Andere bar past wel. Maar die swivels werken vaker niet dan wel. Het mooie van de ozone bar is juist dat je al varend de powerlijnen via de chickenloop kunt draaien. Stopperballetje kun je er af halen als je er echt last van hebt. Alleen kun je dan je bar bij de kite gaan zoeken na het trekken van je safety.
tussen de chickenloop en de depower zit toch een soort touw, kun je die als swivel gebruiken? Ik heb gehoord/ gezien bij iemand dat deze op gegeven moment gebroken was.
Stopper in combinatie met een omhulde depowerlijn bestaat niet toch? Bar throw bij C4-bar is sowieso een stuk kleiner dan bar throw bij de standaard (Contact) bar, waardoor het plaatsen van een stopper geen zin heeft.
Op seabreeze heb ik ooit weleens een verbouwde Ozone bar gezien met Slingshot swivel. Als ik die snel vindt, post ik de link.
Als ik de slingshot bar met lijnen en chickenloop neem, dan heb ik toch maar 1 swivel? Of praten jullie over een combinatie van de Ozone bar met de Slinghot bar?
Begrijpend lezen is ook een vak. Andre heeft het inderdaad over een extra swivel monteren op een ozon bar waar al een sswivel in de chickenloop gebouwd zit.
Maar als je alleen de bar/chickenloop/lijnen van de slingshot gebruikt en een Ozone C4 kite, dan lijkt mij dat de swivel gewoon moet werken en heb je ook een "stopperbal"?????
Misschien is de nieuwe Switch bar iets wat je zoekt?
Swivel onder en boven de bar, verstelbare barthrow, single line safety, en verstelbare stopper. Alleen geen stopperballetje op de safetylijn, dus bij trekken van safety drijft de bar wat naar de kite. Op zich geen probleem overigens, en zo'n balletje is zo geplaatst.
We leggen het even voor aan de ervaringsdeskundige wat gedraaide lijnen betreft: Evan.
TS vraagt om een andere bar dan Ozone omdat 'ie in de veronderstelling is dat de powerlijnen dan wel "automatisch" terug draaien.
Volgens mij is er nog steeds geen swivel op de markt die dat doet en blijft doen, eens Evan? Je moet zo'n nul-weerstand en frictieloze swivel hebben dat de kleine druk die gedraaide powerlijnen geven al genoeg zouden zijn om de lijnen "automatisch" terug te laten draaien.
En wat Evan denk ik bedoelt aan het fijne van Ozone is dat je dus niet helemaal hoog hoeft te reiken om de swivel/lijnen een draai te geven, maar direct het "dikke" grijze boven de CL kan pakken bij Ozone en dus onder de bar kan draaien.
Volgens mij moet je je eerst maar ns beter verdiepen in het materiaal op de markt en de uitleg erover. Bijna alle kites hanteren momenteel dat met aangetrokken bar alle lijnen een gelijke lengte hebben. Aangezien dit bij de c4 ook het geval is kun je dus elke bar gebruiken die bij aangetrokken bar 4 gelijke lijnlengtes heeft. Dit zijn er veel.
Volgens mij moet je je eerst maar ns beter verdiepen in het materiaal op de markt en de uitleg erover. Bijna alle kites hanteren momenteel dat met aangetrokken bar alle lijnen een gelijke lengte hebben. Aangezien dit bij de c4 ook het geval is kun je dus elke bar gebruiken die bij aangetrokken bar 4 gelijke lijnlengtes heeft. Dit zijn er veel.
Nee, want Ozones vlaggen uit op 1 lijn, dus een 2-lijns safety bar zal niet zo'n goede combinatie zijn.
de gaastra bar werkt altijd (swifle in de QR, trekt bar aan, en hij draait uit ) flagged op 1lijn.
Marc:
Citaat
Het depoweren werkt door middel van een clamcleat boven de bar, deze werkt erg makkelijk. Er zit wel een minpunt aan en dat is het bungelen van het overige deel, dit kan je oplossen door het kunstof stukje over de depowerlijn te klikken maar dat werkt niet makkelijk. In de bar zit horizontaal een verdeling tussen de twee gedeeltes van het depowerkoord, hierdoor is het mogelijk om een swivel te plaatsen in de QR. Deze werkt top! Nadeel is dat de depowerlijn wel snel slijt, deze is wel zelf goedkoop en makkelijk te vervangen. De safety van de bar is prima, de QR is van het push-away type en heeft een magneet om de QR dicht te houden. Wanneer je de QR gebruikt gaat deze vrij gemakkelijk maar het is niet zo dat deze snel vanzelf los schiet tijdens het kiten. De kite flagt na het gebruik van de QR uit op één powerlijn, de leash moet je zoals te zien is op de onderstaande foto door de safety lijn heen halen en de chickenloop. Hierdoor kan je zowel ingehaakt als uitgehaakte perfect kiten.
Maar vond het nadeel van de Ozone bar dat de middellijnen niet automatisch terug draaien en dat er een stopper op zit.
Is het mogelijk om een ander merk bar (bv de Slingshot bar) te gebruiken bij een C4? Mochten jullie ook ervaringen willen delen mbt te andere merken kites is dat natuurlijk ook welkom :-)
Misschien dat ik verwent ben met de Slingshot 2007 bar, maar als ik die naar me toe trok, spinnende de middellijnen vanzelf terug. Doen de nieuwe barren/swivels dat dan niet meer??