Video bij windstil weer dan geraken mijn lijnen nooit in mekaar. Moet je testen bij 7bft als het zand rond je oren in in je ogen vliegt - ik vrees dat het dan niet goed werkt omdat de kracht van de 4 ineengedraaide lijnen te groot wordt dat je bar over het strand meeschuift. Bij 7bft kun je maximaal 2 lijnen per keer ontwarren.
Er zit nog een groot verschil in de stijfheid van kitelijnen waarbij de slappe lijnen bijna standaard in elkaar klitten bij het uitlopen hoe netjes je ze ook oprolt.
Lijnen die zoveel coating hebben dat je er figuurtjes van kunt buigen zijn echt een verademing met uitlopen en ik sta sindsdien ook nooit meer met een klit aan het einde en met zulke lijnen is zo'n tooltje dan ook compleet overbodig en betwijfel of het bij slappe lijnen nu echt zoveel voordeel geeft. Het feit dat je dan je lijnen minder goed op slijtage controleert moet je ook niet te snel naast je neer leggen.
Even uit mijn hoofd wat merken opnoemen als voorbeeld: Slappe lijnen: Naish North F-one Ozone
Ozone heeft wel degelijk slappe lijnen en SS stijve, maar inderdaad, mijn Fuel lijnen klitten ook veel meer in elkaar dan bij mijn Ozones, daar heeft feddomw gelijk in