feddomw
Gast
|
Als je bij "Gear" kijkt, hebben we een selectie gemaakt van goede beginners kites om je te helpen het kaf van het koren te scheiden.
Wat betreft je vragen: - Kites tot 2008 kunnen nog prima zijn, het valt of staat met de conditie van de kite en bar (en pigtails en pulleys enz). Er zijn kites die nauwelijks uit de tas komen en na elke sessie afgespoeld en gedroogd worden en bij wijze van spreken nog gestreken voor ze in de tas verdwijnen.... - Volgens mij beiden prima geschikt, maar dat weet ik niet zeker - deze vraag snap ik niet, wat bedoel je? Als je bedoelt welk model van deze merken, verwijs ik je naar de gear sectie.
Prima dat je het vraagt, maar dit topic is al een miljoen keer voorbij gekomen (ook weer dit seizoen) en het "standaard" lijstje geschikte kites is zo te vinden middels de zoek functie en in de Gear database.
Wat je ook kan doen is eventueel een of twee advertenties aan ons voorleggen. Wees gewaarschuwd, als je om advies vraagt krijg je 12 verschillende meningen te horen, zeker als het specifiek om merken of modellen gaat.
Budget is ook erg belangrijk zoals Faxie hieronder al zegt.
|
|
|
|
mereltje
Geen avatar
|
1000-1300 voor 2 kites
zit te twijfelen tussen set van north evo van 7-9 m of north neo van 8-10 m. Ik weeg zelf 60 kg.
Bedankt
|
|
|
bluebit
|
voor die prijs kun je ook nieuw kopen, of moet bij dat budget ook nog een bordje?
en hier komt de eerste van de twaalf meningen, merken en modellen: ik heb north evo 2009 gevaren, prima kite, lekker stabiel, goeie kwaliteit. en zie je ook terug in de prijs. Zelf vaar ik RRD. en die doet op geen enkel vlak qua eigenschappen onder voor north. Als je de kans hebt, zou je eens moeten varen met de RRD vision, de 2013 modellen zijn nu nog nieuw te krijgen voor weinig. (een 7 en een 9 met 1 bar is net over de 1000 euro nieuw). Maar goed, er zijn relatief weinig mensen die met RRD varen in Nederland, hoewel Jerrie van de Kop er nu voor vaart, en ik geloof dat Bram Bast in het verleden met RRD vaarde.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Vooruit, doe ik ook een duit in het zakje. Met dat budget zou ik net als bluebit ook voor zo'n top-merk gaan dat helaas qua verkoop in NL het niet top doet.
Airush. Lithium is de plug-n-play kite van Airush, 2013 modellen volgens mij voor zeer scherpe prijzen bij Ruud van Surfsports te koop. Hij is hier ook actief overigens.
|
|
|
mereltje
Geen avatar
|
Voor dat budget wil ik er ook een boardje en bar bij.
Bedankt voor de tips
|
|
|
geloof68
|
Met 60 kg en nu een 10/8 of 9/7 leidt bij snelle progressie tot een quiver van 3 kites. Is dat ook de bedoeling?
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
1000-1300 voor 2 kites
zit te twijfelen tussen set van north evo van 7-9 m of north neo van 8-10 m. Ik weeg zelf 60 kg.
Bedankt
Ik heb je een bericht gestuurd...
|
|
|
|
debbyRRD
|
Goede morgen,
Ik vaar ook RRD (vision en passion) en ben echt super tevreden. Ik ben 1.67 cm en weeg 62 kg, heb een 9m2 en kan bijna altijd varen. Echt een aanrader! Ze zien er misschien niet zo mooi uit maar voor een beginner is het echt super! Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel. Succes.
Groetjes
|
|
|
Straight edge
|
Ik heb een rrd vison 2012 vaart prima maar wel een scheur in het doek op een naad kwaliteit vind ik zelf niet zo heel goed
|
|
|
|
|