10 sec.

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Oktober 28, 2013, 21:35:26
edit2Rapporteer  
Laat dat loopen maar, beetje zweven is ook leuk:

https://www.facebook.com/kitehigh.nl/posts/605859212806886
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #1 Oktober 28, 2013, 22:02:35
edit2Rapporteer  
Woh over hangtime gesproken! Ik dacht even dat je al geland was (uit het zicht achter het bord) maar toen kwam je even later pas naar beneden haha Grin
Evan
Administrator

Antwoord #2 Oktober 28, 2013, 22:34:51
edit2Rapporteer  
Werd weer even omhoog gelift tijdens het helicopteren inderdaad al ligt het ook wel aan de Edge. Met een Torch ben je toch net iets sneller beneden maar ik betwijfel of je met een Edge ook echt hoger gaat.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Oktober 28, 2013, 22:45:50
edit2Rapporteer  
Mag ik met mijn ongeveer 7 seconden ook een beetje mee doen:

http://www.youtube.com/watch?v=DK_s7cetqCg&feature=youtu.be
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 Oktober 28, 2013, 23:05:39
edit2Rapporteer  
Citaat
al ligt het ook wel aan de Edge

Afgelopen zaterdag ook even aan een edge 7m gehangen  Grin gelijk hoogste sprong ever gemaakt  ThumpsUp dat ding springt als een malle maar vind hem niet lekker varen.  Undecided
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #5 Oktober 28, 2013, 23:16:51
edit2Rapporteer  
Ik kom met mijn C4'tjes hoger dan met Edges. Het lijkt dat je hoger gaat omdat je langer op je hoogste punt blijft hangen.
Marc_87
Moderator

Antwoord #6 Oktober 28, 2013, 23:26:08
edit2Rapporteer  
Ik kom met mijn C4'tjes hoger dan met Edges. Het lijkt dat je hoger gaat omdat je langer op je hoogste punt blijft hangen.

Dat heb ik ook ja, een C-kite of een hybride trekt je veel explosiever het water af waardoor je hoger gaat maar wel minder lang blijft hangen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #7 Oktober 29, 2013, 09:13:13
edit2Rapporteer  
Tiz idd net wat je wil... die Edge die springt gewoon op 'cruise control'... (zelfs je schoonmoeder kan daar nog hoog mee springen...). Vind m eigenlijk vrij saai varen en mist de echte boost van de C-kites, maar ieder wat ie wil. Daarvoor gaat i wel als een gek aan de wind en slurpt i iedere vlaag weg... Je kan er iig erg lange sessies mee maken (of je schoonmoeder ... hé hé ff rust  Tongue )
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Oktober 29, 2013, 09:17:05
edit2Rapporteer  
Niets is zo subjectief en onbetrouwbaar als de menselijke zintuigen.
Zeker als er ook nog eens adrenaline door je bloed gutst op het moment suprème Tongue

Alleen referenties in de directe omgeving werken. De duin bij de Slufter, de voorste duin van HvH t/m Noordwijk (hoever zijn ze inmiddels?). Die laatste is tussen de 9-11m NAP. Kun je hier overheen kijken, dan zit je lekker hoog, bijvoorbeeld Wink

GoPro beelden zijn ook erg lastig. Door de extreme groothoek lijkt het allemaal hoger, verder, harder dan vaak het is
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #9 Oktober 29, 2013, 09:21:33
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Michiel, Go Pro vervormt enorm en is idd geen ijkpunt (tenzij iedereen de GoPro gebruikt),... maar t kijkt achteraf wel altijd leuk  Grin
Evan
Administrator

Antwoord #10 Oktober 29, 2013, 09:27:26
edit2Rapporteer  
Tiz idd net wat je wil... die Edge die springt gewoon op 'cruise control'... (zelfs je schoonmoeder kan daar nog hoog mee springen...). Vind m eigenlijk vrij saai varen en mist de echte boost van de C-kites, maar ieder wat ie wil. Daarvoor gaat i wel als een gek aan de wind en slurpt i iedere vlaag weg... Je kan er iig erg lange sessies mee maken (of je schoonmoeder ... hé hé ff rust  Tongue )
Edge die vlagen opslurpt? In de absolute high-end is het moeilijker te controleren als een Torch. Nog nooit zoveel moeite moeten doen om er niet af te stuiteren.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #11 Oktober 29, 2013, 09:34:42
edit2Rapporteer  
 Grin Je hebt idd vlagen en vlagen; jij schrijft ook absolute high end... in mijn geval (11m) waren het moderate vlagen. Ben het helemaal met je eens, als je bij 40knopen+ gaat varen is r maar 1 type kite die overblijft...
Marc_87
Moderator

Antwoord #12 Oktober 29, 2013, 11:08:21
edit2Rapporteer  
Niets is zo subjectief en onbetrouwbaar als de menselijke zintuigen.
Zeker als er ook nog eens adrenaline door je bloed gutst op het moment suprème Tongue

Alleen referenties in de directe omgeving werken. De duin bij de Slufter, de voorste duin van HvH t/m Noordwijk (hoever zijn ze inmiddels?). Die laatste is tussen de 9-11m NAP. Kun je hier overheen kijken, dan zit je lekker hoog, bijvoorbeeld Wink

GoPro beelden zijn ook erg lastig. Door de extreme groothoek lijkt het allemaal hoger, verder, harder dan vaak het is

GoPro is zeker vertekenend, maar wanneer je de hele sprong erop hebt en naar de andere kites om je heen kijkt kan je zeker er wel wat aan afleiden. Ik film zelf altijd op narrow of medium en dan heb je dus niet die extreme groothoek.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.