Naish Octopus reparatie.

KiteDemon

November 08, 2004, 09:16:50
edit2Rapporteer  
Ik ben er eindelijk uit hoe je een lekke LE-tube bij het Octopussysteem zelf repareert.
Er zitten terugslagventielen tussen de LE en de struds die kunnen worden losgekoppeld. Maar als je een lekke LE wilt plakken en oppompt om het lek te vinden dan zullen de ventielen toch afgesloten moeten worden.
De enige oplossing is:LE-TUBE VERWIJDEREN EN ALLE STRUDS VERWIJDEREN EN WEER AAN DE LE-TUBE KOPPELEN EN POMPEN!!!!!
Dus alles zal eruit moeten!!!!

Damn, dat is aardig wat werk om een gaatje in je LE te vinden.
Tip: Don´t fuck up your LE!!!!!!!
slufterhufters.com

Antwoord #1 November 08, 2004, 10:23:57
edit2Rapporteer  
dus het grote gemak van het pompen wordt gecompenseerd met het grote ongemak van het plakken...
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 November 08, 2004, 10:35:36
edit2Rapporteer  
...kun je niet eenvoudigweg de verbindingen naar de struts dichtzetten ? Kwestie van een lading kurken....
kitegast.
Gast
Antwoord #3 November 08, 2004, 11:42:00
edit2Rapporteer  
De meerwaarde is zooooooooo minimaal + Je vloekt en scheld de hele buurt bij elkaar als je de LE moet repeareren  :-X.

Ik hoop dat andere fabrikanten het systeem niet overnemen, zodat het zachtjes aan weer van de markt kan verdwijnen.
slufterhufters.com

Antwoord #4 November 08, 2004, 12:18:31
edit2Rapporteer  
idd, waarom dit systeem nou ineens moet op de kites, ja elke x wat nieuws verzinnen.
maar ik denk dat er meer nadelen aan zitten dan voordelen, tenzij je nooit een gaatje krijgt in je tube..
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #5 November 08, 2004, 13:05:13
edit2Rapporteer  
En dan te bedenken dat alle koppelingen op zichzelf ook weer zwakke punten in de LE vormen: Er zitten dan 2 normale ventielen op en 7 koppelingen???
@X-Fer: Ik denk dat je dan toch beter met plakband/kurken aan de slag kan met die koppelingen.... Al je struts eruit is wel heel bizar...
Zit er dan geen plaksetje bij de kite BBob? Misschien zitten daar wat stoppers bij...
slufterhufters.com

Antwoord #6 November 08, 2004, 13:09:40
edit2Rapporteer  
dit geldt trouwens ook voor de SS
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 November 08, 2004, 13:54:11
edit2Rapporteer  
Hoe vaak is nu je LE lek?
Dat valt met normaal gebruik reuze mee. Ik heb het pas 1 keer gehad.
En het gemak van octopus is wel zo groot.
KiteDemon

Antwoord #8 November 08, 2004, 13:56:20
edit2Rapporteer  
Ik heb gelukkig nog nooit een naishkite lek gevaren de afgelopen jaren dus I´ll take my chance.
Maar als het ooit zover is dan moet ik maar een creatieve oplossing zien te vinden om die kleppen af te sluiten want ik heb echt geen zin om mijn kite helemaal uit elkaar te trekken om een gaatje te dichten in de LE.
Misschien dat iemand een losse terugslagventiel op de kop kan tikken om te kijken hoe het precies werkt. Volgens mij moeten ze éénvoudig af te sluiten zijn door een stopje erin te drukken. Dat zou weer een hoop werk schelen als je met een lekkage in je LE zit.

Bees, ik denk niet dat de kleppen een zwak punt vormen. Sterker nog ze bevorderen alleen maar de stijfheid van het opblaasbare frame.
Op de tekening is het alleen maar een kunstof pijpje en buisje wat je in elkaar drukt om te koppelen. Voor de rest dus alleen maar klooien om de struds en LE aan elkaar te koppelen. Maar daarvoor zitten er dus ritsjes in elke strud om erbij te komen.
Voordeel is wel van dit systeem dat je LE -tube nooit meer gedraaid kan zitten.
NAISHTERBATE
Gast
Antwoord #9 November 08, 2004, 18:43:58
edit2Rapporteer  
Hoe krijg je dan die L.E. met al die struts er aan in die 10L emmer om dat gaatje te vinden?
Garmt

Antwoord #10 November 08, 2004, 19:21:55
edit2Rapporteer  
Hoe krijg je dan die L.E. met al die struts er aan in die 10L emmer om dat gaatje te vinden?

Maakt qua onhandigheid niet echt heel veel uit of je 'em met of zonder struts op waterdichtheid zou willen testen; het handigste is gewoon met een zo groot mogelijk teiltje, ergens buiten, of binnen in de badkuip!
sam
Gast
Antwoord #11 November 08, 2004, 19:53:18
edit2Rapporteer  
Gewoon naar het zwembad gaan. Wel even vragen of je opblaas speelgoed mag meenemen!!

Wink  Wink  Wink  Wink
F*ck Gravity

Antwoord #12 November 08, 2004, 20:10:13
edit2Rapporteer  
Zou het naaigarnituurtje (vislijn en elastiekjes) er iets mee te maken hebben wat bij de Torch geleverd wordt???? zou echt geen ander nut weten.
KiteDemon

Antwoord #13 November 08, 2004, 20:14:44
edit2Rapporteer  
Een beetje water met groene zeep is voldoende om de lekkage op te sporen. Je ziet gelijk een belletje ontstaan als je bij het gaatje komt.
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #14 November 08, 2004, 22:23:53
edit2Rapporteer  
Weet je wat pas een marteling is:

Als er tegelijkertijd een gaatje in zowel een strut als in je LE ontstaat...
WaZuP

Antwoord #15 November 08, 2004, 22:33:27
edit2Rapporteer  
@ bees mr, daarom zitten er dus van die ventieltjes/klepjes tussen zodat niet je hele kite leegloopt.

Ik heb nog nooit een gaatje in mijn le of struts gehad :Smiley
Maar mijn vraag is of je de struts wel hard genoeg kan oppompen

MzLs
~Dirk~

Antwoord #16 November 09, 2004, 11:48:15
edit2Rapporteer  
Als het zover is dat je LE lek is vind je echt wel een oplossing om niet alles eruit te hoeven halen (buisje om knikken en dan een elastiekje erom om hem geknikt te houden of zo)
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #17 November 09, 2004, 12:38:06
edit2Rapporteer  
we zullen het wel horen van de eerste die hem lek vaart  ???
KiteDemon

Antwoord #18 November 09, 2004, 13:43:03
edit2Rapporteer  
@ bees mr, daarom zitten er dus van die ventieltjes/klepjes tussen zodat niet je hele kite leegloopt.

Ik heb nog nooit een gaatje in mijn le of struts gehad :Smiley
Maar mijn vraag is of je de struts wel hard genoeg kan oppompen

MzLs

Hey Tim,

De struts worden even hard als de LE. Dus de druk word netjes verdeeld over alle tubes zonder enig verschil.
KiteDemon

Antwoord #19 December 09, 2004, 22:57:56
edit2Rapporteer  
Eindelijk dan een octopusmanual!
Alle materiaal om het te fixen zit erbij maar je bent nog wel een avondje zoet om een lek te repareren.

Beter vaar je niks lek en bespaar je jezelf een avond knutselen.
WaZuP

Antwoord #20 December 09, 2004, 23:18:28
edit2Rapporteer  
Maar voor een kleiunere diameter heb je toch een hogere vuldruk nodig en je pompt de le op en die heeft een grotere diametre ??? ???
ga maar weer ff studeren
KiteDemon

Antwoord #21 December 10, 2004, 09:18:35
edit2Rapporteer  
Een manometertje op je pomp zou wel fijn.
Daan66

Antwoord #22 December 10, 2004, 09:53:28
edit2Rapporteer  
De druk is wel gelijk!!! Les 8 in natuurlunde: de wet van de communicerende vaten.....Boyle of Gay Lusac ....of zoiets.....ook voor mij een behoorlijk tijdje terug. Alleen ervaar je bij een grotere diameter minder druk omdat het oppervlak veel groter is.....!!! ehhhhh geloof ik!

WaZuP

Antwoord #23 December 10, 2004, 11:25:30
edit2Rapporteer  
Da kan natuurlijk ook ik weet het ni meer
Naish........what else???

Antwoord #24 December 10, 2004, 18:33:56
edit2Rapporteer  
Volgens mij kunnen jullie beter x4 blijven varen!!!!!!!!!!! Ik vindt het een super relaxed systeem!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.