Cabrinha keuze

www.surfensoul.nl

Antwoord #25 Oktober 30, 2004, 20:08:59
edit2Rapporteer  
Dank je Soul,

Je maakt inderdaad een goed punt Less is More, De praktijk zal het uitwijzen, betreffende  de recon2 bar dus effe afwachten.

En dat wist ik niet dat mijn kite een lowend kite was. Verklaart dat misschien ook, dat ik mijn rail niet kan houden bij toeneemende wind? (van wind kracht 5,5 naar uitschieters 6.5 of 7) Of ligt het nog aan mij onervarenheid. laatste denk ik.

En een skoop is inderdaad een fijne kite. Maar is een slingshot of een rhino5 niet te extreem? Deze straffen foutjes namelijk gelijk af. Ik vind het overigens wel mooie kites. Tevens komen ze elke keer weer goed uit de bus bij verschillende testen in de kite bladen en op het internet in het Forum.
Torch ziet er zeker goed uit (zwart met rood), maar ik heb nog geen goed onderbouwende reactie van iemand die ermee getest heeft gelezen. Vandaar mijn terughoudendheid. En de bar van naish vind ik niet zo geweldig. Misschien met een Cabrihna bar combineeren?

Maar ik ga op je laatste advies af. Ik als beginner merk het verschil inderdaad niet tussen een 2004 of 2005 model. Dus waarom veel geld uitgeven. Dus opzoek naar een 2004 model. En ik ga zeker in de bovengenoemde types verdiepen kijken wat voor mij geschikt is.
Zoals ik al zei Contra 16 mtr en voor de 12mtr kijk ik toch nog maar even verder.
Kijk zo komen we nog eens ergens.  Wink
Hallo het is wel een 11.5 total area kite die scoop, die kun je houden met zon wind maar dan krijg je het wel voor je kiezen.
North rhino 5 moet je ff aan arno vragen, de slingshot kun je zo instappen heel fijne kite en niet mega agressief.
De naish x4 of de x2 dat is een agressieve kite die schiet je af door zn snelheid en drukopname.

laatste tip concentreer je op die 12 dat is een maat waarbij kitesurfen fun is over die grote maten heb ik mn twijfels vindt het nog steeds niks om zon grote kite rond te pompen en dat geldt voor alles boven de 12.
ItsMe.Erik

Antwoord #26 Oktober 30, 2004, 21:11:25
edit2Rapporteer  
Citaat
Hallo het is wel een 11.5 total area kite die scoop, die kun je houden met zon wind maar dan krijg je het wel voor je kiezen.
North rhino 5 moet je ff aan arno vragen, de slingshot kun je zo instappen heel fijne kite en niet mega agressief.
De naish x4 of de x2 dat is een agressieve kite die schiet je af door zn snelheid en drukopname.

laatste tip concentreer je op die 12 dat is een maat waarbij kitesurfen fun is over die grote maten heb ik mn twijfels vindt het nog steeds niks om zon grote kite rond te pompen en dat geldt voor alles boven de 12.
Citaat

Wat bedoel je met total area kite? En vaar ik dan met een te harde wind? Bij windkracht 5 tot 6 vind ik het just lekker. Of moet ik mij referentiekader bijstellen.
Overigens wil ik ook een grotere kite, omdat ik merk dat ik met alleen een 12 weinig kan varen. De ene keerte weinig of dan te veel wind. Vandaar ook een grotere kite en op termijn een 8mtr, maar dan zijn we al weer bij de volgende herft. (Bij de lente en zomer is over het algemeen toch minder wind dan bij de herft)
www.surfensoul.nl

Antwoord #27 Oktober 30, 2004, 21:40:54
edit2Rapporteer  
total area is totaal oppervalk van de kite itt project34ed area is het geprojectuuerde zeg maar effectieve opppeervlak, je meet dan het oppervlak dat overblijft na een loodrechte projectie van boven.

ik weeg rond de 80 kg.

en heb een 8 een 9 een 12 en  een 16 airush kites.
mn 16 en mn 12 hebben veel overlap, mn 16 vaar ik niet zoveel alleen als het rond de 10 knopen zit of ik hem toch al op hab staan op een low wind dag en de wind terekt aan.
Ja ik ben lui en ombouwen is niks.
Die dagen met een matig windje vind ik eiegenlijk niet veel aan, de 16 dagen maar das persoonlijk.
vind toch dat kitesurfen pas begint bij 15 knopen dus goeie 4 en dan diet de 12 t ook.
ItsMe.Erik

Antwoord #28 Oktober 30, 2004, 22:04:26
edit2Rapporteer  
Ik ben het met je eens kitesurfen begint pas bij een goeie 4, maar in de lente en de zomer is de wind vaak niet iets minder en dan heb ik aan mijn 12mtr (8.5 projected) niets. En dan wil ik ook graag varen. En met een 16mtr met goeie depower moet ik dat stuk kunnen overlappen voordat ik weer met de 12mtr aan de gang ga.
www.surfensoul.nl

Antwoord #29 Oktober 30, 2004, 22:10:49
edit2Rapporteer  
ja maar in knopen denk ik dat ik mn 16 kan varen vanaf 10 en hoogte vanaf 12 ?
en de 12 meter begint hoogte te lopen rond de 15 knopen denk ik dus met een 16 krijg je niet veel extra.
je bent wel powered met een piswindje das waar
ItsMe.Erik

Antwoord #30 Oktober 30, 2004, 23:06:12
edit2Rapporteer  
en de 12 meter begint hoogte te lopen rond de 15 knopen denk ik dus met een 16 krijg je niet veel extra.

Hier maak je een punt. Ik weet namelijk niet hoe het in de praktijk is omdat ik hier geen ervaring in heb, maar rond 7 knopen afh. van het type merk kun je toch al gaan varen en rond de 10 hoogte lopen? De nieuwe kites genereren toch zelfs aan de zijkant van het windvenster power. Of klopt de technische info van de kitessites niet geheel met de werkelijkheid? ???
gelulflauwekul
Gast
Antwoord #31 Oktober 31, 2004, 13:18:58
edit2Rapporteer  
klinkt idd goed die contra.... ga er zelf ook maar eens voor kijken....

http://www.cabrinhakites.com/products/contra.html
drifter

Antwoord #32 November 01, 2004, 18:02:07
edit2Rapporteer  
hey kitehigh guru...

Jij hebt ervaring met alle cabrinha kites. Ik lees dat de '05 kite heel soft aanvoelt (weinig bardruk).
Is dat dan nog minder dan bij 2003 of 2004 cabrinha?

www.surfensoul.nl

Antwoord #33 November 01, 2004, 18:05:39
edit2Rapporteer  

Hier maak je een punt. Ik weet namelijk niet hoe het in de praktijk is omdat ik hier geen ervaring in heb, maar rond 7 knopen afh. van het type merk kun je toch al gaan varen en rond de 10 hoogte lopen? De nieuwe kites genereren toch zelfs aan de zijkant van het windvenster power. Of klopt de technische info van de kitessites niet geheel met de werkelijkheid? ???
Vergeet 7 knopen, zeker met jou gewicht, het kitesurfleven begint boven de 10 knopen en eigenlijk 12 knopen = 4 BFT.
Ik vaar mn 16 zo min mogelijk als t ff kan en meestal gaat dat wel dan pak ikmliever mn 12 ook als ik dan licht underpowered ben, die vliegt gewoon veel beter en je kunt er meer mee doen.
slufterhufters.com

Antwoord #34 November 01, 2004, 18:25:31
edit2Rapporteer  
heeft meer bardruk dan de vorige modellen, dus voel je de kite beter.
met de nieuwe bar kan je je depower inkorten als je wilt, is zowiezo al korter dan op de oude barren.
dus je zal meer met je depowerstrap moeten depoweren, of afstellen.

ik vaar mijn X4s ook met een hele korte depower, voordeel daarvan is dat je niet dubbel hoeft in te haken voor vette hangtime.
alsje bij de cabrinha kites redelijk bent gepowered dan zal je dubbel moeten inhaken voor vette hangtime, bij overpowered is dat niet meer nodig, al is het wel vet om nog langer te blijven hangen.
ik gebruik mn depowerstrap om mn kite te depoweren, en pak al snel een maatje kleiner.

laat je afstelling gewoon zo staan met die nieuwe bar, ik verander het omdat ik altijd vol power wil staan, ik heb in mn depowerlijn een knoop gelegd voor de bar, wanneer ik dan uithaakt staat mn kite al redelijk gedepowered.
Garmt

Antwoord #35 November 01, 2004, 18:27:31
edit2Rapporteer  

Vergeet 7 knopen, zeker met jou gewicht, het kitesurfleven begint boven de 10 knopen en eigenlijk 12 knopen = 4 BFT.
Ik vaar mn 16 zo min mogelijk als t ff kan en meestal gaat dat wel dan pak ikmliever mn 12 ook als ik dan licht underpowered ben, die vliegt gewoon veel beter en je kunt er meer mee doen.

Joh, nog nooit de Airush Lift Pro 18m gevlogen dan? ;D ;D ;D ;D duffeaap kan daarmee vanaf 10 knopen al hoogte lopen! (alleen spannend is 't natuurlijk niet).
slufterhufters.com

Antwoord #36 November 01, 2004, 18:30:55
edit2Rapporteer  
heb nog een 21,5 arx, als iedereen staat te kijken ben ik aan het raggen met 7 a 8 knopen.
Randy

Antwoord #37 November 01, 2004, 19:05:46
edit2Rapporteer  
Ey erik,

Als ik je een advies mag geven over je aankoop van een nieuwe kite moet je even aan jezelf vragen of je de winter ook door zou gaan varen?? Ga je dat doen koop dan een 8m2, vaar je de winter niet en ga je in het voorjaar pas weer varen dan de contra.

's winters is de wind dikker en heb je sneller genoeg aan je 12m2 en waait het vaker harder (8m2) dan zacht (16m2)... succes met je aankoop.

scu6  Wink
~Sjors RE-CO2

Antwoord #38 November 01, 2004, 19:11:17
edit2Rapporteer  
ben het met Randy eens Erik....

maar kan me herinneren te hebben gelezen dat je toch pas in 2005 gaat kopen. Zal wel te maken hebben met $$$, niet??
Kun je beter een 8m kopen nu... die zijn kleiner en dus MEESTAL ook goedkoper.

Succes met shoppen

Sjors
Pbter

Geen avatar

Antwoord #39 November 01, 2004, 22:20:21
edit2Rapporteer  
sssooooooo dan!!!
volgende keer sluftah maar ff een boksbeugel meenemen! ;D

mannen chill!
ItsMe.Erik

Antwoord #40 November 02, 2004, 11:53:49
edit2Rapporteer  
Ey erik,

Als ik je een advies mag geven over je aankoop van een nieuwe kite moet je even aan jezelf vragen of je de winter ook door zou gaan varen?? Ga je dat doen koop dan een 8m2, vaar je de winter niet en ga je in het voorjaar pas weer varen dan de contra.

's winters is de wind dikker en heb je sneller genoeg aan je 12m2 en waait het vaker harder (8m2) dan zacht (16m2)... succes met je aankoop.

scu6  Wink

Ik wil het rustig opbouwen (inderdaad$$$ en dan is mijn studie voorbij, zodat ik meer tijd in de weekenden over heb om te kiten.). Ik wil inderdaad in de winter door varen, maar mijn pak is niet geschikt voor de winter en omdat ik zo fanatiek geworden ben wil ik al weer in het voorjaar beginnen. En niet op het strand te staan kijken hoe anderen varen, omdat ik dan een te kleine 12mtr vlieger heb.
Mijn planning is namelijk in het voorjaar met een contra te beginnen en aan het einde van de zomer een 8mtr aan te schaffen met een warmer pak. Zodat ik eind volgend bijna met alle windtypen (tm uiterlijk 7bfr) kan gaan kiten.
Na jullie adviezen weet ik nu meer van de eigenschappen van kites en ik schaf een 2004 model aan.  (prijs kite is stukken lager dan 2005 modellen en ik zal het verschil waarschijnlijk toch niet merken met de nieuwe 2005 kites)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.