German KITER KILLED in Mallorca - Spain

WIM

Geen avatar

Antwoord #25 November 02, 2004, 01:26:26
edit2Rapporteer  
In kitesurf de en kite magazine, beide duits, zijn verschillende veiligheidssystemen uitgetest in Labo situaties, niet op het water, duidelijk is dat de pinsystemen ( Gaastra, maui magic...) niet open te krijgen zijn wanneer er kracht op de lijnen zit. Dat ze op het water wel zouden open gaan met kracht op de lijnen lijkt me onwaarschijnlijk, toch gaan velen er vanuit dat het op het water wel zal lukken, ze worden in iede geavl massal gebruikt. Nu schijnt het fift element weer het neusje van de zalm te zijn, maar de North veiligheid gaat ook niet open wanneer er kracht op de lijnen zit. Het summuum kwa veiligheid is het dus zeker niet.
Wat de sport nodig heeft is een veiligheid die werkt. Een wichard lijkt het best in de buurt te komen.
Airforce1
Gast
Antwoord #26 November 03, 2004, 00:41:39
edit2Rapporteer  
In kitesurf de en kite magazine, beide duits, zijn verschillende veiligheidssystemen uitgetest in Labo situaties, niet op het water, duidelijk is dat de pinsystemen ( Gaastra, maui magic...) niet open te krijgen zijn wanneer er kracht op de lijnen zit.

Begin een beetje bang te worden, vaar zelf namelijk met een Gaastra force met zo'n pinsysteem. Heb mn savety wel eens uitgeprobeerd en het leek te werken, maar ben nog nooit in een nood situatie terecht gekomen waarbij ik mn savety echt nodig had. Heb er geen zin in om er pas in een noodsituatie achter te komen dat  mijn savety toch eigenlijk niet werkt,
WHAT TO DO??????
xray

Antwoord #27 November 03, 2004, 00:45:28
edit2Rapporteer  
Vaar Stealth (8-12-16)
Heb m'n safety diverse malen getrokken (alleen landen in vlagerige wind om vrienden in nood te helpen), altijd feilloos gewerkt! Ook na meermaals gebruik. Wichard is leuk maar heeft z'n beperkingen (unhooked erg lastig bijv..).
huib

Antwoord #28 November 03, 2004, 15:14:05
edit2Rapporteer  
Ik vrees dat we bij kiten toch altijd dit soort verschrikkelijke ongelukken zullen meemaken.

Wat betreft de safety. Ik heb hem 1x nodig gehad onder volle kracht. Gewoon zo'n standaard systeem met balletje-pennetje-lusje (BEST swivel bar). Ik probeerde een deadman en op de één of andere manier haakte de zijkant van mijn bar tussen de twee frontlijnen. Dus die kite begon vol te loopen. En dan toch denk je bij de eerste drie loops nog "ik haak het wel weer even los". Uiteindelijk vol planered op mijn buik over het water de safety aangetrokken. Eén en ander ging wat stroever dan normaal omdat alles al zo in de knoop zat maar het werkte wel. Zonder al te veel schrik kon ik na een half uur lijnen ontwarren weer het water op. Achteraf maar goed dat er op die spot zo veel ruimte was. Een basaltdijkje of een andere kiter in mijn baan had het veel erger kunnen maken.
WIM

Geen avatar

Antwoord #29 November 03, 2004, 16:32:26
edit2Rapporteer  
Vaar Stealth (8-12-16)
Wichard is leuk maar heeft z'n beperkingen (unhooked erg lastig bijv..).
Met de RRD wichard is unhooked varen geen probleem, de Wichard zit boven de depowerloop.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.