Oh nee he...
Ik kopieer al mijn hele leven bandjes, DVDs, platen, CDs... spelletjes, films, muziek, noem maar op... en Nintendo, de Stones, Will Smith en Robby Naish zijn er nog steeds. Dus leg mij eens uit hoe dat kan?
De kiteproducenten kunnen de sponsoring van die filmpies wel betalen want die kites koop ik toch wel. De meeste kitefilms van enige qualiteit zitten bomvol marketing, dus ze mogen al blij zijn dat ik er ueberhaupt naar kijk.
Ik vind 25 euro namelijk wel veel geld voor een filmpje.
Copyright is outdated & overrated.
Heh... Deels met je eens. Ik heb WEL kiteboarding 101 & 201 gekocht, omdat ik vind dat mensen die iets goeds maken daar wel geld voor mogen krijgen. Toen ik ze kocht wist ik alleen niet dat Shannon Best al onder de noemer "Robby Naish / Will Smith / De Stones" vielen.... Het huidige copyright is outdated & overrated, maar dat zorgt juist ook voor een omgeving in Nederland waar je als artiest geen droog brood kunt verdienen met je kunst... Kortom, scheefgetrokken. Nederlandse artiesten moeten uit pure armoe 'dan maar' aan Idols meedoen in de hoop ooit hun brood te kunnen verdienen met hun muziek... Terwijl een prutser zoals Will Smith of Britney of ander doodgeproduceerd spul miljardair is voor ze 30 zijn.
Metallica, Stones, Radiohead, Peppers - dat soort muziek betaal ik het liefst geen CENT voor. Een CD'tje van Miles Davis of Frank Zappa kopen is gelijk aan het sponsoren van Sony/EMI/whatevervoormaatschappijdaarachterzit, en hun nabestaanden hebben het geld ook ECHT niet nodig... Edoch, een band zoals Stuurbaard Bakkebaard of Springstone (geloof ik) of Flairck of The Golden Blowjob (jawel!) mag van mij elke euri die ze voor een CD vragen ook krijgen.
Als iemand in Nederland een mooie DVD op de markt brengt die de eurii waard zijn zal ik de eerste zijn die hem koopt!! Als Robby Naish echter iets uitbrengt zal ik ook weer de eerste zijn die hem emule't.... die heeft 't heus niet meer nodig namenlijk
Overigens waren de prijzen voor Kiteboarding best hoog - EUR35 per stuk!! Maarja dan zal Access Online er ook wel een paar euri op gepakt hebben... en die gun ik het dan weer wel
(zo... rant mode off...)