Cabrinha Drifter 2014 - Keahi Aboitiz

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
September 18, 2013, 23:05:45
edit2Rapporteer  
bespreking Cabrinha Drifter 2014.

http://vimeo.com/74183152

Een pulley minder waardoor hij beter en directer zou draaien.
Dus de vorige jaren 2013 en 2012 draaide die niet zo lekker geven ze nu toe.

Zondag en maandag een 7m Drifter 2014 gezien (de Duitse jonge kitester) op Ouddorp en Maasvlakte: die leek me wel groot (ook wat meer doek voor meer low end ?) of zijn het de verwarrende kleurcombinaties die hem groter doen lijken?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 September 19, 2013, 19:40:53
edit2Rapporteer  
Een pulley minder waardoor hij beter en directer zou draaien.
Dus de vorige jaren 2013 en 2012 draaide die niet zo lekker geven ze nu toe.

Omgekeerd evenredig is dus jou interpretatie?

Als je zo redeneert zijn alle voorgaande jaargangen kites van ieder merk minder, want ze worden ieder jaar weer verbetert.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 September 19, 2013, 21:37:21
edit2Rapporteer  
Ik verwacht van een wave kite dat die goed draait en precies stuurt. Dat was dus niet bij de 2012 en 2013 Drifters. Voor de hoge prijs die men betaalt is dat wel zonde van het geld.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 September 19, 2013, 22:03:49
edit2Rapporteer  
Driften en snel sturen zijn wel de twee uitersten in de wereld van het golfrijden waarbij de driftende manier met stilstaande kite en slappe lijnen de meest pure vorm van kitesurfen op een golf is.


Eddy, wanneer begin je nu eens kites en boards te testen in plaats van alles finaal de grond in te branden puur en alleen op een eerste indruk vanachter je PC?

Kamo

Berichten: 156
Antwoord #4 September 20, 2013, 00:06:28
edit2Rapporteer  
Het is heel simpel:

Als merk moet je je spullen wel verbeteren, maar ze mogen niet beter worden dan voorgaand jaren.
Want anders zou je vorig jaar dus slecht materiaal hebben ontwikkeld en dat is ontoelaatbaar.

semen

Berichten: 294
Antwoord #5 September 20, 2013, 11:25:27
edit2Rapporteer  
Driften en sturen lukte anders prima met veel wave georiënteerde kites uit 2013, behalve de drifter 2013. Onder depower zeer moeizaam te sturen en gepowered niet snel genoeg om voldoende power te genereren. Prima voor Hawaii of kaapstad, absoluut ongeschikt voor de Nederlandse omstandigheden. Hopelijk hebben ze dit dit jaar wat beter voor elkaar want ik kan door m'n nomadje 7 heen kijken.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 September 20, 2013, 12:29:42
edit2Rapporteer  
Evan: ik verklaar dit 'minder goed draaien' niet - het is een statement van de man in de video.
En ik ben mogelijk meer op zee en in de golven dan jij.

Nog een leuke
"a rider on the original 8m would feel now the same power on the 7m"

http://www.youtube.com/watch?v=G8nOcPim2h0

Ook leuk om te vernemen dat je 2012 of 2013 REO minder goede low end had.
Wel knap dat ze dat durven toegeven.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #7 September 20, 2013, 14:06:11
edit2Rapporteer  
Ik denk dat deze drifter net zo snel (of net zo langzaam...) draait als voorgaande modellen. Wat die man in de video verteld is dat de directheid veranderd is, door de pulley weg te laten, en de voorlijn splitsing dichter bij de bar te zetten.
Daarnaast is de bar 7 tot 15cm langer geworden. Met mogelijk een positief effect op het sturen, maar ook een nadelig effect op het gevoel met je kite.

Als een kite directer reageert is die niet perse sneller in draaisnelheid. Draait alleen wat eerder. Als een kite vertraagd reageert op input, voel je dat meteen de eerste keer. De tweede keer voel je dat niet meer omdat je nu eerder input geeft.

Drifter is niet snel, zeker ook niet langzaam. Sneller dan de Switchblade die ook goed werkt in de golven en minder zwaar dan de Nomad. Een kite in de golven hoef je alleen te sturen als je weer terug wilt naar de golf. Dat impliceert dat je van de golf verwijderd bent. Je zou je kunnen afvragen waar je dan mee bezig bent.

Als een kite te weinig lowend heeft, zou je ook kunnen stellen dat je board te klein is. Als je lowend minder afhankelijk is van je kite, dan sta je waarschijnlijk met een kite in je handen die je makkelijker en harder in de rondte kunt gooien zonder teveel power van je kite te krijgen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.