Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
hangt een beetje van je niveau af, maar zou in principe goed kunnen. Maar als je een kite hebt van 2004 dan zou je best een intermediate kite kunnen pakken. New school kites zijn sneller dan high performance.
|
|
|
Roel W

|
Ben nu bijna 2 jaar aan het kiteboarden en zit op een niveau waarbij ik al wel enkele dingen kan MAAR ook nog veel kan en wil leren.
Of denken jullie dat het tijd wordt voor high performance kites?Dacht toch dat de je met intermediate kites een heel eind komt en hoor dat sommige zeer goede kiters terug van high naar intermediate kites gaan...
Heb mij zelfs eens laten wijs maken dat de pro's enkel trainen met intermediate kites.
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
anders moet je gewoon eerst testen voor je wat koopt en dan kijken waar je je het prettigst bij voelt.
|
|
|
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
|
Intermediate heeft over het algemeen meer low end dan een High Aspect kite. Als grootste kite is het derhalve logischer om voor een intermediate te kiezen. Die kite beweegt in het windvenster over het algemeen langzamer maar draait daarentegen weer sneller om zijn as dan een high aspect.
Ga je voor een High Performance mid aspect kite dan zit je altijd goed!
|
|
|
Randy

|
dat zijn dus
slingshot fuel, cabrinha nitro, north vegas, naish v4 en ga maar door
|
|
|
Emiel

|
ik ben begonnen met high performance en vaar daar nu nog steeds mee(behalve me 5 dies intermediate) maar denk dat ik volgend seioen intermediate ga varen om wat makkelijker gepowerde tricks te kunnen doen. als je big airs wil maken kun je beter high performance nemen. ligt er dus ook aan wat voor dingen je wil doen...
|
|
|
slufterhufters.com

|
wat merk met de grote maten kites, 16m of 18m, is dat ze de trekkracht op moeten bouwen, als je met bv 12k het water op gaat is een normaal sturende kite beter, wel high aspect, als je de kite dan instuurd en ff wacht dan bouwt die zn power op, dus neem je een snelle grote kite, dan stuur je te snel en kan die zn kracht niet opbouwen. een goed lowend beest is de X4 16m ik vaar daar al mee vanaf 10k, vaar hem door tot 18 a 20k.
de 12m en de 8m X4 zijn midium high kites, zeer stabiel en rustig met varen, ook veel lowend. wil je wreed beulen kan dat ook met deze maten.
|
|
|
Emiel

|
uhh zou eens geen naish zijn ;D ok goeie highend kite zeker.... rhino 2 is top lowend beul. ontploft alleen
|
|
|
WaZuP

|
Hoezo ontploft rhino 2 heb ik geen last van
met mijn rhino 2 16 kon ik met 136 bij 33 smal zonder vinnen hoogte lopen!!!
ben zelf 85 kg
nu het 5th erop en kijken hoe lang ik dit monster kan hoeden ;D
|
|
|
WaZuP

|
Oeps vergeten ik kan hiermee al met 13!! kopen dus makkelijk hoogte lopen
|
|
|
slufterhufters.com

|
moet jullie teleurstellen de X4 heeft meer lowend, uitgetest.
|
|
|
Harm

|
Ik heb Zelf Vegas 8 en 12 en een rhino 4 16 meter. Omdat de rhino beter is bij lichtweer. bevalt heel erg goed!!!! Bij andere merken weet ik het niet maar bij north zou ik het zeker doen. Het nadeel van Intermediate is dat ze niet naar de rand van het windvenster gaan maar er voor blijven hangen. Maar onder de 16meter is de VEGAS echt bizar!!!!! Ik kan het idereen aanraden ook al kan je goed kiten. Zo als north ook zegt de vegas is voor 80% van de kiters. Je moet zelf bepalen of je bij de 20% hoordt ;D
|
|
|
Edward

|
Ik zou inderdaad eerst gaan testen hoe ze vliegen. je betaald uiteindelijk een hoop geld voor je kites. succes
|
|
|
huib

|
Ondanks dat een medium AR kite een betere low end heeft vaar ik met een high AR 18m2 en mijn 9 en 14 zijn juist medium AR. Ik wou wel de power van een high AR kite maar omdat bij meer wind alles veel sneller gat heb ik met mijn geringe ervaring de twee kleinere maten maar een medium AR genomen.
En tot nu toe. De 18 vaart easy en trekt lekker hoog, maar voor tricks waarbij je je kite niet heftig instuurt zijn de twee intermediate kites veel makkelijker.
Blijft een kwestie van smaak. Wat voor tricks vindt je het leukst? Proberen zou ik zeggen. Ga een keer bij 14knopen met een grote high AR kite varen en kijk of dat beter/slechter bevalt dan de kite die je nu hebt. En ga bij >25knopen een keer met allebei de types varen.
|
|
|
Sake
Gast
|
Intermediate heeft over het algemeen meer low end dan een High Aspect kite. Als grootste kite is het derhalve logischer om voor een intermediate te kiezen. Die kite beweegt in het windvenster over het algemeen langzamer maar draait daarentegen weer sneller om zijn as dan een high aspect.
Ga je voor een High Performance mid aspect kite dan zit je altijd goed!
Precies en daar gaat 't naar toe met de R5 en Raven En zoals LeanderX4 zegt: testkiten en dan in de ma(a)t(en) die je wil. (Meer en meer blijkt dat bepaalde maten in een serie minder geslaagd zijn als andere. En persoonlijke voorkeur en je gewicht speelt een grote rol) Je hoort vaak dat de een een Vegas16 fijner vind en de andere weer een R4-16. Probeer anders kites van andere kiters uit.
|
|
|
Roel W

|
Heb momenteel f-one dreams en merk soms dat er wat weinig power zit in die beestjes.
Natuurlijk op het einde van je windrange is elke kite goed gepowerd,maar op normale wind condities(vooral de 16m)mis ik toch wel wat power en lift in de kites.
Zijn zeer goede beginners kites omdat ze zeer goede depower hebben, maar ben er lijkt wat op uit gekeken/gevaren.
Kite nu ongeveer 2jaar en wat ik het leukst vindt/nog wil leren,zijn big airs,onefooter,boardsoffs,backloops,deadman hanging..ect.ect.
Wil maar zeggen,mijn intresse gaan vrij breedt,maar moet zeker nog veel leren.Daarom mag het ook geen kite zijn die je dadelijk afstraft wanneer je een fout maakt...of worden deze dingen in tests zodanig uitvergroot dat het verschil tussen de high en intermediate kite bij stuurfouten niet zo groot is?!
|
|
|
huib

|
Heb momenteel f-one dreams en merk soms dat er wat weinig power zit in die beestjes.
Natuurlijk op het einde van je windrange is elke kite goed gepowerd,maar op normale wind condities(vooral de 16m)mis ik toch wel wat power en lift in de kites.
Zijn zeer goede beginners kites omdat ze zeer goede depower hebben, maar ben er lijkt wat op uit gekeken/gevaren.
Kite nu ongeveer 2jaar en wat ik het leukst vindt/nog wil leren,zijn big airs,onefooter,boardsoffs,backloops,deadman hanging..ect.ect.
Wil maar zeggen,mijn intresse gaan vrij breedt,maar moet zeker nog veel leren.Daarom mag het ook geen kite zijn die je dadelijk afstraft wanneer je een fout maakt...of worden deze dingen in tests zodanig uitvergroot dat het verschil tussen de high en intermediate kite bij stuurfouten niet zo groot is?!
Big air, board offs and deadman wil je dus hoog gaan en lang blijven hangen. Lijkt me dat je aan een high performance kite toe bent. En na twee jaar varen moet je toch voldoende kite controle hebben. En als de verhalen over de Rhino5 waar zijn ben je gewoon met één type kite klaar. Die wil ik zelf ook heel graag een keertje testen. Beetje duur maar errug lekker.
|
|
|
kentyman

|
ik heb er niet echt verstand van, maar persoonlijk denk ik dat over 't algemeen grotere kites logger sturen. Ik zou zelf voor de grotere maten een kite zoeken die relatief snel stuurt om de 'grootheid der kite' te compenseren segmaarr...
ik heb zelf een wipika airblast 16, maar dat ding is dus niet door de bocht te krijgen.. lijkt wel een vrachtwagen! De wipika AMP 16 daarentegen stuurt supersnel en draait zo'n beetje om z'n eigen middelpunt!
|
|
|
ErikB

|
Bestuur m'n 16 meter Rhino5 met m'n vingers. Je heb het idee dat je met een stunt vlieger aan het kiten ben.
Somigen vinden het niks een hele snelle kite maar ik vind het waanzinnig.
Low end is ook goed net zoals het high end wind bereik. Wil je echt met 10 knopen varen en planeren dan denk ik dat je eerder een 16 vegas kan pakken.
Nieuwe model Vegas schijnt ook weer een low end monster te worden. En wat Harm al zei voor 80% van de kiters is dit de kite.
|
|
|
Marcel~

|
...en ben het eens met de stelling dat de WiPiKa Amp 16,2 een relatief snelle grotere kite is. In ieder geval sneller dan een Gaastra Stealth 16...
|
|
|
KiteDemon

|
De highperformance trend is tegenwoordig: een kite met alle comfort en stuurgemak van een midAR kite en met de performance van een highAR kite. Het beste van 2 werelden dus. En dat is nog gelukt ook! Maar in je grootste maat dan kan je het beste kiezen voor een lowendbeest om je zo snel mogelijk op het water te krijgen. Ik zit er zelf aan te denken om mijn 16 X4 nog een jaartje door te varen en alle kleinere maten Raven te nemen. De lowend en lift van de X4 is superieur.
|
|
|
Marcel~

|
? Zou juist eerder de meestgebruikte kite, en da's toch vaak de 16, vervangen. Bovendien wordt daar over het algemeen nog de meeste performance winst geboekt. Zeker met 5th. Kan de LE dunner blijven/worden en wordt de kite vanzelf al sneller. Bij kleinere kites hoeft de kite over het algemeen niet meer sneller te worden, toch... ???
|
|
|
slufterhufters.com

|
nog maar een x, een snelle grote kite heb je niks aan, die kan zn power niet opbouwen.
ik test alles zowat, en geloof me er zijn 3 lowend beesten op de markt, de X4 16m en de Caution 16m en de wipika amp 16m.
maar de 16m X4 spand de kroon, met het eerste op het water staan, en kan je ook nog varen met 18 a 19k, tevens ook de meeste lift en hangtime, en ziet er ook het vetst uit qua design.
|
|
|
huib

|
nog maar een x, een snelle grote kite heb je niks aan, die kan zn power niet opbouwen.
ik test alles zowat, en geloof me er zijn 3 lowend beesten op de markt, de X4 16m en de Caution 16m en de wipika amp 16m.
maar de 16m X4 spand de kroon, met het eerste op het water staan, en kan je ook nog varen met 18 a 19k, tevens ook de meeste lift en hangtime, en ziet er ook het vetst uit qua design.
Had deze week in no-wind Hurghada de ervaring dat ik met mijn Nemesis18 als enige kon knallen en mensen met X4 en R4 18 niet weg konden komen. Maar ja, het is niet alleen de kite hè. Je moet er ook nog mee kunnen varen.
|
|
|