Neem geen lijnen met een polyester of ander vrolijke mantel, dat slijt en ontneemt het zicht op de kern. Een mantel is er zo door op een depowerlijn. Lijnen met een kern zijn ook minder goed (dyneema om dyneema). Dyneema is an sich heel slijtvast en heeft een lage wrijving, je moet voorkomen dat er zand in komt/blijft. Wax of waxine voorkomt dat redelijk effectief. Kijk uit met het opwarmen van dyneema, boven 130°C degradeert het. https://nl.wikipedia.org/wiki/Dyneema
Mijn favoriet is de PU tubing, en alles er in. Cabrinha heeft een aardig systeem met 2 kanalen zodat de lijnen niet draaien, ben alleen geen fan van die constructies met veren etc.
Mijn favoriet is de PU tubing, en alles er in. Cabrinha heeft een aardig systeem met 2 kanalen zodat de lijnen niet draaien, ben alleen geen fan van die constructies met veren etc.
Rudo, heb je ook een idee waar je TPU kan vinden? Ik heb ge-googled en uitsluitend rollen kunnen vinden ad 150e... Ik moet eerlijk zeggen, als ik de lijnen zelf kan maken en in een oud verfblik met waxine lichtjes kan impregneren, is slijtage geen ramp. Zo zie je wat er gebeurt en werkt alles zeker. Ik ben toch bang dat de mini-fifth/safety niet lekker door de tubing loopt met de twee powerlijnen erbij.
Jouw expertise op het gebied van TPU en tubing geeft mij wel stof tot nadenken over je ontwerp voor de nieuwe OR bar(ren)...
Ja dat had ik met mijn zeeko barretje dus ook ding werkte voor geen meter meer!
Ik heb nooit de lol van de sliding stopper begrepen. Als je de bar laat schieten schiet íe door de stopper heen. Wanneer heb je nou wat aan de stopper, m.a.w. waar gebruikt men het voor?