kiteman-6
Gast
|
Post leeggehaald. Probeer op een normale manier advies te geven.
|
|
|
~Sjors RE-CO2
Berichten: 1376
|
He Erik, Ik zie mijn naam dus zal ik even reageren, maar dat mag iedereen natuurlijk doen.... Nou ja bijna iedereen... de gene hierboven deed iets fout denk ik Volgens mij is dit uit een eerder onderwerp gecut niet??? Ik heb niet veel verstand van Takoons, maar is voor het antwoord ook niet nodig denk ik, want je wil Cabrinha gaan varen. Al zeg ik zelf goeie keuze. Kan iemand anders MIJ vertellen of een skoop een HR of een MR kite is?? Goed is ook dat je zelf het antwoord geeft op je vraag! Je weet dus wat je wilt, je weet alleen niet of de Nirto daaraan voldoet! Zal ik je meteen uit de droom helpen, dat doet ie naar mijn mening NIET... Maar niet getreurd, gelukkig heeft cabrinha meer kites te bieden. Je kijte pas een jaar en wilt: - kracht
- super stabiliteit
- en mag iets sneller zijn dan de skoop
Dan kom ik op CO2.... Goeie power voor tricks en golfrijden... Hele goeie stabilietit door onder andere pro-span en doordat het medium-high-high (zo noem ik het maar even, maar hij gaat steeds meer richting de nitro) stuurt hij ook nog eens snel en heeft een verbeterde depower tov vorige jaren. als je meer wilt weten over de eigenschappen, kijk dan eens hier: Cabrinha: http://www.cabrinhakites.com/http://www.cabrinhakites.nl/Test verschil tussen Co2 en Nitro: http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?board=2;action=display;threadid=5647Veel plezier met je nieuwe speeltje!! die van mij bevalt iig heel goed! Sjors
|
|
|
www.surfensoul.nl
Berichten: 1086
|
Post leeggehaald. Probeer op een normale manier advies te geven.
als jij dat dan ook probeert moderator en kort uitlegt wat in jouw ogen niet normaal is, zo glijdt dit forum snel af als de moderator op een botte manier de post gaat modereren. Vindt dit anoniem modereren trouwens belachelijk en nergens goed voor. zie mijn andere post.
|
|
|
www.surfensoul.nl
Berichten: 1086
|
Eh Sjors ik begrijp het niet helemaal...
je kent de scoop niet maar weet wel dat ie in vergeliking met de cabrinha langzamer is. Das knap, grote glazen bol thuis, vissekom...?
Ik wordt erg moe over al dat subjectieve gelul over kites, dat is persoonlijk en de enige goede manier is net als met een board testen en kijken of het iets voor je is.
|
|
|
~Sjors RE-CO2
Berichten: 1376
|
mmm tja ik ben een jurist en lees dat dus heel anders Bart... hij wil dat.... heb nooit gezegd dat de co2 sneller is!! Goed lezen.. Maar... aangezien de aspectratio van de co2 steeds dichter tegen die van de nitro aanligt, is het een feit dat de co2 sneller is (aangepast nav Petteflat... stond sneller stuurt )Vroeger was dit anders, omdat het toen een lagere aspectratio kite was en die doen er langer over om naar de rand van het windvenster te gaan. Aangezien de nitro de hoogste HR kite is van cabrinha... kan ik me voorstellen dat de co2 dan in vergelijking of van zelfde snelheid is of gewoon sneller! Die conclusie zou je toch ook moeten kunnen trekken. En dan nog al zou ik het niet kunnen concluderen dat die sneller is.... hij vraagt het mbt de nitro... dan moet ik alsnog concluderen dat ik denk dat een co2 beter bij hem zou passen. Het is overigens een HR kite .... Ja gelul over kites is ook persoonlijk.... waarover wou je hier anders gaan discusieren??? over hoe mooi het weer is! En idd testen is de ENIGE goeie manier om er achter te komen, maar je kan wel je selectie wat kleiner maken door hier dingen te vragen. Wat mij betreft.. trek je je dingen veels te snel aan.... Relax eens! Conceived by Bruno Legaignoux, the SKOOP 3 is the benchmark for 4 line inflatable structure kites for experienced riders. With it's wide wing span the SKOOP 3 has the same innovative profile of the original Skoop. The new kite combines incredible performance with great stability and maneuvrability. The segmented, 24 panel leading edge has been optimised with a new stitching technique that makes the kite more rigid and responsive in flight. The new SKOOP 3 is made exclusively using NCV/Porcher HDK ripstop polyester fabric. This new fabric, made in Europe, is 5 times stronger than standard ripstop. This exclusive collaboration between Porcher and Takoon makes us the only company in the world that can offer products with such outstanding strength/weight/performance ratio. The wing tips have improved with Dacron load spreading reinforcements making this high performance kite even more durable. By using the SKOOP 3 in conjunction with the Takoon DREAMBAR control bar, you can optimise your power-up / de-power system to totally control the power of the kite. The SKOOP 3's wind range is therefore extremely wide and sailing is always comfortable no matter the wind / water conditions. Each kite size has been specifically designed to fly and feel the same as all the other sizes. The SKOOP 3 is designed to respond to the changing and extreme requirements of the most demanding kiteboarders. http://www2.takoon.com/pl//www.pl?CountryCode=&LOGIN=anonymous&PASSWORD=anonymous&RubriqueID=6&Html=products/skoop3_2004.html
|
|
|
Petteflat
Berichten: 179
|
Maar... aangezien de aspectratio van de co2 steeds dichter tegen die van de nitro aanligt, is het een feit dat de co2 snel stuurt.
??? Sorry hoor, maar een kite met een hogere aspect ratio stuurt langzamer. Vliegt sneller, verder naar het windvenster, maar stuurt langzamer. :-X
|
|
|
~Sjors RE-CO2
Berichten: 1376
|
My bad..... heb je helemaal gelijk in!! Even door elkaar gehaald. Bedankt.
verandert het antwoord niet overigens.. want hij wil ook een minder trage kite. Sneller dus.
|
|
|
www.surfensoul.nl
Berichten: 1086
|
Sjors lezen kan ik goed zeker als ik zo relaxt ben als nu. Wat ik vreemd vind is dat je als jurist schrikt van een stevige discussie. Weet je zeker dat je goed zit?
Je kent de Scoop niet maar vergelijkt hem wel met de Cabrinha, dan lees ik dus je wilt een kite die sneller is dan de Scoop ... Dan kom ik bij de cabrinha uit.Hebben we toch niet veel woorden voor nodig lijkt me. I rest my case.
De materiaal onderwerpen over kites en boards zijn 1 nauwelijks informatief want worden gekaapt door een paar personen die vervolgens hun merkje komen pushen 2 kites en board moet je testen, geef ze dan dat advies als ze weer met van die materiaalvragen komen.
Er zijn zat onderwerpen die wel interessant zijn, ik zal een paar voorbeelden noemen en voor jou dicht bij huis te blijven
1. Waarom hebben we de hele NKV niet gehoord over de autostrand discussie? 2. besteed de NKV nietv teveel aandacht aan het NK terwijl dadelijk de recreatiekiters geen plekken meer hebbben om te varen. Liggen de prioriteiten wel goed? etc etc,
wij komen de winter wel door zonder dat we het woord Cabrinha hoeven laten vallen.
|
|
|
~Sjors RE-CO2
Berichten: 1376
|
Lijkt wel of je iets persoonlijks hebt tegen mij..... Of vind je het vervelend dat nooit iemand jou iets persoonlijks vraagt??? Of dat ik sneller en eerder reageer dan jij? waar heb je last van.... Vond je zo'n prima gast maar ga nu twijfelen...
Ik vergelijk overigens niets... hij vraagt of de nitro die eigenschappen heeft..... En voor zover ik wel zou hebben vergeleken heb ik als je nu alle info goed leest nog steeds gelijk. Ga dus ook een discussie niet uit de weg... al kan weet ik dingen waaraan ik mijn tijd beter kan besteden.
Ik vind het niet de juiste plaats om persoonlijke dingen te gaan bediscusieren.
Jammer dat je steeds commentaar geeft op dingen die ik doe.... Nu weer NKV....
Zit jij in het NKV? Ben je lid? wel eens op een jaarvergadering geweest? heb jij je wel eens verdiept in wat men daar doet.... Welke anonieme VRIJWILLEGERS er in zitten en hoeveel tijd dat kost terwijl ze meerdere banen hebben. Robert heeft alle gesprekken bijgehouden over de playa... en verdient alleen maar respect met wat hij doet en gedaan heeft, dankzij hem mag er tenminste nog gekite worden! Dat je er met de auto niet meer op mocht lag volgens mij al jaren vast al weet ik er eigenlijk nauwelijks iets van... Vraag het aan de regiovertegenwoordiger zou ik zeggen. Hij heeft een hard voor de sport net als Arjan...en deze mensen verdienen respect anders zou jij misschien helemaal niet meer kiten.... Overigens zitten er 4 mensen in de wedstrijdcommissie en zijn er rond de 22 mensen die zich bezig houden met regelgeving in de regio's...
Enige wat jij hebt is commentaar op andere waar je eerst eens zelfkritiek zou moeten hebben.
Nu ben ik het hier toch weer aan het vertellen en zoals ik al zei heb ik daar geen zin in. Maar zoals je ziet ben ik Sjors nu niet ene moderator... dus....
misschien ga ik nu wel offtopic en is dit zo weg... So be it!
No hard feelings
sluss
|
|
|
www.surfensoul.nl
Berichten: 1086
|
Lijkt wel of je iets persoonlijks hebt tegen mij..... Of vind je het vervelend dat nooit iemand jou iets persoonlijks vraagt??? Of dat ik sneller en eerder reageer dan jij? waar heb je last van.... Vond je zo'n prima gast maar ga nu twijfelen...
Ik vind het niet de juiste plaats om persoonlijke dingen te gaan bediscusieren.
Jammer dat je steeds commentaar geeft op dingen die ik doe.... Nu weer NKV....
Zit jij in het NKV? Ben je lid? wel eens op een jaarvergadering geweest? heb jij je wel eens verdiept in wat men daar doet.... Welke anonieme VRIJWILLEGERS er in zitten en hoeveel tijd dat kost terwijl ze meerdere banen hebben. Robert heeft alle gesprekken bijgehouden over de playa... en verdient alleen maar respect met wat hij doet en gedaan heeft! Hij heeft een hard voor de sport net als Arjan...en deze mensen verdienen respect anders zou jij misschien helemaal niet meer kiten.... Overigens zitten er 4 mensen in de wedstrijdcommissie en zijn er rond de 22 mensen die zich bezig houden met regelgeving in de regio's...
Enige wat jij hebt is commentaar op andere waar je eerst eens zelfkritiek zou moeten hebben.
Nu ben ik het hier toch weer aan het vertellen en zoals ik al zei heb ik daar geen zin in. Maar zoals je ziet ben ik Sjors nu niet ene moderator... dus....
misschien ga ik nu wel offtopic en is dit zo weg... So be it!
No hard feelings
sluss
Sjors het lijkt me wel duidelijk. Ik heb geen probleem jij wel als de discussie je niet aanstaat. Ik heb geen commentaar op de NKV ik geef je alleen een paar onderwerpen die in mijn ogen interessant zijn. Omdat jij aangaf waar moeten we het verder over hebben behalve materiaal discussies, die niet zouden nmisstaan in de STER. Helemaal mee eens dat kritiek geven makkelijk is. Maar omdat dat hier niet ter discussie staat laat ik dat rusten. Twijfel is goed ;D Verder is je manier van discussieren nogal persoonlijk en als je niet meteen gelijk krijgt dan ga je op de persoonlijke tour. Wat ik van jou vind staat niet ter discussie. De rest waar we het over hadden wel , je gaat behoorlijk oftopic. Schluss en Tschuss.
|
|
|
Petteflat
Berichten: 179
|
Sjors, Bedankt voor je antwoord en ik ga pas na december kopen. Dus misschien toch een recon2. Nu kite ik met een Takoon Skoop 12 mtr uit 2002 mijn eerste kite (Ik ben dit jaar pas begonnen en deze was redelijk goedkoop voor een nieuwe). Hij genereerd veel power, maar ik vind hem wat traag of ligt dat aan mij? Het positieve is dat ie super stabiel is en dat vind ik wel fijn. Is er veel verschil tussen mijn 2002 model en de huidige kites? Ik heb namelijk ook wel intresse noor de nitro als vervanger van de skoop. Of draaf ik nu te ver door.
Volgens mij ga je een groot verschil merken, om het even welke kite je koopt. Van 2002 naar 03 zijn de meeste kites enorm verbeterd. Volgens mij ben je het beste af met een Medium AR kite (volgens mij is bijna iedereen voor 12m het beste af met een MAR kite, tenzij je EN heel goed bent EN je alleen geinteresseerd bent in hoogte). Als je specifiek voor Cabrinha wilt gaan, denk ik dus dat de CO2 inderdaad een betere keuze is. Maar als je goedkoop een Nitro kunt krijgen: gewoon doen, ga je ook heel veel plezier aan beleven. En vergeet niet dat er ook andere merken zijn . Gewoon veel varen, spullen van vrienden uitproberen, krijg je vanzelf een voorkeur voor een bepaald soort kites. Want hier kan echt niemand je vertellen of een Fuel of een CO2 jouw favo kite is.
|
|
|
www.surfensoul.nl
Berichten: 1086
|
Sjors, Bedankt voor je antwoord en ik ga pas na december kopen. Dus misschien toch een recon2. Nu kite ik met een Takoon Skoop 12 mtr uit 2002 mijn eerste kite (Ik ben dit jaar pas begonnen en deze was redelijk goedkoop voor een nieuwe). Hij genereerd veel power, maar ik vind hem wat traag of ligt dat aan mij? Het positieve is dat ie super stabiel is en dat vind ik wel fijn. Is er veel verschil tussen mijn 2002 model en de huidige kites? Ik heb namelijk ook wel intresse noor de nitro als vervanger van de skoop. Of draaf ik nu te ver door.
Volgens mij ga je een groot verschil merken, om het even welke kite je koopt. Van 2002 naar 03 zijn de meeste kites enorm verbeterd. Volgens mij ben je het beste af met een Medium AR kite (volgens mij is bijna iedereen voor 12m het beste af met een MAR kite, tenzij je EN heel goed bent EN je alleen geinteresseerd bent in hoogte). Als je specifiek voor Cabrinha wilt gaan, denk ik dus dat de CO2 inderdaad een betere keuze is. Maar als je goedkoop een Nitro kunt krijgen: gewoon doen, ga je ook heel veel plezier aan beleven. En vergeet niet dat er ook andere merken zijn . Gewoon veel varen, spullen van vrienden uitproberen, krijg je vanzelf een voorkeur voor een bepaald soort kites. Want hier kan echt niemand je vertellen of een Fuel of een CO2 jouw favo kite is. Kijk das een perfect antwoord kunmnen veel mensen een puntje aan zuigen.
|
|
|
slufterhufters.com
Berichten: 6021
|
kan je wel de eigenschappen vertellen van verschillende kites.
maar testen is weten.
en blijf erbij de C02 is de betere keus.
|
|
|
drifter
Berichten: 1757
|
een blacktip of een nitro is wat extremer dan een CO2. Je kunt er net effe wat meer uit halen.
|
|
|
slufterhufters.com
Berichten: 6021
|
wat kan je er dan meer uithalen...
een midium kite is compacter, dus blijft beter in zn profiel, alles is gemoedelijker, dus kan je meer doen, ook hoog en ver springen geen probleem.
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
Bedankt, voor jullie reactie. Ik heb hier zeker wat aan. Ik denk ook dat de CO2 gezien de voordelen beter bij me past. En sjors trek niet te veel van momammet aan ik had wel wat aan je antwoord, in tegenstelling aan dat van hem, gewoon niet op reageren. En mijn mening over andere merken is dat de eigenschappen allemaal dicht bij elkaar in de buurt liggen. Maar bij Cabrinha, met oog op veiligheid, zijn deze verder. En het depoweren gaat op een normale manier. Namelijk het depoweren met het 5th element lijkt mij namelijk ook niet alles. Wel het depoweren zelf begrijp me niet verkeert, maar een 5de lijn kan in de knoop komen. En wat ik een keer gezien heb is de kite onderste boven 20 mtr boven je hoofd zwevend aan de 5de lijn. Dit wil je toch ook niet hebben. Een kameraad van me heeft een Wipika Amp 12mtr 2003. Dit vind ik een prima kite kwa sturen en lift. Alleen de depower is waardeloos vergeleken met mijn skoop. En bij vlagerige wind een zeer gevaarlijke kite (op het strand) . Kan zo voor je uit de lucht vallen. Midden in het windvenster. Probeer dan nog maar eens tijdig te releasen. De skoop valt ook dan wel, maar dan naar het zijvenster. En blijft beter onder conrole. Dus waarschijnlijk een CO2 12mtr en een contra 16mtr voor de perioden met minder wind, dan zien jullie me wel op het autostrand met me icon 130 en de nieuwe kites. Ik zal me ook in de kitelounge voorstellen. weten jullie tegen wie je aanlult.
|
|
|
www.surfensoul.nl
Berichten: 1086
|
En sjors trek niet te veel van momammet aan ik had wel wat aan je antwoord, in tegenstelling aan dat van hem, gewoon niet op reageren. Erik jij als rookie op dit forum hoeft niet naar mij te luisteren maar als je niet het vermogen kunt opbrengen om normaal te reageren op argumenten kun je beter wegblijven van dit forum. Normaal reageren is dus of een tegenargument of je mond houden en je niet een ongefundeerd waardeoordeel aanmatigen over mijn bijdrage. En nou heeft deze non topic die jij bent gestart wel genoeg aandacht gehad, als je de volgende keer een vraag hebt aan Sjors stel hem dan per interne mail.
|
|
|
Joost
Berichten: 1318
|
Man oh man wat is hier aan de hand. Heb dit allemaal zo gevolgd maar kom op he. Hij zat hier zeker goed met zijn vraag en aan hem om de goeie en niet goeie reacties eruit te filteren. Maar goed ga nu eens een topic openen of er misschien eens een intervieuw kan komen met iemand van NKV over de hele history en toekomst van het autostrand. ;D
|
|
|
www.surfensoul.nl
Berichten: 1086
|
Man oh man wat is hier aan de hand. Heb dit allemaal zo gevolgd maar kom op he. Hij zat hier zeker goed met zijn vraag en aan hem om de goeie en niet goeie reacties eruit te filteren. filteren moet ie zelf doen, respect houden voor ieders bijdrage ook en niet een waardeoordeel uitspreken over mijn bijdrage. Maar goed ga nu eens een topic openen of er misschien eens een intervieuw kan komen met iemand van NKV over de hele history en toekomst van het autostrand. ;D Das een goed idee Joost.
|
|
|
posty
Berichten: 2454
|
Laten we het vooral gezellig houden!!
|
|
|
Tom
Berichten: 2890
|
Don´t worry be happy chill man
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
Erik jij als rookie op dit forum hoeft niet naar mij te luisteren maar als je niet het vermogen kunt opbrengen om normaal te reageren op argumenten kun je beter wegblijven van dit forum. Normaal reageren is dus of een tegenargument of je mond houden en je niet een ongefundeerd waardeoordeel aanmatigen over mijn bijdrage. Dat ik me nu pas aanmeld wil niet zeggen, dat ik een rookie ben. Als gast heb ik ook wel eens gereageerd. En het is niet zo dat ik niet wil luisteren, maar ik wil wel graag de ervaringen van verschillende kiters aanhoren. Hieruit probeer ik de info te halen welke van mij van toepassing is. Ook jou informatie wil ik graag aanhoren. Bijvoorbeeld wat voor een kites heb je gehad en wat vind jij de positieve en neg. kanten van de veschillende kites? En wat zijn jou argumenten op het kiezen van een kite, welke overigens veel geld kosten en waar ik dus goed over na wil denken. En de mogelijkheid van testen lijkt me ook niet altijd mogelijk. Ik zie mezelf al bij de winkels aankomen. Ik wil graag die of die testen, kan ik die effe meekrijgen. Misschien kun jij ook antwoorden waarom verschillende fabrikanten de tooming van de kites instelbaar maken (leading edge instellingen, langer of korter), dit doe je toch al met je depower strap? ??? Wie weet hebben andere rookie's, zoals jij ze noemt hier ook wat aan. Daar is dit forum toch voor "Nieuws en discussie", dus ook over de verschillende merken. Ieder mag zijn zegje doen. Wel inderdaad met agumenten. Ik zie je antwoord graag tegemoet.
|
|
|
www.surfensoul.nl
Berichten: 1086
|
Erik af en toe ben ik wat fel zit in de aard van het beestje, moment van de dag, volle maan etc, forget about it.
Om je eerste vraag te beantwoorden waarmee deze topic begon. Je vliegt nu de scoop een 8.5, das een fijne kite, veel lowend , super depower en veel float bijeen sprong. Hij is wel wat langzamer omdat er veel doek in de tips zit. Als de rest van de eigenschappen je bevallen moet je eens kijken naar een iets snellere kite met een compactere vorm dus minder doek in de tips. Model slingshot /rhino 5/ airush lift maar dan voornamelijk de kleinere maten, nieuwe Torch ziet er ook zo uit. Over de nieuwe cabrinha matig ik me geen oordeel aan die ken ik niet, Over veiligheid door allerlei tierelantijntjes. Zelf denk ik soms wel eens less is more hoe meer je hebt aan safetyspul hoe meer kans op een storing.Cabrinha recon heeft wel wat probelemn gekend en er doken verhalen op over zand dat de werking frustreerde. Van de andere kant is die knop waarmee je de kite op een stand kunt zetten dat als je de bar loslaat hij depowered wel veilig. Maar dat moet je eens afwachten, hoe dat in de praktijk werkt. Zelf houd ik het bij een Wichard reflex 360 of de gewone depowerloop met release.
Als je nog niet zo ver bent en je wilt geld sparen kun je denk ik beter 2004 kopen , nu is het seizoen. Verschil merk je niet met 2005 materiaal tenzij je eraan toe bent om de grenzen van die kites op te zoeken. Bedenk dat elke kite die je nu koopt op het moment dat je de winkel verlaat ongeveer nog maar de helft waard is.
mijn duit in het zakje.
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
Dank je Soul, Je maakt inderdaad een goed punt Less is More, De praktijk zal het uitwijzen, betreffende de recon2 bar dus effe afwachten. En dat wist ik niet dat mijn kite een lowend kite was. Verklaart dat misschien ook, dat ik mijn rail niet kan houden bij toeneemende wind? (van wind kracht 5,5 naar uitschieters 6.5 of 7) Of ligt het nog aan mij onervarenheid. laatste denk ik. En een skoop is inderdaad een fijne kite. Maar is een slingshot of een rhino5 niet te extreem? Deze straffen foutjes namelijk gelijk af. Ik vind het overigens wel mooie kites. Tevens komen ze elke keer weer goed uit de bus bij verschillende testen in de kite bladen en op het internet in het Forum. Torch ziet er zeker goed uit (zwart met rood), maar ik heb nog geen goed onderbouwende reactie van iemand die ermee getest heeft gelezen. Vandaar mijn terughoudendheid. En de bar van naish vind ik niet zo geweldig. Misschien met een Cabrihna bar combineeren? Maar ik ga op je laatste advies af. Ik als beginner merk het verschil inderdaad niet tussen een 2004 of 2005 model. Dus waarom veel geld uitgeven. Dus opzoek naar een 2004 model. En ik ga zeker in de bovengenoemde types verdiepen kijken wat voor mij geschikt is. Zoals ik al zei Contra 16 mtr en voor de 12mtr kijk ik toch nog maar even verder. Kijk zo komen we nog eens ergens.
|
|
|