Steefman
|
he wacko,
hoe groot is niet groot?
ik heb gehoord dat dahab veel chiller is dan hurghada, maar dacht dat het niet zo kitevriendelijk was (windsurfers eisen de spot op). waren er meer kiters?
foto's?
laterz,
steefman
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
Hey Steefman, het klopt dat het chilste deel van de spot vergeven is van de windsurfers, ik heb er wel soms een kiter doorheen zien varen maar ze zeiden bij de surfshop dat dat niet de bedoeling was...Je kan wel de middellandse zee op, het waait dan alleen aflandig en als je je kite niet kan relaunchen belandt je in Saudi-Arabie (kan je zien liggen!), of je wordt met een bootje opgepikt...Desalniettemin waren en toch wel wat gasten die dat risico namen. Voor de kiters die dat risico niet willen nemen is een apart deel dat eigelijk alleen maar groot genoeg is bij vloed. Dan is het wel te goed te doen. Ik voer daar denk ik met een stuk of 10 a 15 gasten, als het er echt veel meer worden wordt het een beetje overbevolkt.... Maar goed, zoveel kiters komen daar dus niet en de omstandigheden maken de beperkte ruimte zeker goed. Hurgada schijnt ook wel okay te zijn, maar wel een stuk drukken. Ik sprak daar een fransman die in Rha Sudr geweerst is, schijnt ook top te zijn alleen het verblijf wat minder (in de nieuwe kitemagazine hebben ze het daarover in dat stuk over rhino5). Ik denk dat ik volgende keer daar heen ga aangezien Dahab nogal duur is als je maar 1 week blijft, tenzij je in het dorpje zelf gaat zitten voor een paar euro's per nacht, moet je wel een sterke maag hebben voor dat eten.....Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel. Greetz
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
Als ik het niet vergeet post ik nog wel een fototje dit weekend 8)
|
|
|
|
|
|
drifter
|
Je hebt wel geluk gehad in je vakantie. Het heeft aantal dagen lang goed gewaaid.
Heerlijk vlak water daar.
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
Het waaide zelfs te goed... Had alleen 14 en 18 meegenomen, maar iedereen voer tussen de 8 en 12... Flink beulen dus.
|
|
|
~Dirk~
|
Is trouwens niet de middellandse zee maar de rode : Ik vind het dorp trouwens ook best wel relax, heeft een beetje een backpackers sfeertje. Ik neem aan dat je in de baai hebt gevaren, zat je daar vlakbij of moest je een taxi nemen? Toen ik er nl. zat, zat ik juist aan de andere kant van het dorp dus als jou hotel wel aan de kant van de baai zat dan weet ik welk hotel ik de volgende keer moet nemen
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
Zat met m'n gedachten nog in Leucate...Vandaar middelandse zee. Het is eigelijk ook niet de rode zee...Ik vond het dorp echt een doffe ellende, lekker eten waar je nog uren van kan nagenieten op de plee en omringt door zwerfkatten en opdringerige verkopers... Ik zat dus buiten dahab, aan de baai (kon met windsurfen voor m'n hotel opstappen)... Als je die tweede foto ziet, dan zat ik achter die gebouwtjes, je hebt daar een stuk of zes hotels zitten.... Maakt in principe niet uit in welke je zit, zolang je maar niet het Bedouin moon resort neemt want dan moet je echt een pokkeeind lopen...
|
|
|
~Dirk~
|
ok, dat zal ik onthouden. ik heb gelukkig geen last van het eten gehad, lijkt me ook niet prettig als je op het water met je wetsuit(was bij mij in december nodig)aan een oprisping kriijgt Zie dat maar eens te redden zonder bruine benen
|
|
|
Rudolf
|
Via welke reisorganisatie hebben jullie dit geboekt? Of via welke website? Dank
|
|
|
sanne
|
boeken via http://www.surf-action.com/ hebben ook een afdeling last-minutes, na een beetje zoeken is best veel te vinden, goeie spots en ze weten waar ze het over hebben. jammer dat de wind ons in april in safaga i/d steek liet ...
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
Had bij het "Haags Reisbureau" in de Frederik Hendrikstraat in Den Haag geboekt... kostte iets van 700-800 euro voor een week in oktober, maar dan zit je wel in het Hilton.
|
|
|
b.v.o
|
weet je waar je wel lekker kan kite wel aardig golven maar lekkere wind terwijl je het op kant amper voelt maar in de lucht genoeg. je moet naar spanje gaan, naar het plaatsje blanes en dan moet je kite tussen blanes en malgrat de mar. als je op blanes zit dan moet naar rechts de boulevaar af lopen dan kom je eigenlijk op een naaktstrand (ze zijn er alleen ni naakt) daar kan je mooi kitesurfen en je kan er met je kite goed mooie meiden versieren veel nederlanders en niet te veel kitesurfers zijn er. vorig jaar waren er maximaal 19 kites maarja je hebt er zat ruimte k moet kijken of k me toestel nog kan vinden kan k de foto's ontwikkelen kan k ze op de site zetten
|
|
|
b.v.o
|
je moet een 14 of een 16 mee nemen de meeste zie je met een 14
|
|
|
urshurak
Geen avatar
|
Iemand nog recente ervaring in Dahab? Zit er zelf aan te denken om er te gaan kiten. Want zo'n 'duur' hotel van 50,-p/n in El Gouna hoeft van mij echt niet, zit je toch niet. De Leuke dingen aan Dahab vind ik o.a. dat je de overkant van de golf van Aqaba kan zien, dat draagt echt bij aan de sfeer. 't eten en overnachten is lekker goedkoop. 10 jaar geleden was het eten daar nog prima te doen, lekker met een waterpijp buiten op van die bedoeïnenmatjes onder een palmboompje. Je moet natuurlijk wel van Pita, humus en olijven e.d. houden! Er hangen inderdaad veel bagpackers rond (kibbutz-volunteers) die ook vaak alleen reizen, dus daar is wel makkelijk contact mee te leggen. bovendien kon je ook goed op de bonnefooi naar Dahab, gewoon zo'n hutje of iets luxer lemen kamertje voor een paar euro. Weet iemand of mijn beeld van Dahab nog wat klopt en of je bij die Harry Nass ook (naast je vriendin) je kitespullen kunt stallen? Kwam trouwens dit tabelletje tegen, de wind in september 2006! (hangloose_kitesmiley) (Er vanuitgaande dat ze het over Beaufort hebben)
|
|
|