Te kleine straps of te grote schoentjes?

Jellevdl

Geen avatar

Berichten: 22
December 25, 2014, 13:04:24
edit2Rapporteer  
Begin dit jaar een North Gonzalez aangeschaft met de vario voetbanden, prima boardje en de hele zomer lekker mee gevaren. Nu de winter is begonnen heb ik nieuwe winterschoentjes gekocht, ION ballistic boots. Nu zijn deze aan de brede kant maar aangezien ik een kleine maat heb, (42) ging ik er vanuit dat dit geen probleem zou zijn, wel dus!

De afgelopen dagen mee gevaren maar een enorm gepiel om in mijn voetbanden te komen, klote dus.

Nu heb ik 2 opties, nieuwe schoentjes kopen met het risico dat ze weer te breed zijn of nieuwe bindingen. Dan komt ik uit op de North Entity's, die schijnen beter verstelbaar te zijn, maar hier moet ik dan een maat kiezen, S/M of L/XL.

Iemand ervaring met deze combinatie van schoenen en bindingen?

Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #1 December 25, 2014, 13:49:22
edit2Rapporteer  
Ik heb een select met entity's en vaar zowel met blote voeten als met 6mm schoentjes in deze bindingen. Prima verstelbaar om de voorvoet en boven voet. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Ongetwijfeld passen er ook andere bindingen op maar entity's zijn speciaal gemaakt voor het rail systeem wat tegenwoordig op North boardjes wordt toegepast. Dit geeft een max aan instel mogelijkheden.

Ik zou zeker als je hiertoe besluit even gaan passen bij een surfshop met en zonder schoentjes.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 December 25, 2014, 15:30:22
edit2Rapporteer  
Derde optie: neopreen sokken.

Ik heb nog twee nieuwe sets 2013 NTT's liggen (S/M & L/XL). De NTT's passen helaas niet op mijn boards. Mocht je interesse hebben en willen komen passen, stuur maar een PM.
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #3 December 25, 2014, 15:32:43
edit2Rapporteer  
Derde optie: neopreen sokken.

Juist! Ik vind de Ballistic boots 6/5 behoorlijke 'klompen' Probeer de Ballistic socks eens. Verkrijgbaar in 6/5 of 3/2
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #4 December 25, 2014, 18:04:07
edit2Rapporteer  
Met die socks past het wel gewoon goed. Ook met de Vario's. Maar NTT's zijn gewoon fijnere footpads/straps. Die zijn sowieso an te raden.
Jellevdl

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #5 December 27, 2014, 10:44:18
edit2Rapporteer  
Ik gebruik in de lente neopreen sokjes, maar die slijten zo verschrikkelijk snel, vandaar dat ik voor de boots ben gegaan. Ze zijn inderdaad wel een beetje lomp, maar heerlijk warm!

Thanks voor het aanbod geloof68, maar ik kan de 2014 NTT's voor €100 nieuw krijgen.

Vraag me alleen af of ze op mijn board passen, is een Gonzalez uit 2011 waar nog geen railsysteem in zit, kan dat?
TimK

Geen avatar

Berichten: 94
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #6 December 27, 2014, 14:27:14
edit2Rapporteer  
zou even bellen met de shop of langs gaan, had zelf entity's 2013 XL gekocht en die pasten niet op mijn board die wel de standaard maat inserts had.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.