|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Vandaag even met de 9 kunnen spelen. Erg tevreden over Goede lowend vergelijkbaar met de V2, stabiel, en reageert en draait erg snel. Dat was het grootste verschil dat me opviel met de V2, die snelheid. Was niet gepowered genoeg om uit te haken helaas.
|
|
|
JokerB
Geen avatar
Logs: 0 | 56 uur
|
Ben heel benieuwd naar die 13.! Vanaf welke knp kan je die varen heb zelf de v1 13m dus miss dat ik die volgend seizoen verkoop en een nieuwe haal
|
|
|
Sayootje
Logs: 0 | 511 uur
|
Dat is natuurlijk altijd afhankelijk van je board, gewicht, spot omstandigheden, skills en wat je er mee wilt doen. Maar ik zou zeggen vaarbaar vanaf 12 knopen, met sweet spot op 15-18 knopen.
|
|
|
Faxie
|
Onder de goede omstandigheden kan 10-11 ook al wel als je niet 85+ weegt.
Reken maar dat je 2 knopen eerder vaart dan met je V1.
|
|
|
JokerB
Geen avatar
Logs: 0 | 56 uur
|
naja zit toch wel op de 100kg. maar heb nu een 9 v2 waar ik super blij mee ben! en een 13v1 die ik wel wil vervangen idd. dus ben beniewd.
|
|
|
Sayootje
|
Dan zou ik voor de 15M gaan als je onder de 16 knopen wilt varen. Voor de low-end tel je ongeveer 1 knoop per 5 kilo er bij op (standaard range wordt bepaald op 75 kilo). Anders is met jouw gewicht 13 en 9 een mooi combi van 16 tot 30 knopen.
Ik ben zelf 85 kilo en vaar een 14M Nitro V3 en 11M en 7M Element V2. In combinatie met mijn deur geeft dit mij een range van 12 tot en met 38 knopen op zee. Het low-end van de Nitro is beter, ook ten opzichte van de Element V3. Dus je zou ook een Nitro/Element combo kunnen overwegen.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Vraagje, Ben 85 kg ik heb nu alleen nog een Cabrinha SB 10m (2013) board een trax 136 x 40,5 (2014) en nog een mako uit 2009. Vaarstijl ; beetje jumpen liefst zo hoog mogelijk backrolletje zus backrolletje zo transitions en voor de rest gewoon wat aanklooien. Zelf had ik het idee om een 7 en 13 element aan te schaffen maar ik neig nu ook naar de nitro wie kan er evt wat tips geven. of misschien een element 7 en een nitro 12 of 14 Zo te zien heeft Sayootje het antwoord al gegeven Maar tips blijven welkom.
|
|
|
Faxie
|
Voor hoog gaan en olskool dingen is de Nitro beter geschikt. Maar met de Element is het leuker op de golven, haakt goed uit, en kiteloopt lekker snel zonder al te veel power. Dus je moet je bedenken of je later wellicht het uithaken en loopen een kans wilt geven. In dat geval Elements, anders Nitros Ik zou trouwens een 9 en een 13 doen. Met de 7 wordt het gat wel heel erg groot.
|
|
|
Teigetje
|
Oke Thanks Ronald, Ik was weer even te snel zie je PB. Kite nu zo'n 14 jaar en dat geloop en uithaken is niet mijn ding (51 jr) Dusz heb nu de Nitro 14 besteld (er is geen 13 van en 12 heb ik denk ik teveel overlap met me SB 10) en zal waarschijnlijk later dit jaar er nog een 7 bijkopen element dan denk ik.
|
|
|
|
Teigetje
|
Ozone Edge, je blijf gewoon heel hoog hangen door de enorme lift Dan moet jij zeker nog effe oefenen
|
|
|
|
Sayootje
|
Oke Thanks Ronald, Ik was weer even te snel zie je PB. Kite nu zo'n 14 jaar en dat geloop en uithaken is niet mijn ding (51 jr) Dusz heb nu de Nitro 14 besteld (er is geen 13 van en 12 heb ik denk ik teveel overlap met me SB 10) en zal waarschijnlijk later dit jaar er nog een 7 bijkopen element dan denk ik. 14M Nitro fijne kite hoor. Geen slechte keuze voor bij je 10M Je kan bij je 10M SB ook een 8M Nitro aansluiten, maar als je die 10M goed tot 30 knopen kan varen is een 6M ook een optie. De range van de Nitro is groot zowel in het high als low end. Ik voer laatst met de 8M van een kennis zeker gemakkelijk tot 36 a 38 knopen. Ik denk dat de high end niet veel zal verschillen van de Element 7M.
|
|
|
|
Sayootje
|
Houden wel... maar vliegen niet. Ik vind de 7M niet zo in het high end. Met 38 knopen houdt het wel een beetje op voor mij met de 7M.
|
|
|
Teigetje
|
Oke thanks Sayootje, ik heb afgelopen winter de SB 10 tot zo'n 32 knopen gevaren zonder problemen. Nah ja ik zie het wel eerst maar eens met de 14 het water op. Thanks voor de tips i.i.g.
|
|
|
Sayootje
|
Oke thanks Sayootje, ik heb afgelopen winter de SB 10 tot zo'n 32 knopen gevaren zonder problemen. Nah ja ik zie het wel eerst maar eens met de 14 het water op. Thanks voor de tips i.i.g. Idd ... ook eerst maar eens wind pff. Veel plezier met je 14M.
|
|
|
Faxie
|
Houden wel... maar vliegen niet. Ik vind de 7M niet zo in het high end. Met 38 knopen houdt het wel een beetje op voor mij met de 7M.
V3 vliegt beter in z'n highend Ik zou die 7 ook gewoon lekker op 55cm varen als je compleet gedepowered bent. Scheelt ook wel.
|
|
|
@LaurenS
|
Ozone Edge, je blijf gewoon heel hoog hangen door de enorme lift Dan moet jij zeker nog effe oefenen Ben jij nou de eerste op het forum die die haringhapper stil krijgt
|
|
|
|
Sayootje
|
V3 vliegt beter in z'n highend Ik zou die 7 ook gewoon lekker op 55cm varen als je compleet gedepowered bent. Scheelt ook wel. Ja ik lees idd dat de V3 beter stuurt in het high end. Een beetje te vergelijken met de nitro V3. Toch vind ik 38 knopen helemaal niet gek voor een 7M. Op volle zee met bakken van 3 tot 4 meter, wat toch als snel is wanneer het tegen 40 knopen waait, wil ik geen gedepowerde kite. Maar gewoon vol gepowerd, met volledige stuur input. Dus een maatje kleiner vind ik dan beter. Na 35 knopen heeft een 6M of een 5M daarom mijn voorkeur.
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Hangt ook van je niveau/kracht af natuurlijk, niet iedereen kan een 7 in 40kn gecontroleerd varen.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Dan moet jij zeker nog effe oefenen Moet jij zegge !!! de beelden spreken voor zich, dusssssssss
http://vimeo.com/58101545
Ben jij nou de eerste op het forum die die haringhapper stil krijgt Wat bedoel je precies ???? Voor een Edge kan je 2 Nitro's halen, die minstens zo hoog gaan Klopt............... maar vaart wel 2 keer lekkerder
|
|
|