Hoi allemaal,
Ik ben in het bezit van een Best Kahoona V4+ (9,5m) en zou graag een 2e kleinere kite aanschaffen voor de dagen met meer wind (25-30 knopen).
Ik weeg 73 kg en heb met mijn 9,5m het afgelopen seizoen regelmatig kunnen varen, maar met de herfst op komst denk ik dat ik toch vrij vaak overpowered zal zijn. Ik wil daarom een kleinere kite aanschaffen, maar twijfel of ik nou de 7,5m of de 5,5m aan moet schaffen (6,5m is er niet).
Volgens bijgaande tabel (
http://eurofun.nl/shop/images/82117/Schermafbeelding+2013-03-24+om+12.52.02.png/) heeft de 7,5m een windrange die bijna gelijk is aan de 9,5m. De 5,5m is daarentegen misschien weer net iets te klein en ik vraag me af of ik deze echt heel vaak kan gebruiken? (vaar inmiddels een jaartje, dus met 30+ knopen ga ik sowieso het water nog niet op)
Welke maat zouden jullie aanraden, en waarom? Ik heb bij de de 9,5m nu trouwens een RP 2012 bar. Heb al even zitten Googlen, maar kon niks over andere maat barren vinden bij Best. Kan ik met deze bar ook gewoon een 7,5 / 5,5m kite varen, of moet ik toch ergens een andere bar vandaan halen?
Ik hoop op jullie advies!
Groetjes,
Tim