Vreselijk!!!!!!! graag reactie van andere kitersvrouwen

elmar
Gast
Antwoord #25 Oktober 18, 2004, 13:52:42
edit2Rapporteer  
Arno even los van het feit van waar het om gaat....waarom moet het nou altijd zo zijn dat.

Jij hoger springt, jij harder valt jij...jij..jij..begrijp me niet verkeerd.
Maar houdt jezelf er eens buiten en geef gewoon een mening over het globale aspect.

PDJ
Gast
Antwoord #26 Oktober 18, 2004, 13:54:45
edit2Rapporteer  
Buur (man)
Als je het hebt over hoeveel auto's er zijn en hoevaak men deelnaamt aan het verkeer en daaruit onstaande verkeersdoden, dan is de kans inderdaad klein. Maar voor de twijfelaars over het aantal verkeersdoden.

http://www.regering.nl/actueel/nieuwsarchief/2004/04April/21/0-42-1_42-29171.jsp en hier een stukje daarvan

In 2003 is het aantal verkeersdoden met 2% gestegen. De politie registreerde 4% minder ziekenhuisgewonden, zo maakte minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) bekend op het Nationaal Verkeersveiligheidscongres.

Het aantal doden steeg van 1066 (2002) tot 1088 (2003). Het aantal geregistreerde ziekenhuisgewonden daalde van 11.018 naar 10.596. Ondanks de lichte stijging blijft Nederland samen met Zweden en het Verenigd Koninkrijk in de top drie van de (verkeers)veiligste landen van de Europese Unie
Naish........what else???

Antwoord #27 Oktober 18, 2004, 13:58:56
edit2Rapporteer  
Het klinkt misschien hard, maar als je besluit om te gaan kiteboarden dan moet je je realiseren dat er ongelukken mee gebeuren en soms ook dodelijke. In een goede relatie worden deze risico's besproken en overwogen! Tijdens het kiteboarden maak je harde crashes met alle gevolgen van dien! Ik heb een aantal keren telefonisch en regelmatig dmv e-mail contact gehad met Marcel en ben ervan overtuigd dat hij een zeer goede en ervaren kiter was, die deze risico's ook juist in heeft kunnen schatten. Ik heb zelf inmiddels ook een aantal keiharde crashes achter de rug, waarbij ik dacht dit gaat niet goed aflopen, je krijgt een doffe klap in je nek of rug en bent blij dat je er nog bent!
Buur

Antwoord #28 Oktober 18, 2004, 14:05:38
edit2Rapporteer  
PDJ ik snap je punt. Maar gevoel kan je niet statistisch meten en omzetten in cijfers
Buur

Antwoord #29 Oktober 18, 2004, 14:09:46
edit2Rapporteer  
Bob, Je hebt gelijk over Marcel. hij wist wat hij deed.
En dat weten de meeste kiters.

KiteDemon

Antwoord #30 Oktober 18, 2004, 14:16:45
edit2Rapporteer  
[

Ik denk dat er nog vele zijn zo als jij. Met een hart vol zorgen om je man, die je bij je wil houden, niet wil verliezen.

Het veel gehoorde verhaal dat het verkeer gevaarlijker is in natuurlijk  KANT KLARE ONZIN.
Kon je maar een auto aan doen als je gaat varen. is een stuk veiliger kiten.        

Gr. Maarten      
Citaat

Je komt regelmatig melding in de media tegen van dodelijke verkeersongelukken. Toch is de reaktie van mijn vriendin totaal anders dan dat het kiteboard gerelateerd is. De bezorgdheid is duidelijk groter dan dat wanneer ik mij in het dagelijks verkeer begeef. Ik zit vaker in het verkeer dan dat ik mij op het water bevind en de kans dat in het verkeer mij iets overkomt buiten mijn eigen schuld om is wel degelijk groter dan op het water.
Nogmaals, het is een kwestie van relativeren en vrouwen kijken daar altijd wel iets anders tegenaan dan mannen.

Ps, Magda ik wil je niet nog ongeruster maken hoor......maar bedenk dat wij kiters onszelf juist zolang mogelijk in leven proberen te houden om zolang mogelijk te genieten van onze mega vette sport. M.a.w. TUURLIJK LETTEN WE ALTIJD OP!!!!!

GROETJES FER

PDJ
Gast
Antwoord #31 Oktober 18, 2004, 14:19:17
edit2Rapporteer  
Buur begrijp jou ook. Wie speelt met vuur zal zijn handen branden.
Ondanks alle veiligheidsmateriaal zal het nooit 1000% veilig zijn.
Tjarlie

Geen avatar

Antwoord #32 Oktober 18, 2004, 14:52:12
edit2Rapporteer  
Hai Magda,
Mijn partner kite ook... En ja: het is gevaarlijk... Toch maak ik me niet meer zorgen om hem als hij aan het kiten is dan als hij op wintersport gaat, gaat klimmen, ver weg gaat met de auto, wilde stapavond met vrienden, dronken op de fiets naar huis of de vuilniszak gaat buiten zetten :-). Ikzelf ben dit seizoen begonnen met kiten. Dat het gevaarlijk is zal niemand ontkennen... Maar zolang je alle risico's onderkent en deze niet opzoekt is het prima mogelijk veilig te kiten. Het ongeluk wat met Marcel gebeurd is, is zover ik het kan beoordelen, een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden. Het is gebeurd tijdens het kiten, maar hij had ook over z'n schoenveters kunnen struikelen en ongelukkig terecht kunnen komen... Dit was een bizar ongeluk.
Hard vallen hoort bij deze sport, maar het is niet voor niks dat iedereen nu zo geschokt is... Want na een harde val sta je normaal gesproken gewoon weer op!
Ondabeach

Antwoord #33 Oktober 18, 2004, 14:52:13
edit2Rapporteer  
Hoi Kuifje,

Ik kite zelf ook al een tijdje en ik begrijp precies wat je bedoeld.. Mijn zoon (15jr en inmiddels langer als ik) ben ik nu aan het les geven.. steeds als ik hem mee neem denk ik, doe ik hier goed aan..?? Vervolgens zie ik hoe gaaf hij het vindt en hoe hij met een big smile het water af komt. Hij is zo enthousiast en fanatiek dat de vraag "doe ik hier goed aan?" helemaal vervaagd bij mij.
Ik zit er precies tussen in aan de ene kant ben ik z’n vader en aan de andere kant z'n kite maatje.
Het is moeilijk iemand los te laten maar aan de andere kant heb ik bewondering voor iemand die zo fanatiek een sport beoefend. Dus ik begrijp je 2 strijd.

Fred
www.surfensoul.nl

Antwoord #34 Oktober 18, 2004, 17:12:26
edit2Rapporteer  
Magda,
Dat ongeluk was erg, ik was onverwachte toeschouwer helaas, maar natuurlijk gaan we door met kiten omdat als ik nadenk over de risico´s dan zijn die klein en beheersbaar en ik wil het niet missen.

Als er iets met me gebeurd dan was dat het noodlot dat hangt boven iedereen en kun je toch niet ontlopen.
Dat jij je zorgen maakt snap ik dat dat heviger wordt na een ongeluk is logisch maar je moet het wel proberen te relativeren. Anders wordt je er volgens mij gek van.
Laat los wat je toch niet kan veranderen.

KiteDemon

Antwoord #35 Oktober 18, 2004, 19:19:13
edit2Rapporteer  
Kitesurf.nl..???? Is dat niet de meest kwalitatief hoogwaardige site op het net..?? Ik wist niet dat je zulke goede tips had Sjors ;D ;D

Maar Magda je onbezorgdheid is natuurlijk niet geheel onterecht.....tenslotte ben je getrouwd met Ar... ;D ;D ;D
slufterhufters.com

Antwoord #36 Oktober 18, 2004, 19:45:55
edit2Rapporteer  
en dat valt niet mee.....
ben een adrenaline junkie, leven op het randje, dat is mijn drive.
hazes had zn biertje, ik mn kite.

pas wel goed op, ben Fab en Fons niet vergeten, hebben het gelukkig overleeft.
tja en Ronald die had mega dikke pech, net als Marcel daar doe je niks aan.
Smeagol

Antwoord #37 Oktober 18, 2004, 20:34:07
edit2Rapporteer  
...Er bekruipt me het rare gevoel van een deja vu....er staat me iets bij dat een soortgelijke discussie ook al is gevoerd na het van het ongeval Ronald... ??? ??? ??? ??? ???
slufterhufters.com

Antwoord #38 Oktober 18, 2004, 20:50:46
edit2Rapporteer  
dan lees je niet goed zoomy
Smeagol

Antwoord #39 Oktober 18, 2004, 20:54:45
edit2Rapporteer  
dan lees je niet goed zoomy

...Ik zal de boel nog eens doorlezen maar er staat me toch echt iets van bij...
slufterhufters.com

Antwoord #40 Oktober 18, 2004, 21:01:03
edit2Rapporteer  
ja in de verte wel ja, maar is toch een gezonde discussie, bedoel als thuisblijver, en dan weer zo n bericht.

nilezz
Gast
Antwoord #41 Oktober 18, 2004, 21:07:59
edit2Rapporteer  
een hoop verstandige mensen hier!!  vind het zelf ook vreselijk wat er gebeurd is, kite net een  maandje pas zelf en heb zelfs even gedacht waar ik toch mee bezig was.....toch vind ik door gewoon je gezonde verstand te gebruiken, je lijnen een paar keer na te lopen, safety testen etc je jezelf een hoop ellende kan besparen. blessures horen erbij vind ik, dat is risiso van de sport. ga geen vergelijkingen erbij halen maar zo zijn er wel meerdere sporten waarbij je eea verdraaid, verrekt, kneust etc.
aan de andere kant moeten we ook realistisch zijn: juist die extreme dingen zoals megahoge sprongen maakt deze sport tot wat het is, en dat gaat nou eenmaal gepaard met ongelukjes.

Helaas kan je blijkbaar toch zo'n gruwelijke pech hebben dat het bij jou fout gaat en blijft het niet bij een ongelukje! Dat is natuurlijk nooit te voorzien. dan heb je ook niet veel meer aan alles wat ik hiervoor genoemd heb. kan alleen zeggen en  vooral hopen dat dit nooit meer voorkomt......
slufterhufters.com

Antwoord #42 Oktober 18, 2004, 21:55:39
edit2Rapporteer  
Het klinkt misschien hard, maar als je besluit om te gaan kiteboarden dan moet je je realiseren dat er ongelukken mee gebeuren en soms ook dodelijke. In een goede relatie worden deze risico's besproken en overwogen! Tijdens het kiteboarden maak je harde crashes met alle gevolgen van dien! Ik heb een aantal keren telefonisch en regelmatig dmv e-mail contact gehad met Marcel en ben ervan overtuigd dat hij een zeer goede en ervaren kiter was, die deze risico's ook juist in heeft kunnen schatten. Ik heb zelf inmiddels ook een aantal keiharde crashes achter de rug, waarbij ik dacht dit gaat niet goed aflopen, je krijgt een doffe klap in je nek of rug en bent blij dat je er nog bent!

Ja ja sorry hoor Bob maar denk niet dat jij,voor dat je met kiten begon met Francien hebt besproken dat je gaat beginnen met kiten en dat het een sport is met veel gevaren en je zelfs zoveel risico loopt met mogelijke  dodelijke afloop, denk in welke goede relatie ook ,je dit niet zo zal bespreken, en denk dat geen partner dan zal accepteren dat je deze sport gaat uitoefenen, als dit er zo dik boven op ligt!!!! het enige wat je partner in dit geval zou kunnen doen is een goede levensverzekering afsluiten!!!!!!!
Kijk elke sport is leuk en ook niet zonder gevaren maar je kan het ook overdrijven!!!!
Ik heb ook wel eens een rotgevoel gehad terwijl Ar aan t kiten was en nog geen half uur later belde Menno mij ook om te zeggen dat ze in het ziekenhuis zaten,weet je hoe ik geschrokken ben????

Ik wil helemaal niet zeggen dat jullie er mee moeten kappen want dat lukt me teneerste niet en ten tweede ga jullie maar lekker je gang maar blijf opletten en overdrijf t niet.blijf op jullie hoede en ik vind wel dat je stil moet staan als er iets gebeurt want dan pas zie je de realiteit weer even voor ogen!!!

Ik denk alleen dat ik gek word als Ar zoiets zou overkomen ,niet alleen voor mezelf maar zeker ook voor Bjodie.
 En ik weet dat jullie je grenzen steeds verleggen,daarom heb ik ook angst!!!
Maar ja deze vrouw, jullie niet begrijpen!!! jullie man zijn en anders denken!!!

Sorry had niet uitgelogd vandaar onder Arno zn naam, maar door mij geschreven, groetjes Magda
Japairman

Antwoord #43 Oktober 18, 2004, 22:40:37
edit2Rapporteer  
Magda.....persoonlijk laat ik dit los.....

.....als Jap gaat werken, en op de steiger staat....kan hij erafdonderen.....als hij op de weg zit, en één of andere maloot rijd 'm kort........zo kan er altijd wat gebeuren!

En je hebt gelijk dat Kiten iets meer risico met zich meebrengt dan golfen of dammen......en tuurlijk....ik zou ook gek worden als ik Jap moet missen door een ongeval........maar realistisch gezien; ik zie hem liever in het harnas gaan, en dat hij in zijn element was tot kort voor zijn dood, dan dat hij van de dijk af wordt gereden en verzuipt!

Jap laat mij niet onverzorgt achter als hij gaat....maar dat even terzijde.....ik zit nog met heel kleine kinderen....dus wil nog ff samen met hem zijn......en dat ff mag van mij lang duren!

Ik kan me voorstellen dat je hier bij stil staat......ik sta er zeker ook bij stil.....maar laat het ook los......

Groet, Lil-earthwoman.....
Kuifje

Antwoord #44 Oktober 19, 2004, 08:13:38
edit2Rapporteer  
Zo als ik het al zei,  t is moeilijk om op te schrijven, volgens jullie kan ik het niet loslaten ,dat is dus totaal niet waar !!!!!!
Ik was gewoon benieuwd hoe het bij andere voelde en hoe die er tegen aan kijken !!!!!
Denk dat Arno meer zorgen om mij maakt als ik ga werken dan dat ik maak ,als hij gaat kiten!!!!
k
Gast
Antwoord #45 Oktober 19, 2004, 10:12:13
edit2Rapporteer  

Denk dat Arno meer zorgen om mij maakt als ik ga werken dan dat ik maak ,als hij gaat kiten!!!!

Euw.........Wat voor werk doe je dan?
moi psv
Gast
Antwoord #46 Oktober 19, 2004, 10:43:57
edit2Rapporteer  
moi tokkie hoe is he met jullie goed
-_Wouter87_-

Antwoord #47 Oktober 19, 2004, 12:00:26
edit2Rapporteer  

Euw.........Wat voor werk doe je dan?
jah, dat vraag ik me nu ook wel af  :Smiley G.I. Jane?
WaZuP

Antwoord #48 Oktober 19, 2004, 12:16:02
edit2Rapporteer  
Mijn moeder wou dit ook nog allemaal bespreken omdat ze het op haar werk had gehoord van marcel en was tog wel erg geschrokken.

Maar ze weet ook dat ze niet kan zeggen dat ik er mee moet stoppen want kiten betekent zoveel voor mij.
Joren

Antwoord #49 Oktober 19, 2004, 12:23:13
edit2Rapporteer  
Mijn vader heeft het ook steeds over, ga toch dammen of schaken, dan zit je nog eens droog ook...  Maarja ik kan het kiten niet loslaten, het is zo'n gruuwelijk vette sport...  Ik ben niet vanplan ermee te stoppen en ik denk dat als je je kop er goed bijhoud, er weinig (ik zeg niet "niets") kan gebeuren. Marcel heeft (volgens mij) heel veel pech gehad, hetzelfde wanneer je op de snelweg aangereden word...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.