Riders voor de RED BULL King of the Air 2016 zijn bekend

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
December 18, 2015, 18:21:48
edit2Rapporteer  
Aaron Hadlow (GBR);
Kevin Langeree (NED);
Jerrie van de Kop (NED);
Jesse Richman (USA);
Nick Jacobsen (DEN);
Steven Akkersdijk (NED);
Sam Light; (GBR);
Billy Parker (USA);
Lewis Crathern (GBR);
Tom Hebert (FRA);
Antonin Rangin (FRA),
Andries Fourie (RSA);
Marc Jacobs (NZL);
Lasse Walker (NED);
Reno Romeu (BRA);
Willem van de Meij (NED);
Ariel Corniel (DOM);
Oswald Smith (RSA);
Gijs Wassenaar (NED);
Sam Medysky (CAN);
Youri Zoon (NED),
Alex Pastor (ESP);
Antoine Clerc (FRA);
Graham Howes (RSA).

Al jaren is Kaapstad de backdrop van Red Bull King of the Air en ook in 2016 verwelkomt Kaapstad ‘s werelds beste hoogvliegers. De strijd vindt plaats in ‘Big Bay’ op een mooie dag met ziek veel wind tussen 30 januari en 14 februari.

Onder deze riders bevinden zich maar liefst 7 Nederlanders.

1. Lasse Walker
2. Youri Zoon
3. Gijs Wassenaar
4. Willem van der Meij
5. Jerrie van de Kop
6. Steven Akkersdijk
7. Kevin Langeree

Maar ook titelverdediger Aaron Hadlow heeft board en vlieger klaarliggen. We spraken hem over het winnen van Red Bull King of the Air 2015 en over zijn voorbereidingen op de 2016 editie.

De afgelopen 15 jaar heb ik al mijn winters in Kaapstad doorgebracht. Dus het voelde super speciaal toen ik hier won, in het bijzijn van zoveel vrienden.

Hadlow vult aan: “Het was bovendien de eerste keer in al die tijd dat mijn ouders me live op een podium zagen staan. Ik ben de afgelopen paar dagen ook weer in Kaapstad geweest om me voor te bereiden op de wedstrijd. Ik gebruik de extreem winderige dagen om mijn gear te testen en de moves weer helemaal onder de knie te krijgen. Het draait er allemaal om dat je zoveel mogelijk tijd doorbrengt op het water, zodat je vervolgens zo zelfverzekerd mogelijk met de wind kan omspringen.”

In de finale van 2015 showde Hadlow twee bizarre megaloop KGBs. Daarmee liet hij eerdere winnaars Jesse Richman en Kevin Langeree achter zich en pakte overtuigend de titel. Begin 2016 gaan we zien hoe zowel Aaron als Jesse en Kevin, proberen de King of the Air titel een tweede keer te claimen. Wie het meeste kans maakt op de titel? We vroegen Hadlow hoe hij daar over denkt.
Ik vind het gevaarlijk om me aan zo’n voorspelling te wagen. Het lijkt logisch om te denken aan eerdere winnaars, maar tegelijkertijd is er een longlist van talenten die meedoen.
Hadlow voegt daar nog aan toe: “Hoewel ik natuurlijk enkele favorieten heb, heb ik echt het idee dat iedereen die zich gekwalificeerd heeft, de titel van Red Bull King of the Air zou kunnen winnen.”
Er kan er maar één de winnaar zijn...

De top 12 van vorig jaar is in ieder geval weer van de partij. Op Ruben Lenten na. Vanwege ziekte moet onze Nederlandse held King of the Air dit jaar helaas overslaan. De overige plekken voor deelname gaan naar degenen die volgens een kundige jury de vetste kiteboard filmpjes wisten te maken én er zijn twee wildcards.

http://www.redbull.com/nl/nl/stories/1331766224459/de-riders-van-red-bull-king-of-the-air-2016-zijn-bekend
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #1 December 19, 2015, 12:22:42
edit2Rapporteer  
Tijd niks gehoord van jerry van der kop. Mooi dat ie meedoet
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.