Fluid kiteboarding CS4 bar

Nature

Berichten: 1295
December 11, 2013, 10:40:30
edit2Rapporteer  
Good morning Nederland! Vanuit onze (naja onze als ik zie wat hier allemaal ligt!)  kite fabriek in China kan ik jullie de nieuwe Fluid kiteboarding CS 4 bar laten zien.

De nieuwe bar van Fluid is de CS4 bar je raadt het waarschijnlijk al het is de opvolger van de CS3.  Met zeer veel reacties, aanvullende comentaren en verzoeken hebben wij de CS4 bar ontworpen.   Vrijwel alles is onder handen genomen op het QR systeem na. De push away QR die wij gebruiken werkt al jaren dus waarom zou je dat veranderen.

Wel komt de bar met een aantal nieuwe dingen:
- 4 kleur gecodeerde lijnen (rood /  wit/ wit /  Zwart  wat volgens ons het meest logische is.)
- 350KG stuurlijnen en 400KG powerlijnen!!  Standaard!
- Depowerlijn en safetyline in 1  buis!
- Zachte barends
- Easy Grip Push Away Quickrelease
-  Gelijke lijnen
- Clamcleat depowersystem
- Roest vrij stalen swivel en bargat.
- Kleur gecodeerde bargrip
- 3D grip + fingergrip
- Perfect grip lijntje op de bar waar je de bar hoort vast te houden. Hierin vind je ook high grip EVA met nog extra structuur.





Meer info over de bar staat uiteraard op de website: http://www.fluidkiteboardingint.com/bar-cs4.php
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #1 December 11, 2013, 11:01:10
edit2Rapporteer  
Ziet r goed uit Gilion ThumpsUp

Ik zie 2 grote voordelen mbt de CS3:
- safety lijn die nu ook door de depowerslag loopt  ThumpsUp
- zachtere barendeindstukken die niet meer bij op en afwikkelen van de lijnen zullen 'haken'  ThumpsUp

Deze dikkere  geprofileerde grip, is die zachter dan voorheen?

Nadeel: je hebt alleen nu nog maar 1 vaste maat per barbreedte
Benieuwd naar de prijs...

PS
- Is de swivel intussen veranderd? of nog steeds dezelfde mickey mouse?
- QR mag dan wel werken, iets meer sophisticated (met swivel, minder bouten en onnodige gaten) vergeleken met de rest zou toch 'gelikter' wezen, maar dazzz een goede evolutie stap naar de CS5...
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #2 December 11, 2013, 12:10:45
edit2Rapporteer  
Ziet r goed uit Gilion ThumpsUp

Ik zie 2 grote voordelen mbt de CS3:
- safety lijn die nu ook door de depowerslag loopt  ThumpsUp
- zachtere barendeindstukken die niet meer bij op en afwikkelen van de lijnen zullen 'haken'  ThumpsUp

Deze dikkere  geprofileerde grip, is die zachter dan voorheen?

Nadeel: je hebt alleen nu nog maar 1 vaste maat per barbreedte
Benieuwd naar de prijs...

PS
- Is de swivel intussen veranderd? of nog steeds dezelfde mickey mouse?
- QR mag dan wel werken, iets meer sophisticated (met swivel, minder bouten en onnodige gaten) vergeleken met de rest zou toch 'gelikter' wezen, maar dazzz een goede evolutie stap naar de CS5...


Wij zijn van die verstelbare barren afgestapt omdat vrijwel niemand het gebruikt.  Als een bar 400-500 euro kost snap ik dat je er niet meer wil kopen dan 1.  De CS4 bar in Medium (50 CM) kan op elke maat 12 t/m 6m  ligt wel een beetje aan de vaarstyle maar in princiepe goed.
 er zijn overigens 3 maten:
43 CM (SMALL)  / 50 CM (Medium)  / 55CM Large.
 
Prijs is maar E249,95

Overigens gebuikt jurriaan de 43 voor alles t/m 12m  voor Freestylen

De Mickeymouse swivel is vervangen voor een 3 hoekige variant foto hiervan heb ik even niet bij de hand.

Wat de QR betreft can't make everybody happy.  QR moet werken en dat doet deze. Een swivel op een enkel depowekoord met buisje op de QR is nog niet bestaand maar we zijn hard aan t tekenen om dit voor elkaar te krijgen.
zelf wil ik geen poespas aan mn QR en dat is met de huidige QR precies het geval de boutjes zittn er natuurijk niet voor niet.

1 boutje kan je t safety pinnetje vervangen om welke reden dan ook.
andere kan je een lange Chickenloop erop zetten welke later deze maand als sparepart leverbaar zijn.
Deze zal geen donkeydick hebben en specafiek voor de freestyler.

thijs77

Berichten: 165
Antwoord #3 December 11, 2013, 14:02:22
edit2Rapporteer  
Zie wel heel weinig uitsparingen voor de lijnen aan de uiteinden van de bar, vallen die er niet heel makkelijk vanaf tijdens het opruimen? daarnaast klitteband in de buurt van lijnen; lijkt me niet zo'n fijne combinatie... Depowerlijn en safetyline in een PU tube; bargat groot genoeg?
Kleine puntjes welke toch net de doorslag kunnen geven om deze bar te kopen of niet.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 December 11, 2013, 14:11:52
edit2Rapporteer  
Werkt de safety wel goed wanneer je de safetylijn door de pu tube doet? Geeft dat niet teveel wrijving?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #5 December 11, 2013, 15:15:02
edit2Rapporteer  
Zie wel heel weinig uitsparingen voor de lijnen aan de uiteinden van de bar, vallen die er niet heel makkelijk vanaf tijdens het opruimen?
Zo te zien zijn deze baruiteinden zo zacht dat als je met spanning de lijnen oprolt ze r vanzelf 'intrekken' en blijven zitten.

Werkt de safety wel goed wanneer je de safetylijn door de pu tube doet? Geeft dat niet teveel wrijving?
Hangt er van af hoeveel ruimte r nog over is. Als de lijnen nat zijn glijdt het sowieso beter.

Bij RRD is de buis verdeeld over 2 eigen kamers, werkt perfect, net zoals de monsterlijk eenvoudige swivel in de QR die altijd subliem werkt; ook op 1 depowerlijn...  Wink
Bij Cabrinha werkt t ook, alleen net even anders...
Naar mijn weten heeft Wainman ook een prima werkend systeem.
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #6 December 11, 2013, 22:15:32
edit2Rapporteer  
naar mijn weten is deze depower tube ook verdeeld in twee kamers voor een depowerkoord en een safety! Looking good! Zachtere barends is lekker men
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 December 11, 2013, 22:27:48
edit2Rapporteer  
Mooi prijsje wel. Gaat hopelijk een trend inzetten.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #8 December 12, 2013, 04:27:32
edit2Rapporteer  
Good morning of naja in NL is t natuurlijk s'nachts.

Ik zag wat vragen dus zal ze even beantwoorden, helaas heb ik nu weinig fotos bij de hand maar als het goed is zijn  er vandaag weer wat barretjes klaar.

Klitteband en lijnen:
Het kleine stukje klittenband aan de achterkant van de clamcleat heeft geen effect op de lijnen.
De haakjes zijn te grof om uberhaupt de lijn te kunnen beschadigen.  Tevens is 1 meter van de stuurlijnen voorzien van een Buisje, dit voorkomt dat je lijn om je bar heen zal slaan en met herstarten van de kite snijdt dit niet in de hand.

Oprollen:
Ik dacht op het eerste gezicht ook dat het krapjes ging worden zeker omdat wij dikkere lijnen standaard leveren.  Echter past het allemaal makkelijk en de elastiekjes houden alles mooi op hun plek.


Bargat:
Voorheen liep de safteyline en het depowerkoord door een aparte buis dit paste al door het bargat. Dit is simpel weg cleaner en je houdt iets meer ruimte over rondom.

Safetyline in Pu tube:
Deze zijn inderdaad verdeeld in 2 aparte kamers d.m.v een tussenschot. de safeyline heeft ruimte zat en loopt zonder problemen door de buis.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #9 December 12, 2013, 11:04:33
edit2Rapporteer  
Ah, zo'n dubbele PU tube moet ik dan ook hebben, lijkt me ideaal. Ben heel blij met m'n zeeko freestyle bar maar daar loopt de safety lijn gewoon langs de PU tube en dat slijt als een malle. Ben echter bang dat zeeko dikkere depowerlijn gebruikt waardoor het PU ook breder is en er geen ruimte is voor een extra brede PU tube.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #10 December 12, 2013, 13:49:28
edit2Rapporteer  
Thanx voor je uitleg, verder ziet het er goed uit! De prijs is ook erg schappelijk Smiley Ben nog wel benieuwd naar de swivel constructie maar daar zal binnenkort vast een foto van gepost worden Wink
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #11 December 12, 2013, 14:34:49
edit2Rapporteer  
Ah, zo'n dubbele PU tube moet ik dan ook hebben, lijkt me ideaal. Ben heel blij met m'n zeeko freestyle bar maar daar loopt de safety lijn gewoon langs de PU tube en dat slijt als een malle. Ben echter bang dat zeeko dikkere depowerlijn gebruikt waardoor het PU ook breder is en er geen ruimte is voor een extra brede PU tube.

heel verhaal getypt vanmiddag maar waarschijnlijk al afgesloten voordat ie was verstuurd Grin snelle Chinese connectie lol.

De powerlijn die er in zit moet inderdaad een slagje dunner van 5mm naar 4mm  wat nog altijd betekend dat het dik over de 600KG kan dus zwaar genoeg voor kitesurfen.  De safetyline is nu waarschijnlijk 3mm dyneema en deze wordt dan een standaard 350KG dyneema lijn net als je stuur/powerlijnen.

oja en je hebt een andere kleinere clamcleat nodig.
het totale breedte verschil is echt nihil.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 December 12, 2013, 21:47:43
edit2Rapporteer  
1200 kg zelfs Smiley

Die dubbele PU tubes heb ik wel eens proberen te vinden, maar kreeg het niet voor elkaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.