Naish Octopus reparatie.

~Dirk~

Antwoord #25 December 10, 2004, 19:10:35
edit2Rapporteer  
De druk is wel gelijk!!! Les 8 in natuurlunde: de wet van de communicerende vaten.....Boyle of Gay Lusac ....of zoiets.....ook voor mij een behoorlijk tijdje terug. Alleen ervaar je bij een grotere diameter minder druk omdat het oppervlak veel groter is.....!!! ehhhhh geloof ik!

Boyle ; p x V = constante (die dus)
Gay Lusac ; wanneer een gas met constante druk wordt verwarmd, dan is de volumetoename evenredig met
beginvolume & temperatuurstijging (lijkt me niet dus)

Knap he  :Smiley
(R)Ikke

Antwoord #26 December 10, 2004, 20:35:54
edit2Rapporteer  
Dan denk ik dat het one-pump systeem toch wat gebruiksvriendelijker is bij reparaties. De struts is niets anders dan bij de andere merken, alleen zit er een slangetje op dat je er af kan halen. Als je wil weten of een strut lek is doe je gewoon het klipje der op. Is de strut lek: slangetje der af tube der uit en plakken maar. LE is wat lastiger, maar als je de kite mooi uitlegt en de tube ook, kun je hem bijna meteen op zen plek der in trekken. k weet niet hoe naish verder in elkaar zit, maar het one-pump systeem werkt super.

Greetz
Harry Vogelezang
Gast
Antwoord #27 December 10, 2004, 23:40:30
edit2Rapporteer  

Beste X fer.........

Dat is niet nodig!!! wel de LE tbe eruit en alle terugslag ventile niet de kleine tube eruit!

Open de ritz (ritzen)van de kleine tube en neem de terugslag ventile deze ga jij gebruiken om alle gaten van de LE te sluiten.

Zijn makelijk om weg en terug te zetten probeer nog een keer!

Groeten
Harry Wink

Ps anderes bel kubus op! hoop weet Guido hoe moet dat !

Naish Octopus reparatie.
« Gepost op: November 08, 2004, 08:16:50 am »  Antwoord met citaat  

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben er eindelijk uit hoe je een lekke LE-tube bij het Octopussysteem zelf repareert.
Er zitten terugslagventielen tussen de LE en de struds die kunnen worden losgekoppeld. Maar als je een lekke LE wilt plakken en oppompt om het lek te vinden dan zullen de ventielen toch afgesloten moeten worden.
De enige oplossing is:LE-TUBE VERWIJDEREN EN ALLE STRUDS VERWIJDEREN EN WEER AAN DE LE-TUBE KOPPELEN EN POMPEN!!!!!
Dus alles zal eruit moeten!!!!

Damn, dat is aardig wat werk om een gaatje in je LE te vinden.
Tip: Don´t fuck  
KiteDemon

Antwoord #28 December 11, 2004, 08:56:05
edit2Rapporteer  
Thx Harry,

Maar ik lees in de manual dat je materiaal erbij krijgt om de ventielen af te sluiten. Dus je hoeft niet al de struds te verwijderen.....gelukkig!!
Dus buiten wat extra gefriemel om de ventielen weer te koppelen, is het precies hetzelfde als gewoonlijk.
Verder is het een ingenieus systeem en beter uitgewerkt dan dan SS onepump. Naish heeft gelukkig weer overal aan gedacht, en ik had eigenlijk niet anders verwacht. 8)

Ps Harry, als je de Raven hebt gevaren dan zien we graag je verslag hier op het forum natuurlijk
 8) 8)
KiteDemon

Antwoord #29 December 11, 2004, 09:33:10
edit2Rapporteer  
Bob, check je repairkit!!!
Als het goed is zit alle materiaal erbij om je ventielen af te sluiten zodat je de LE kan oppompen als je die hebt verwijderd.

http://kitesurferen.sommernet.dk/KS.com/OctopusManual6a.pdf
Naish........what else???

Antwoord #30 December 11, 2004, 10:11:15
edit2Rapporteer  
Zo nu kun je eindelijk weer lekker slapen!
KiteDemon

Antwoord #31 December 11, 2004, 10:53:48
edit2Rapporteer  
Zo nu kun je eindelijk weer lekker slapen!
[/quo

Zijn die fakkels van jou compleet geleverd dan??? Ik bedoel, er zat geen octopusmanual bij dus vraag mij af of je ook een een complete repairkit hebt met alle shit om je ventielen af te sluiten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.