gepowerd en depowerd loopen

HkerkMarthijn

Geen avatar

Antwoord #25 April 07, 2014, 20:04:57
edit2Rapporteer  
Klein hersenschunddinkje overgehouden op een kitevakantie in Costa rica. vrienden waren toch wel geschrokken toen ik niks wist van de voorafgaande 5 dagen... na uurtje slaap kwam alles weer bij behalve voor en na de crash weet ik niet meer. Mislukte kiteloep die ik niet eens probeerde. Heb je een helm en impactvest, gebruik deze.
daantjes

Geen avatar

Antwoord #26 April 07, 2014, 20:10:42
edit2Rapporteer  
Board dwars houden moet je echt heel snel afleren!

I know, makkelijker gezegd dan gedaan... Moet nog automatisme worden.
Qua hoogte...wat is het devies? Langzaam opbouwen?
Volgens mij maakt de hoogte voor de impact niet heel veel uit, maar bepaalt vooral de windsnelheid en de boost de klap (als t misgaat)
Gehaktdag

Antwoord #27 April 07, 2014, 20:50:40
edit2Rapporteer  
1001 filmpjes hier te vinden op joetoep, dit is wel een goed filmpie. Kijk en leer:

http://youtu.be/XkKXf0SWneg

daantjes

Geen avatar

Antwoord #28 April 07, 2014, 21:36:55
edit2Rapporteer  
thnx for the help! heb de meeste al gezien. Deze ook...

Ik ben nog steeds op zoek naar een filmpje dat goed de  'kite trajectory' visueel maakt. Dus hoe beweegt de kite door het windvenster en waar wordt de meeste power gegenereerd. Waarom precies geeft een downloop minder pull dan een backloop?

Dat ik moet oefenen snap ik. Je leert niet veel van alleen filmpjes kijken. Maar een stukje theorie helpt altijd... Animatie ofzo? ben visueel ingesteld Smiley
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #29 April 07, 2014, 21:46:04
edit2Rapporteer  
Waar je kite de meeste power genereert is toch redelijke basiskennis.
Recht voor je geeft de meeste pull. In het begin wou ik wel de loop trekken, maar nog niet echt de pull hebben, dus de kite heel hard insturen zodat hij snel rond gaat. Naarmate ik verder vorder in het loopen  wil ik graag meer power, dus de kite zo laag mogelijk laten gaan. De kick van een dikke loop is niet alleen de dikke pull die gegenereerd word, maar ook de vrije val die je erna krijgt omdat je kite ff geen tegendruk heeft, en weer naar boven moet klimmen. Ga je dus niet al te hoog, maar trek je je loop wel laag, is de kans behoorlijk groot dat je kite niet snel genoeg weer geklommen is en jij dus met een rotgang het water op klapt
daantjes

Geen avatar

Antwoord #30 April 07, 2014, 21:53:48
edit2Rapporteer  

als ik naar t windvenster kijk dan zou ik zeggen dat een downloop (kite eerst door 6 uur) minstens evenveel kracht genereert als een backloop
http://kitesurf-ebook.nl/images/book/kitesurfer-windvenster.jpg

Maar toch is dat niet zo...dus...zie ik iets over het hoofd?
Gehaktdag

Antwoord #31 April 07, 2014, 21:57:46
edit2Rapporteer  
Dat komt toch ter sprake in dat filmpje hierboven? Je bent visueel ingesteld maar je leert niet veel van filmpjes? Grin

http://youtu.be/HjgzFZOmsBk

HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #32 April 07, 2014, 22:02:18
edit2Rapporteer  
Bij een downloop heb je zelf al voorwaartse snelheid, en rem je jezelf eigenlijk af door de kite achter je rond te trekken
Weet niet hoe jij wil downloopen en je kite bij 6 uur wil krijgen (recht onder je dus), maar zou het ook niet proberen
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #33 April 07, 2014, 22:11:39
edit2Rapporteer  

als ik naar t windvenster kijk dan zou ik zeggen dat een downloop (kite eerst door 6 uur) minstens evenveel kracht genereert als een backloop
http://kitesurf-ebook.nl/images/book/kitesurfer-windvenster.jpg

Maar toch is dat niet zo...dus...zie ik iets over het hoofd?

De wind die je ervaart tijdens varen is altijd schijnbare wind. Stel jij vaart naar rechts, dan gaat je windvenster naar links. Als je een kiteloop (back dus) doet stuur je de kite vol dat windvenster in. Dus veel pull van de kite naar links icm je voorwaarste snelheid naar rechts = veel schijnbare wind = harde pull.

Bij een downloop is dat weer juist andersom.

Als je geen voorwaartse snelheid meer hebt in je sprong (dus recht met de wind mee zweeft), maakt het niet uit of je kiteloopt of downloopt.
daantjes

Geen avatar

Antwoord #34 April 07, 2014, 23:15:33
edit2Rapporteer  
thnx faxie, helder!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.