the coon
|
Wil graag met je mee gaan,, denk dat jij mij zelfs wat kan leren lol, Helaas ben ik geen vrouw,, Zou ook graag me andere beginners willen gaan kiten,
|
|
|
Splitrr
Logs: 0 | 19 uur
|
Stel: Je wil als beginnende dame die haar cursus onlangs heeft afgerond gaan oefenen om nu echt te leren varen. Je hebt de vlieger[
Kite.. Kite.. Kite Is er een plek op het net waar mensen zich kunnen aanmelden om samen op pad te gaan?
Rare vraag misschien, maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben?
En onder trefpunt kunt u afspreken met mensen waar en op welke dag om samen te gaan kite. Zo zijn er ook enkele whatsapp groepen tot stand gekomen. Kitemaatjes oostvoorne = afspreken voor oostvoorne. Brouwersdam heeft geen los topic volgens mij, kiters rotterdam wijken daarnaar uit. Veel van hun zijn mv2/slufter kiters maar zitten ook aantal bij die kite op brouwersdam. (verbeter me if i'm wrong ) Vrijdag, staat vooralsnog goede wind, op oostvoorne. Ik kan dan iig. P.s. ben helaas geen beginnende dame maar toen ik net keek nog een man
|
|
|
marliesje
Logs: 0 | 20 uur
|
kite is vlieger... ben nun ollander eej... doe niet mee aan gehypte onzin iedereen weet wat ik bedoel als ik vlieger zeg het gaat om aanstaande zaterdag in dit geval. maar ga zeker eens kijken naar t topic wat je net aangeeft.
|
|
|
|
marliesje
|
zondag is te heftig, maar za dag zie ik rond de 17 knoopies op Oostvoorne? the coon: heb mn oproep wat genuanceerd: ps Het is wel prettig als je zelf ook al goede kitecontrole hebt en braaf je lessen met goed gevolg hebt afgelegd en we dus geen gevaar voor elkaar en anderen zijn... anders maakt manlief zich nog steeds teveel zorgen . Met alle respect: Dat vind ik nl wel belangrijk,anders kan ik net zo goed alleen gaan das dan nog veiliger haha weet niet hoe "ver"jij bent? Heb zondag vaak moeten bukken voor beginners die de regels nog niet echt naleefden zeg maar
|
|
|
|
|
the coon
|
Controle over de kite heb ik zeker weten, paar lessen heb ik al gehad, Op de bord komen was en ben ik mee bezig, paar keer gelukt min of meer, Met me nieuwe kite nog geen poging kunnen doen, Vertrouwen in de kite controle heb ik zeker,, op de bord komen is weer anders helaas,, In zandvoort heb je bijna altijd golven ,
|
|
|
marliesje
|
zandvoort, woont n vriendin van me. (ze kitesurft, zelf helaas niet) zelf les gehad op de dam, maar omdat ik af en toe moet herstarten nu ik t wegvaren 100 x op een dag wil oefenen is t fijn als ik kan staan. Als ik op de dam nu wegvaar beland ik in dieper water en als de vlieger dan in t water ligt is t herstarten net wat lastiger dan als je kan staan, vandaar nu nog ff voorkeur oostvoorne
|
|
|
the coon
|
zandvoort, woont n vriendin van me. (ze kitesurft, zelf helaas niet) zelf les gehad op de dam, maar omdat ik af en toe moet herstarten nu ik t wegvaren 100 x op een dag wil oefenen is t fijn als ik kan staan. Als ik op de dam nu wegvaar beland ik in dieper water en als de vlieger dan in t water ligt is t herstarten net wat lastiger dan als je kan staan, vandaar nu nog ff voorkeur oostvoorne Totaal met je eens!! Dat vindt ik echt eng zelf,, Paar keer al gehad,,
|
|
|
marliesje
|
Heb wel zon impactvestje aan met van die dikke schuimrubbers op de rug en borst... drijft iets beter, op zich niet nodig op oostvoorne en voel me soms net n terminator maar ach boeiend... als ik val, is t daar lekker zacht
|
|
|
the coon
|
Hihi terminator hihihi,, i'll be back!! Verstandig zo en impactvest,, ga ik ook kopen zodra ik kan,, Bij zandvoort waar ik de laatste keer was op 5 meter was het al zo diep dat ik niet kon staan Als beginner is dat NIET wat je graag wil,
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Ik vroeg me af hoe wil je als twee beginners zijnde beiden je kite gaan oplaten? Hier heb je al iets meer dan gemiddelde kite controle voor nodig. Niet iets wat ik direct na mijn lessen al na mijn lessen deed. En is het juist niet fijner om in het begin iemand in de buurt te hebben die het al goed kan en jou in de gaten wilt houden? Een mede beginner zal doorgaans je plank niet kunnen terughalen mocht je die kwijt raken. (om maar iets te noemen) Maar goed je hebt ook wel een punt. Je kunt van elkaar leren en tips geven en het is idd gezellig een maatje te hebben. Maar ik zou sowieso altijd een ervaren kiter vragen oogje in het zeil te houden. Veel plezier!
|
|
|
marliesje
|
@Splitrr vrijdag helaas werkie werkie @Mvbtje , de ene helpt de ander oplaten en de ander vraagt een andere op t strand, mensen zat daar ja en een ervaren kiter is helemaal top natuurlijk die n oogje in t zeil wil houden, ik zal het onderwerp aanpassen
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Pfff dit doet me denken aan 3 jaar geleden, toen ik mn vriendin aan het lessen was.... knallende ruzies, waanzinnige sessies mis gelopen omdat ik mee moest naar t autostrand.... maar goed, ik kan het allemaal opnieuw gaan doen. Als de kleine stuiterbal geboren is... ben benieuwd wat ze volgend voor jaar nog weet en kan Allicht dat jullie van mij het stokje kunnen over nemen als ik de poepluiers aant verschonen ben Btw ze kon al springen enzo.
|
|
|
the coon
|
Zelf de kite launchen was een van de eerste dingen die ik me zelf aanleerde, Mvbtje je punt is zeker duidelijk en gelijk heb je,, Gelukkig was de kite launchen voor mij belangerijk omdat ik geen kite buddys heb helaas:(
|
|
|
marliesje
|
haha , ik heb bewust les genomen van een school en niet van manlief omdat dat wel ns irritaties op kan leveren zag ik eerder op t strand: ..." links.. LINKS!!!! ik zei L I N K S ! - ik doe toch links? - NEEEE je deed rechts, ja maar dat is omdat bla bla bla" kef blaf ruzie" haha, ik denk dat moet ik niet hebben maar na mn basislessen met mn lief 2x naar t strand gegaan en ik moet zeggen.. voorbeeldige leraar en coach... jammer dat ie niet altijd mee kan in t weekend
|
|
|
the coon
|
Hoger hoger hoger zegt ik!!! Niet zo heftig duiken met bodydragen,, For a moment i was superman!!!!! Lol
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Er zijn sinds een aantal jaren genoeg dames te vinden op het strand, ook beginners natuurlijk...die hebben alleen dit topic nog niet gevonden zo te lezen. Maar dat komt vast nog wel goed! Houd moed! Succes met zoeken....dit is misschien niet de beste periode, de koukleumen zullen binnen een maand wel afhaken, nu is de luchttemperatuur nog prima, maar de zee wordt al flink frisser...
En als beginnend duo kan je niet elkaar oplaten, de tweede zal altijd nog een ander daarvoor moeten vragen, maar dat is op Oostvoorne echt geen probleem.
|
|
|
Eagle-Jan
|
haha , ik heb bewust les genomen van een school en niet van manlief omdat dat wel ns irritaties op kan leveren zag ik eerder op t strand: ..." links.. LINKS!!!! ik zei L I N K S ! - ik doe toch links? - NEEEE je deed rechts, ja maar dat is omdat bla bla bla" kef blaf ruzie" haha, ik denk dat moet ik niet hebben maar na mn basislessen met mn lief 2x naar t strand gegaan en ik moet zeggen.. voorbeeldige leraar en coach... jammer dat ie niet altijd mee kan in t weekend Nou, ik had de mijne voor de verandering een keer bij een collega instructeur gebracht (die ik heel hoog heb zitten) voor verandering... Krijg ik op mn Kloten: "gvd, wat ben je nou voor een instructeur, aan iedereen les geven maar aan mij... ho maar". Uit eindelijk kon ze in 8uur varen 2 kanten op en keren... En ben daarna nog 15-20 keer met r naar Playa geweest, maar t was allemaal de moeite waard.
|
|
|
marliesje
|
ja waar zijn die die hard dames de nog even door willen varen? ken je iemand, maak ze dan attent op dit forum
|
|
|
Eagle-Jan
|
ja waar zijn die die hard dames de nog even door willen varen? ken je iemand, maak ze dan attent op dit forum Die zitten nu allemaal in Kaapstad, zanzibar, cabarete, Combuco, zuid spanje... Enz...
|
|
|
Merijnhe
Logs: 0 | 12 uur
|
Vandaag waren er veel dames op het water bij Schellinkhout, een spot waar sowieso veel beginners kiten, je tot heel ver kunt lopen in heel ondiep water en waar ook sowieso (bij de juiste windrichting) altijd veel mensen, mannen/ervaren, zijn om je even op weg te helpen. Ze staan toch vooral voor een groot deel van de dag alleen maar te ouwehoeren dus je kunt ze best ff storen ;-)
|
|
|
marliesje
|
haha ja alsof die maanden in zanzibar kunnen zitten, die moeten ook gewoon werken hoor enne schellinkhout! das vanuit hier bijna net zo ver als cabarete
|
|
|