Bord verloren Maasvlakte

cornelius
Gast
Oktober 24, 2004, 23:08:32
edit2Rapporteer  
What a crappy day! After only 20 minutes on the water at Massvlakte 24th October I lost my board, a Naish Thorn 135! Despite the sideonshore wind it never made it to the beach. Maybe the current from the low tide pulled it out into the sea. I am desperate and only hope that somebody might find it, reward promised! Sad
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #1 Oktober 25, 2004, 13:39:11
edit2Rapporteer  
Think it will come a shore in Hoek van Holland or Scheveningen, ask local coast autorities.
slufter is not a beginnersspot! It has a hard current......... If you are a beginner better go to Brouwersdam or Autostrand!

denk dat ie dan in HvH of Schevingen weer aan land komt!

overigens was gisteren maar weer eens te zien dat de Slufter geen beginnersspot is!!!!!!!!!!

weer verschillende mensen met hun kite in het water als een raket af zien drijven!! Bij 1 hebben we zelfs de kustwacht gewaarschuwd dat ze er rekening mee moesten houden dat ze misschien wel eens moesten komen! Gelukkig kwam hij ter hoogte van het naakstrand nog aan land. (tijgerkleurige J&J kite!)
Ga lekker een stuk lopen op het autostrand als je nog geen hoogte kan varen of je kite niet uit het water kan relaunchen in de golven.

(en dan bedoel ik niet jou eric hoks... ongelukjes gebeuren... Tof dat Erik je effe kwam helpen he... zo hoort het!).
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Oktober 25, 2004, 13:52:57
edit2Rapporteer  
Sjors.....varen die gasten door de branding de zee op? als je voor de branding blijft kan er volgens mij niet gek veel gebeuren met de windrichting van afgelopen weekend, toch?

Maar inderdaad geen spot voor beginners!!!!!!!!!! met de stroming en met laag water de diverse zandbanken.


~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #3 Oktober 25, 2004, 14:20:48
edit2Rapporteer  
met deze stroming maakt het niet uit waar je valt...
strand loopt in een bocht! als je voor de branding valt wordt je door de wind en de stroming door de branding heen gespoeld!
Moet je dus erg hard kunnen zwemmen... wat niet lukt met een trekkende kite aan je trapeze....

eenmaal in de spoelbak aan gekomen (rechts van de 2e trap) kan je zeker niet meer staan... zeker niet met hoog water!
huib

Berichten: 453
Antwoord #4 Oktober 25, 2004, 15:09:32
edit2Rapporteer  
Moet je dus erg hard kunnen zwemmen... wat niet lukt met een trekkende kite aan je trapeze....

Begrijp ik daaruit dat je ook als je goed kan upwind bodydraggen je niet meer bij je board kan komen?

Ik kan me zo voorstellen dat als stroming en wind tegengesteld zijn na herstarten van je kite je board al zo ver weg is dat bodydraggen niet meer helpt. Zelfs als je herstarten en bodydraggen goed beheerst.

~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #5 Oktober 25, 2004, 15:51:03
edit2Rapporteer  
als je maar ver genoeg van je board wordt weggeslingerd gaat dat idd niet lukken!

moet je geluk hebben dat iemand je wil helpen......   En ik denk dat wanneer er steeds meer onervaren mensen komen die toch denken te kunnen gaan omdat de autoplaya dicht is het aniemo om andere niet locals te helpen snel afneemt!
huib

Berichten: 453
Antwoord #6 Oktober 25, 2004, 16:55:34
edit2Rapporteer  
moet je geluk hebben dat iemand je wil helpen......   En ik denk dat wanneer er steeds meer onervaren mensen komen die toch denken te kunnen gaan omdat de autoplaya dicht is het aniemo om andere niet locals te helpen snel afneemt!

Er zijn inderdaad van die mensen... laatst iemand 3x z'n board teruggebracht. Ben gewoon te goed voor deze wereld  ;D Toen was het autostrand nog open dus laat zo iemand dan eens in veilig water gaan oefenen. Maar ja, als je toch kan staan waarom zou je dan  Undecided
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.