niet kunnen dan hang ik ze gelijk daarna thuis te drogen en veeg ik het zand er af en pak ik ze daarna weer netjes in. Zand en vocht in je doek vreten je kites op.
|
|
|
wasbeer
|
Jups, ik ben daar ook redelijk freaky op, is maar goed ook, je ziet genoeg gasten die ermee omgaan alsof het ze niks kan schelen...
|
|
|
marliesje
Logs: 0 | 20 uur
|
Ok en dan als laatste de Gaastra Hatch... iemand daar ervaring mee? Prijstechnisch aanzienlijk lager dan Cabrinha, maar qua kwali en performance?
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
@ Michiel dus een delta start in theorie weer makkelijker dan een bow... ? Dat is net zo als zeggen dat een middenklasser harder door een bocht kan als een auto uit het compacte segment. Veel te algemeen. Zo is het met kites ook. Sommige BOW's herstarten goed, anderen weer wat minder, etc. En er zijn bijna geen BOW kites meer op de markt. Cabrinha is er mee begonnen, en inmiddels is er volgens mij nog maar 1 model op de markt (Marc, kom er maar in als levende Cabrinha Wiki) Je zegt dat de Hatch niet goed herstarte? De toevoeging weinig wind zegt mij al genoeg. Alle kites herstarten in weinig wind lastiger. Dat is gewoon een feit. Ook als je niet zo zwaar bent als jij herstarten kites gewoon iets lastiger. Een aantal merken zoals Naish en Zeeko bieden daarvoor ook een extra 5e lijn aan (bij Zeeko ERA systeem bijvoorbeeld). Echter zou ik daar zeker niet een kite op uitkiezen. Ik noem maar wat, een slingshot ralley (delta) herstart heel makkelijk. Deze kite is nl. bedoelt voor golfrijden, en dan is herstarten heel erg belangrijk als je in de branding crashed. En die kites doen het ook prima als beginners en freeride kites. Zelf heb ik nu de Zian Kima (SLE) in de test. Die schijnt het ook goed te doen. Inderdaad hebben de meeste delta-kites een erg makkelijke herstart. Maar echt slecht herstartende, voor beginners geschikte kites zijn er echt niet meer op de markt zover ik weet Er zijn nog wel een aantal bow-kites op de markt maar het aantal neemt snel af. Cabrinha heeft er nog maar één, das de Velocity in 2014, in 2013 waren er nog de Switchblade en de Crossbow LW. Maar neem bijvoorbeeld de Dyno en de Edge, zijn technisch gezien gewoon bow-kites. Maar om even tot het topic te komen, waarom ga je niet gewoon voor 2012/2013 tweedehands materiaal? Is veel goedkoper, dan koop je eerst iets waar je goed mee kan leren kiten en daarna ga je verder kijken wat je wilt. Mocht je uit jou rijtje willen kiezen zou ik sowieso voor de Cabrinha gaan. Om de simpele reden dat er geen enkele kite is die zo stabiel in de lucht staat dan een Switchblade en ten tweede het zijn constructief gewoon de beste kites op de markt. Wat ook telt, het is plug en play, het stalt niet, depower zit boven de bar en gaat dus ook eenvoudig, de windrange is goed en de kite is eenvoudig te verkopen omdat die populair is. Uit welk jaar is de Hatch trouwens?
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Maargoed, elke Kite is net zo duurzaam als dat de eigenaar er zelf mee omgaat... Ik zorg ervoor dat mijn kites altijd droog en zo zandvrij mogelijk worden ingepakt... Mocht ik dit op het strand niet kunnen dan hang ik ze gelijk daarna thuis te drogen en veeg ik het zand er af en pak ik ze daarna weer netjes in. Zand en vocht in je doek vreten je kites op.
Daarom scheurden mijn beide Bandits doormidden na een pussycrash, terwil ik ze bijna na elke sessie afspoelde en droogde, en erg goed oplette met schelpjes ed. Nah, 't is soms gewoon een kwestie van geluk of pech hebben. Er zijn mensen die totaal niet zuinig zijn op hun spullen en er jaren mee doen als ik het zo soms eens lees. Voorkomen is beter dan genezen uiteraard, maar dan nog kan je pech hebben... Park vliegt lekker, zeg gewoon dat de afwerking in het algemeen bij Naish iets minder is dan SS, Ozone of Cabrinha. Prijs is dan ook wat minder.
Die goede kwaliteit van SS volg ik niet echt? ... Gewoon middelmatig volgens mij. Niet slecht, maar zeker niet het beste... Dat is te beter, ik heb de kite nooit zelf gehad dus kan niet oordelen over de levensduur En North ziet er bombproof uit maar is het jammer genoeg niet meer de laatste 2 jaar ... Zo superieur is dat D2 toch niet dan?
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Slingshot is tegenwoordig duidelijk niet meer de beste qua constructie inderdaad. Vooral veel problemen met de RPM.
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
hoi Marc
Deze bedoelde hatch is uit 2012 met een 2013 bar
Dat wou ik even weten over de bar, dit is de goede bar. De Hatch 2012 heb ik niet gevaren maar schijnt een goede kite te zijn.
|
|
|
wasbeer
|
met 2013 bar, dus idd de goede bar
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Maar qua stevigheid , performance etc? buiten de bar om iemand ervaring mee? 2013 is goed qua stevigheid, weet niet of hier onafhankelijke mensen zijn met Gaastra's uit 2012.
|
|
|
Faxie
|
Heb eens een Jeckyll 12m(? nouja een knoop of 15) 2012 getest en was er eigenlijk niet zo heel erg over te spreken. Vond het maar een traag sturend ding. Kwalitatief vond ik het ook niet zo bijzonder.
Een 9m Hatch zal niet traag zijn natuurlijk, maar ik zou gewoon eens wat aanbiedingen in de gaten houden. Blijkt die Gaastra voordelig te zijn zou ik het gewoon doen.
|
|
|
|
Faxie
|
ja is idd een aanbieding van 3 nieuwe kites uit 2012; 7,9,11 met 1 2013 bar
Tja je moet het zelf weten, maar ik zou als beginner niet gelijk aan een 3 kite quiver beginnen... of het moet wel een hele goede aanbieding zijn...
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
ja is idd een aanbieding van 3 nieuwe kites uit 2012; 7,9,11 met 1 2013 bar
Wat voor prijs als ik mag vragen? Overigens is het niet verstandig om met een 7m met harde wind te beginnen! Je wordt dan meteen hard afgestraft.
|
|
|
marliesje
|
ik zal ook niet bij plus 5 t water op gaan lijkt me in t begin ... das leuk voor later wil t wel leuk blijven vinden de vraagprijs is 1600 euro voor een nieuwe set 2012 met 1 2013 bar
|
|
|
Faxie
|
ik zal ook niet bij plus 5 t water op gaan lijkt me in t begin ... das leuk voor later wil t wel leuk blijven vinden de vraagprijs is 1600 euro voor een nieuwe set 2012 met 1 2013 bar Lijkt me een leuke prijs op zich. Maar dan nog zou je kunnen overwegen een 2e-hands 2-kite quiver te kopen, en wat je overhoudt bewaren voor je 2e set, die vast en zeker ooit gaat komen.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Opzich geen slechte prijs maar wel heel veel overlap. Met jou gewicht is 6 - 9 bijna genoeg Ik zou gewoon lekker tweedehands een 9m opzoeken.
|
|
|
marliesje
|
is 7-9 dan geen goede overlap? kan ook nog n 2013 gebruikte switchblade krijgen met 1 bar in 7 en 9 voor ik vermoed 1500 pff wat n geld daar heb je dus ook die 2012 3 set voor (hatch) zooo lastig beslissen...
|
|
|
Faxie
|
Opzich geen slechte prijs maar wel heel veel overlap. Met jou gewicht is 6 - 9 bijna genoeg Ik zou gewoon lekker tweedehands een 9m opzoeken.
Dat ja. Of 10-8, 9-7 of 10-7 als je een 2kite quiver wilt. is 7-9 dan geen goede overlap? kan ook nog n 2013 gebruikte switchblade krijgen met 1 bar in 7 en 9 voor ik vermoed 1500 pff wat n geld Cab is nou niet echt het goedkoopste merk Maar die prijs is voor Cab standaarden wel aardig volgens mij. Er is zat andere keus hoor... check het 2e hands gedeelte hier en op HL anders even
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
is 7-9 dan geen goede overlap? kan ook nog n 2013 gebruikte switchblade krijgen met 1 bar in 7 en 9 voor ik vermoed 1500 pff wat n geld daar heb je dus ook die 2012 3 set voor (hatch) zooo lastig beslissen... 7-9 heeft teveel overlap, helemaal met jou gewicht zal een 7m snel te groot worden.
|
|
|