- Strapless vergt geen breder board: bij veel wind (35 knopen of meer) pakt een breed board meer wind en kan die onder je voeten weg draaien bij stuitergolven
Alles wat EddyC zegt, behalve dit puntje. Althans, wie gaat er nou serieus nog strapless varen bij 35kn?
En ik zou bij mijn keuze wel degelijk mee nemen of je wel of niet strapless gaat varen. Ik zou eerder voor een Whip dan een Wam gaan, die heb ik gehad en is heerlijk op de Noordzee. RRD Asso ook erg fijn, RRD heeft zoals Eddy zegt wel bepaalde zaken goed voor elkaar. Choptop, heel fijn board ook.
Als je aan (ik noem maar iemand) Ed. vraagt wat hij vindt, zegt hij pak gewoon een afgetrapt surfboard voor €100 vermoed ik. Heel dents zijn niet erg, zolang het niet lek wordt en voor €100 kan je echt wel een tijdje prima aanklooien.
Het verhaal wordt mijn inziens helemaal anders als met twee voetbanden dik gepowered gaat lopen rammen. Dan trap je alles kapot, en dan kan je inderdaad ook een "scherper" board nemen.
Ik zou ook niet snel smaller dan 19inch breedte gaan, maak het jezelf gewoon makkelijk qua overstappen.