Maasvlakte 2, maasvlakte slufter, oostvoorne

JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Maart 10, 2014, 20:16:54
edit2Rapporteer  
heey allemaal.

was uit verveling eens met google maps aan de slag gegaan.
een maatje zei dat die op maasvlakte super kon surfen dus ben eens even gaan kijken.

ik zag bij een meertje (wat slufter heet)  een 2 tal poeltjes en dat leek me wel interesant.
ik werd er alleen niet wijzer van op de site en op internet.
hoe zit het nu precies, want we hebben nu een maasvlakte 2 stand maasvlakte: slufter en oostvoorne.

zelf zit ik voornamelijk veel op brouwersdam en oostvoorne. en leek me leuk om eens wat nieuws te proberen in de toekomst.

maar dat poeltje bij de slufter (neem ik aan) is dat gelinkt aan het getij, en kan ik daar verder oefenen.
ben beginnend gevorderd, kan heen en weer scheuren. en ben nu de transition goed oefenen zodat ik ngeen hoogte meer verlies met aan de wind varen.
en hoe is de spot verder ect.
en hoe is dat met maasvlakte 2 want die is dus wel open begrijp ik Smiley

Groet
Bart
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Maart 10, 2014, 20:29:58
edit2Rapporteer  
Poeltje op sluf is helemaal niks. Heel de slufter niet.   Oostvoorne is dè beginnersplek pur sang.  Zandmotor ook trouwens, mooie poel ook.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #2 Maart 10, 2014, 20:38:10
edit2Rapporteer  
Heel goed dat je vooraf al onderzoek doet en dingen navraagt. Denk alleen dat de Slufter nog even geen goede spot voor je is. Er varen redelijk wat gevorderde waarbij een beginner niet altijd even handig is. Ook zit je er met stromingen en golven.

Kijk ook maar even op deze site onder het kopje spots en lees maaar even wat er allemaal bij de Slufter staat.

Persoonlijk heb ik zo iets van iedereen is overal welkom maar niet iedereen denkt daar zo over.
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #3 Maart 10, 2014, 21:20:43
edit2Rapporteer  
"Beginnend gevorderd". Leuk, kende ik nog niet.
Slufter is idd minder beginnervriendelijk. Dit geldt zowel voor de spot als kiters daar.
Oostvoorne is zowieso veel meer relaxed.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #4 Maart 10, 2014, 21:26:03
edit2Rapporteer  
Zandmotor ook trouwens, mooie poel ook.
Jij moet beter weten, die mooie poel is allang niet meer wat die was. Oostvoorne blijft de beste plek bij uitstek...

Ga ik ook weer vaker varen als pro beginner Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Maart 10, 2014, 22:42:44
edit2Rapporteer  
Oostvoorne (autostrand) is een uitstekende spot voor beginnende kiters omdat het grotendeels ongeveer heup diep is ...
Omdat Oostvoorne geen branding heeft en ook geen golfslag is het een ideale plek om de waterstart te oefenen .....
Omdat Oostvoorne bijna geen stroming heeft is het hoogtelopen hier stukken makkelijker ...
Als het echt koud is, vind ik Oostvoorne de veiligste kitespot van NL ...

Slufter is bij hoog water een echte klotsbak ...
Bij NW en Z vaar je recht op de golven af en dat kunnen hier serieuze bakken zijn ..
As het poeltje volloopt is het er rete druk .... en het strand rete klein ...
voor waveriden/carven is MV2 prima ...
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #6 Maart 10, 2014, 22:56:24
edit2Rapporteer  
Bart anders is dit een optie voor super flat water. Zag hem in verschillende fb groepen voorbij komen en ik ken hem ook wel. Kleine poeltje van de zandmotor is ook wel leuk als je niet echt beginner bent (beter geschikt dan de gewone zandmotor naar mijn idee), hij is wel klein (dus niet geschikt voor loopshit, kom gerust een keer langs met je maten!

Parkeren kan op de Haagweg 31 in Monster (staat eigen weg, maar daar mag je gewoon inrijden, parkeren kan dan rechts).  Vervolgens schelpenpad aflopen door de duinen richting de spot! Is er geen plek, dan langs de weg parkeren, kijk alleen wel even vanaf waar het ook echt mag! Zie je snel!

Hieronder even snel een oude foto voor een impressie van het water:
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #7 Maart 10, 2014, 22:58:12
edit2Rapporteer  
hmmm, jammer wilde graag eens een andere spot uitproberen.
oostvoorne is super relaxt ben ik 100% met jullie eens!
maar tis zo'n pokke end lopen... als het hoogwater is is het zelfs ver!!
maar oke ja dan zal ik nog even moeten wachten met het naar slufter of MV2 gaan denk.
 
maar stel het is wel mogelijk om een keer in het poeltje te oefenen met hoogwater??

@robin73: las zoveel discussie over beginnelingen daar dat ik de''pro's'' niet op me hals wil halen totaal geen behoefte aan...

@Yoram, is dat ook niet echt mega ver lopen?? ziet er wel mega chill uit. en tis 20 min rijden van mij vandaan (bergschenhoek)
ik kite altijd in me uppie me vriendin gaat beginnen maar wanneer?? is de vraag haha

groet
bart
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #8 Maart 10, 2014, 23:03:15
edit2Rapporteer  
Vorig jaar had ik dezelfde vraag als jij, kon al lekker varen enzo en dacht ga is een keer kijken op de slufter. Super mooie spot alleen het was nogal een pandemonium (was een veels te drukke nazomerse dag) dus toen maar besloten om voorlopig lekker op Oostvoorne verder te oefenen, Vind de sfeer trouwens op Oostvoorne altijd wel lekker iedereen let op elkaar en praatje is zo gemaakt.
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #9 Maart 10, 2014, 23:06:43
edit2Rapporteer  
helemaal mee eens!!
oostvoorne is ook mega chill, en iedereen maakt een praatje idd. niks mis mee.
maar was eens benieuwd Smiley
misschien dat ik eens langsrij na een sessie of voor een sessie kijken mag wel denk Wink

verder nog leuke spots in de buurt van bergschenhoek (rotterdam richting delft zeg maar) ??
de hele kustlijn ofc maar gewoon eens wat anders Grin
wil gewoon eens wat anders proberen Smiley
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #10 Maart 10, 2014, 23:11:50
edit2Rapporteer  
@Yoram, is dat ook niet echt mega ver lopen?? ziet er wel mega chill uit. en tis 20 min rijden van mij vandaan (bergschenhoek)
ik kite altijd in me uppie me vriendin gaat beginnen maar wanneer?? is de vraag haha

He Bart, nee, valt mee, minder ver als Oostvoorne, ga er anders maar een keer kijken. Hij is wel klein, dus als je echt aan looopen doet dan kan je beter naar de Slufter (maar zo ver was je nog niet, dus dan raad ik je de Sluf af)!
feddomw
Gast
Antwoord #11 Maart 10, 2014, 23:33:05
edit2Rapporteer  

Slufter is idd minder beginnervriendelijk. Dit geldt zowel voor de spot als kiters daar.


Geniale tekst.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #12 Maart 11, 2014, 00:16:38
edit2Rapporteer  
helemaal mee eens!!
oostvoorne is ook mega chill, en iedereen maakt een praatje idd. niks mis mee.
maar was eens benieuwd Smiley
misschien dat ik eens langsrij na een sessie of voor een sessie kijken mag wel denk Wink

verder nog leuke spots in de buurt van bergschenhoek (rotterdam richting delft zeg maar) ??
de hele kustlijn ofc maar gewoon eens wat anders Grin
wil gewoon eens wat anders proberen Smiley

Je kan ook een keer Rockanje tweedeslag proberen (niet bij hoogwater ivm megachop). Geen branding of golven, dus redelijk beginnersvriendelijk. Als je op de Brouwersdam kite, dan zou je ook Ouddorp kunnen overwegen. Of een bezoek aan Scheveningen is ook altijd leuk voor toeristen.

Het meertje dat op google slufter heet, dat is niet de kiteslufter zeg maar. Op dat meer mag/kan je volgens mij niet kiten. Wat iedereen hier met poeltje bedoelt, is aan de punt in zee.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Maart 11, 2014, 00:25:16
edit2Rapporteer  
De Slufter?!?... Dat ligt toch bij Texel?
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #14 Maart 11, 2014, 07:49:30
edit2Rapporteer  

* Slufter is een nogo als beginner, alleen niet als je gevorderd bent. 
* Oostvoorne is perfect, ook ik ga met kitematen en als gevorderde regelmatig naar Oostvoorne, hier heb je vaak zelfs meer ruimte dan op de Slufter.

Ik vindt het alleen raar als mensen altijd klagen over dat stuk lopen. ten eerste is het helemaal niet ver en een goede opwarming voor je benen.

Beetje krom; eerst klagen over stukje lopen om vervolgens de hele dag zwaar intensief te gaan kiten.  Tongue
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #15 Maart 11, 2014, 09:27:10
edit2Rapporteer  
Joker kijk ooke eens naar de Zandmotor bij Kijkduin. Kan je lekker An de kust in een poeltje varen. Is wel gelijk diep dus staan kan niet. Gaat het vlakke water vervelen kan je daar ook de branding induiken en ervaren hoe het is om met golven te varen. Helaas kan je niet vanuit het pooltje de zee in maar moet je een klein stukje lopen.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #16 Maart 11, 2014, 09:41:47
edit2Rapporteer  
Hey Joker,

Ik kom ook regelmatig op de door jou genoemde spots en woon ook in Bergschenhoek.
Wanneer je een keer op de Zandmotor wilt varen stuur me maar een pm dan kunnen we samen gaan.
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #17 Maart 11, 2014, 23:30:51
edit2Rapporteer  
aah kijk nog een mede kite in bergschenhoek Smiley
leuk al die spots
- rockanje
- oudorp
- scheveningen

hier kan ik denk wel wat mee!

@gewoon ron jaaaa is ook wel zo maar je zou geen nederlander zijn zonder ergens over te klagen.
die warming up is ook prima, maar toch
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.