Kiten en spaans leren zuid/midden amerika

quintquint

Geen avatar

Augustus 06, 2015, 15:08:40
edit2Rapporteer  
Beste kitehighers!

Mijn vriendin en ik hebben het plan om deze winter 2 tot 3 maanden naar zuid of midden-Amerika te gaan om daar eerst een aantal weken spaans te leren en te kiten. Na die paar weken kiten willen we nog rondreizen. Het plan is nu om ongeveer 3 weken op een leuke plek te blijven waar de mogelijkheid is tot spaans leren in een schooltje maar waar ook gekite kan worden. Ik heb al het een en ander gelezen op het forum, en landen die ons nu aanspreken zijn Colombia, Peru, Mexico en Nicaragua.

Ik ben nog een beginner dus de voorkeur gaat uit naar redelijk vlak water en aanlandige wind. Mijn vriendin kite niet, maar die wil graag leren windsurfen dus het zou ook mooi zijn als dat mogelijk is op die spot.

Hebben jullie ervaringen met spots in de genoemde landen waar het leuk is om meerdere weken te verblijven? En waar dus ook een stadje is met de mogelijkheid om spaanse lessen te volgen.

En wat is jullie ervaring met het rondreizen met kitespullen? Als wij na die weken kiten nog gaan rondreizen zal ik mijn gear toch mee moeten nemen (of ergens achter laten).

Wij zullen rond half november vertrekken vanuit nederland.

Ik hoor het graag!

wild dreamer

Antwoord #1 Augustus 06, 2015, 19:02:35
edit2Rapporteer  
Hi leuk initiatief,

Ikzelf heb kitesurfen geleerd in Venezuela, Playa El Yaque, Isla Margarita in 2001 en zat toen in een hostel met een Zwitser die ook Spaans leerde. El Yaque staat volgens sommige websites in de Top 10 voor kitesurfen, zeer wind zeker. Het Spaans is er makkelijk om te leren.

Ook een aanrader is Cabarette op de Dominicaanse Republiek, leuke en mooie plek, perfecte spot om er verder te leren kitesurfen en wederom Spaans-talig. Veel buitenlanders die er voor langere tijd doorbrengen, dus daar zal vast wel les te krijgen zijn.

Ikzelf heb al spelenderwijs goed Spaans geleerd, met een tweedehands grammatica boek van het MBO en alle woorden die je hoort en niet weet opschrijven en opzoeken. Ook met de hulp van localen die je graag willen helpen. Latijns en Zuid Amerika kennen geen minimumloon en veel mensen zijn arm maar wel gelukkig. Als iemand je helpt kunnen ze al met een paar euro happy zijn, heitje voor een karweitje wordt vaak gedaan in allerlei vormen, zodoende kun je ook met sommige waar je je vertrouwd meevoelde afspreken dat ze je voor een paar euro helpen met wat Spaans en het is een leuke manier met wat gebarentaal etc wordt je aangemoedigd ook echt Spaans te leren zonder dat je steeds terugvalt in het Engels

In Argentinië ben ik ook wezen kiten, mooi land en zomer als je in de winter maanden wilt.

Veel succes
quintquint

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 09, 2015, 16:00:21
edit2Rapporteer  
Dank voor de uitgebreide reactie!

Venezuela hebben wij nog niet naar gekeken, ik zal er is het een en ander over gaan lezen. Heb je toen ook nog meer van het land gezien?

Cabarette lijkt mij ook te gek, alleen heb ik wel begrepen dat de rest van het land niet prettig is om te reizen ivm veiligheid. Maar misschien dat iemand zijn ervaringen hierover met mij kan delen?

Spaans leren lijkt mij inderdaad leuker op de manier hoe jij het beschrijft of bij een klein schooltje in plaats van via een grote organisatie. Dat zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.