Dat cartman
er zijn meer mensen met cartman foto
(offtopic)
Zoals ik al aangaf ben ik er klaar mee. Vriendelijk en minder vriendelijk via discretere kanalen communiceren komt totaal niet aan en er wordt ook gewoon gelogen. Dat het niet leuk is om te lezen voor coon snap ik maar het is een feitelijke chronologische weergave van wat er zich afspeelt. Iedereen moet er zijn eigen oordeel maar over vellen, dat was ook mijn insteek: deel die, ook over mij, voor ‘the coon’ en legio anderen die op vergelijkbare manier met onze sport kennis maken. Soms met dramatische afloop.
Dat cartman niet wil zien hoe hij zijn eigen en andermans veiligheid op het spel zet maakt hem in mijn optiek inderdaad bloedlink. Hij doet zich voor en denkt zelf oprecht dat hij de basics goed onder de knie heeft terwijl hij gewoon niet weet wat hij niet weet. Daarom is het afronden van een volledige cursus essentieel. De tijd van de autodidacten in deze sport is al lang voorbij. Toen ik in 2000 begon was dat eigenlijk al zo. Gewoon eerst gelest bij Stef de Jong (kitemobile) en later nog in Tarifa. Mijn vriendin heeft volgens mij een les of 10 genomen voordat ze zelfstandig durfde te oefenen.
De discrepantie tussen wat coon denkt en doet is gigantisch. Blijkt ook wel uit een aantal reacties. Dreigen om de handdoek in de ring te gooien en zielig doen (ik voel me zo niks) is zó kenmerkend en dat impulsieve gedrag is de directe aanleiding tot dit topic. Het gaat hier om het risico dat hij zichzelf of anderen wat aandoet en de gevolgen die dat voor onze spots kan hebben (in de tweede plaats). Gewoon niet lullen en lessen totdat een instructeur zegt dat je goede kite controle hebt en het zelf veilig kunt uitbouwen.
Nb. ik heb een kleine aanpassing in de eerste post gemaakt: het geintje van die donkeydick was voor de eerste les. Dat was wél onderdeel (gelukkig) maar het stond er alsof dat niet was behandeld.
ik snap de bezorgheid, en prima dat je ingrijpt. Alleen vraag ik me af of dit de juiste manier is..
We hebben nu aangegeven dat ie 2x moet nadenken voordat hij iets doet. het is aan hem om de keuze te maken.