Cabrinha Bypass leash

Flip

Berichten: 72
September 17, 2004, 12:08:51
edit2Rapporteer  
Wie gebruikt er een bypass leash met zijn Cabrinha kites ?

Is dit aan te raden voor een beginner ?

http://www.cabrinhakites.com/technologies/bypass.html
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #1 September 17, 2004, 15:56:48
edit2Rapporteer  
ghehe ja man ga gelijk bypass oefenen
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #2 September 17, 2004, 15:57:47
edit2Rapporteer  
lekker dom anwoord maargoed,
gewoon nar de safety kijken van een leash volgens mij was er een test van gedaan dit jaar. moet je ff opzoeken
Kamikaze
Gast
Antwoord #3 September 17, 2004, 16:06:23
edit2Rapporteer  
In principe is de bypass leash bedoeld voor mensen die uitgehaakt varen. Aangezien je een beginner bent lijkt me dat op jou niet van toepassing. De enige reden om hem dan nog te gebruiken is extra safety voor het geval je recon systeem mocht weigeren en je de quickrelease bij de chickenloop moet gebruiken. De bypass leash voorkomt dat je je kite kwijt bent in dat geval.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 September 17, 2004, 16:11:21
edit2Rapporteer  
Wie gebruikt er een bypass leash met zijn Cabrinha kites ?

Is dit aan te raden voor een beginner ?

http://www.cabrinhakites.com/technologies/bypass.html


Dit is alleen maar interessant als je unhookt wil varen en met handelpassen wilt beginnen. Voor HP´s ook niet interessant want als je je bar mist op 6 m hoogte kom je als een baksteen naar beneden omdat je kite depowerd.

Voor jou is het standaard systeem van Cabrinha prima om mee te beginnen.
BeeS MR

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #5 September 17, 2004, 20:25:18
edit2Rapporteer  
Dit is alleen maar interessant als je unhookt wil varen en met handelpassen wilt beginnen. Voor HP´s ook niet interessant want als je je bar mist op 6 m hoogte kom je als een baksteen naar beneden omdat je kite depowerd.

Nu ben ik nog lang niet toe aan handle passen, maar als je je bar mist op 6 meter kom je toch net zo hard neer, wel of geen bypass leash; enige verschil is dat je igv bypass leash je kite nog hebt, en zonder leash geen kite meer hebt...  ???
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #6 September 17, 2004, 20:27:47
edit2Rapporteer  
Ik heb hem ook en doe geen handle pass. nog niet altans. Maar ik raad hem wel aan. Als je je safety een keer moet trekken die bij je chickenloop ben je niet gelijk je kite kwijt.
voor die 15 eu gewoon drop zetten.
safety first
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #7 September 17, 2004, 20:35:40
edit2Rapporteer  
Dit is alleen maar interessant als je unhookt wil varen en met handelpassen wilt beginnen. Voor HP´s ook niet interessant want als je je bar mist op 6 m hoogte kom je als een baksteen naar beneden omdat je kite depowerd.

Nu ben ik nog lang niet toe aan handle passen, maar als je je bar mist op 6 meter kom je toch net zo hard neer, wel of geen bypass leash; enige verschil is dat je igv bypass leash je kite nog hebt, en zonder leash geen kite meer hebt...  ???

Normaal zit je leash aan je depowerloop waardoor je dus gepowerd blijft als je je bar mist. Dan kom je niet zo snel uit de lucht vallen.

Het is maar waar je je leash bevestigd.
Maar een extra leash kan idd geen kwaad kwaad in het beginstadium.
BeeS MR

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #8 September 18, 2004, 09:41:17
edit2Rapporteer  
Ik snap het. Maar dan is het puur een leash i.p.v. een safetyleash...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.