|
So_Surreal
Logs: 0 | 14 uur
|
Met de huidige wind (Zuid-west) is Schellinkhout een goede locatie, ondiep. Ik weet alleen niet of er nog veel scholen lessen nu we bijna in november zitten.
|
|
|
KiteFEEL
|
Schellinkhout is een toplocatie om het te leren. Zeker deze tijd erg rustig en vlak water. De scholen die nu nog lessen verzorgen zijn schaars aan het worden, maar wij geven nog lessen. Kijk gerust eens op www.kitefeel.nl
|
|
|
the coon
|
Dank jullie beide voor de nette reactie:) Ja will graag alsnog lessen ook al wordt het wat kouder Heb en pyscho1 wetsuit, zal dat voldoende zijn? Zolang het niet onder 0 komt dan,
|
|
|
feddomw
Gast
|
Je timing is niet top, qua seizoen. Je komt echt wel op een stukkie prive-les uit denk ik. Op zee leren heb ik ook gedaan en is goed te doen. Als je het op de Noordzee kan, kan je het overal namelijk. Bij jou op Zandvoort wordt sowieso lastig denk ik, ik ken daar in ieder geval geen scholen. Neem eens contact op met Ed hier op het forum, die geeft uitstekend les, weet ik uit ervaring. Op basis van wat hij hier soms zegt zou Nature ook je wellicht kunnen helpen. Ik ken 'm verder niet en hij komt op het forum soms onhandig/bot uit de hoek, maar qua safety zegt hij wel hele zinnige dingen en weet hij duidelijk waar hij het over heeft. Gezien jouw geschiedenis hier op het forum ben je denk ik gebaat bij iemand die je ook wat botter aanspreekt. @ Nature:
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Zee is wel lastiger om te leren. Op jouw niveau haal je meer rendement uit dezelfde tijd als je op vlakker water gaat oefenen. Denk aan brouwersdam, oostvoorne bijv. Bezien jou niveau zou ik 2 uurtjes prive les nemen. Dan ben je denk ik ver genoeg om daarna verder zelfstandig te gaan oefenen. Het is nu nog te doen met een gewoon wetsuit. anders een neopreen shirtje extra eronder.
|
|
|
the coon
|
Ja dat gevoel had ik ook al, Leuk het zelf oefenen maar aardig wat uuren gemaakt but without progress, Bedankt voor de tips jongens,
|
|
|
So_Surreal
Logs: 0 | 14 uur
|
Ja dat gevoel had ik ook al, Leuk het zelf oefenen maar aardig wat uuren gemaakt but without progress, Bedankt voor de tips jongens,
Waar loop je tegen aan ? Het starten gaf mij ook problemen, duurde bij mij ook lang. Misschien kan ik je tips geven doordat ik ook tegen problemen op liep.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Als ik jou was zou ik gewoon nog ff lekker gaan oefenen op Oostvoorne, zolang het dit seizoen nog kan. Als je daar eenmaal kan varen kan je weer op Zandvoort proberen. Evt. met nog lesje voor tips in de golven...
|
|
|
the coon
|
Eerlijk? Nou dat ik op zee in de problemen kom of me bord kwijt raak, Upwind dragen niet veel gedaan en wat me tegen zit zijn de golven, Ik weet dat ik daar meer moet leren omgaan maar kan niet rustig oefenen met golven, Maar zoals iemandt hier net al zei als ik het op de noordzee kan dan kan ik het overal
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Wanneer je in Zandvoort woont naar Schellinkhout gaan, met ZW de spot het dichts in de buurt met stadiep/semi-vlak water.
|
|
|
Menno de Vries
|
Als je al een beetje kam waterstrarten zal ik gewoon zelfstandig nog een paar keer gaan oefenen voordat het echt koud wordt. Bijvoorbeeld bij oostvoorne of Brouwersdam. In ieder geval een beetje vlakwaterspot waar je kan staan. Als het van de winter echt koud wordt wil je echt niet te lang in het water liggen en kan je beter stoppen. Pak van het voorjaar nog een opfris cursus waarin alle veiligheid aspecten nog een keer behandeld worden. Vraag dan aan de instructeur of hij het upwind bodydraggen nog een keer extra wil uitleggen. Is overigens niet zo moeilijk en zal snel onder de knie hebben.
Als je van de winter toch door wil gaan, wat ik voor een beginner niet voor kan stellen zorg dan voor een goede winter uitrusting zoals schoenen, handschoenen en cap. Gaan dan ook alleen op een ondiepe spot waar je kan staan en ga niet te ver van de kant af.
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Eerlijk? Nou dat ik op zee in de problemen kom of me bord kwijt raak, Upwind dragen niet veel gedaan en wat me tegen zit zijn de golven, Ik weet dat ik daar meer moet leren omgaan maar kan niet rustig oefenen met golven, Maar zoals iemandt hier net al zei als ik het op de noordzee kan dan kan ik het overal
Niemand heeft kitesurfen geleerd door veel te ouwehoeren op een forum. Zelfs So_surreal niet Dus doe research hier op KH, denk zelf wat na, zoek de juiste condities uit en ga oefenen.
|
|
|
the coon
|
Zaterdag ga ik op weer effe oefenen
|
|
|
jeroenh
Geen avatar
|
Ik hoop dat je de daad bij het woordt voegt. Zo ja, hulde! Veel scholen zijn helaas alleen geënt op productie draaien. Loes heeft oa bij Harry gelest en redelijke instructie gehad. Die lui heb ik echter ook al een paar keer met 30+ knopen les zien geven dus ik raad ze van harte af. Als je een goede instructeur hebt zorgt die dat je daadwerkelijk alle bagege genoeg onder de knie krijgt om zelfstandig te oefenen. De waterstart goed leren moet je zelf doen maar omdat je op zee op een lastige spot surft moet je echt even de basics mbt stroming, self rescue en relaunch in diep water leren. Tot slot gewoon niet alleen op pad dat is omdat er zo veel mensen kiten zelfs in de winter met sneeuw niet nodig. Een lesje op het Ijsselmeer is imho het meeste waar voor je geld. Geen stress dat je afdrijft en ook geen golven. Een lift kun je vast wel krijgen van de school, de zoetwaterspots zijn nl lastig per ov te bereiken. Succes!
|
|
|
the coon
|
Bij harry hoor ik niet veel goeie dingen over nee, En jeroen lessen nemen en leren hoe ik in diepe wateren moet handelen als er wat gebeurt en zal vast Gebeuren (afkloppen) zit op plek 1 bij mij, wil verder met kitesurfen op en verantwoordlijke manier Wil mezelf en andere niet in gevaar brengen,, Lessen nemen en oefenen is wat ik op de planning heb, Tot die tijd zal ik vast af en toe om jullie hulp vragen als ik iets niet begrijp
Zag vandaag twee kiters met ozone kites elkaar helpen en elkaar steunen Erg fijn om iemandt bij je te hebben,
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Kitesurf school Surf en Soul autostrand oostvoorne... V.a. april ( afhankelijk van het water temp.) ben je de eerste. De beste en veiligste les locatie van NL, met een van 's lands meest ervaren instructeurs (Bart, Maarten of Wouter) check it out! Oh ja en zeker niet de duurste.
|
|
|
tjaarts
Geen avatar
|
Inderdaad Surf en Soul en dan les van een van die drie. Of van Rachid van Chalenge. Hij werkt samen met Bart. Heb ook goede ervaring bij Beware beach op Brouwersdam.
|
|
|
TimK
Geen avatar
Logs: 0 | 15 uur
|
zoals eerder gezegt. surf en soul is echt een topschool, veel aandacht voor veiligheid en hele relaxte sfeer. De 2 lessen die ik er heb gehad waren prima en heb veel langer op het water gestaan dan de geadverteerde 3,5 uur per les
|
|
|
the coon
|
Ziet er goed uit heren en niet eens zo heel ver. Heb nu al zin:)
|
|
|
Bluecupra
|
Zelf ook les gehad bij Surf en Soul en les gehad van Bart. Erg goed en kan dit iedereen aanraden
|
|
|