Van Scheef tot IJmuiden heb je een havenvrij speelterrein voor downwinders, die ook nog eens handig in elkaar zit qua OV mocht het nodig zijn, veel op- en afstapplaatsen, en relatief veel strandwandelaars en mensen om je te helpen. En veel goede en gratis parkeerplaatsen op loopafstand van de de stranden.
Ook nog eens een lang stukje kust, ik doe Wassenaar - Noordwijk in ruim 2,5 uur, hoeveel langer wil je varen als je geen rakjes hoogtelopen hebt om uit te rusten?
Dus je kan makkelijk de havenmonden links laten liggen, is wat ik probeer te zeggen.
EDIT:
om een dw te testen kan je vanaf katwijk zuid tot noordwijk noord (of omgekeerd) zitten genoeg clubs tussen waar je ff je kite kan neerlaten en pauzeren. mbt Katwijk midden en zuid weet ik alleen niet of de clubs ivm kustversterking alweer staan, anders pak je katwijk noord - noordwijk noord. Maar wel onder de omstandigheden van de eerdere opmerkingen, kwa kite nivo, groep e.d.
Heeft Katwijk Midden een club? Noord (Airtime) staat i.i.g. Bij Willy Zuid is toch alleen catamarans?
Maar idd: perfect strookje kust om te testen.