lars
|
Ik heb het zelf ook mijn Aero kites gemaakt. Ben het gewoon een beetje gaan afkijken van de North kites.... Alleen heb ik wat zelf geknutseld en het werkt perfect. Voor de Y-sprong heb ik gewoon een frontline gebruikt en daar op het midden een rvs ring op gemaakt en deze met een lijn naar beneden naar je strap. De andere uiteide gaat dus naar de andere kant van de vlieger. Een frontlijn blijft dus behouden en je hoeft niks te knippen! De verdere benodigdheden heb ik bij een zeilwinkel gehaald. Je hebt lijnen nodig, een als frontlijn en een voor je 5th. Een rvs ring en 2 balletjes. Mocht je vragen hebben kan je naar me mailen! Ik heb een pdf file van Naish waar het goed in staat....
Succes Lars
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
doe nou niet moeilijk, het materiaal dat je nodig hebt, is gewoon duur!
een ringetje of een knoopje verkeerd en het systeem werkt slecht of helemaal niet breng je bar ff naar erix4 en voor 80 slotties ben je het mannetje, weet je zeker dat het goed zit.
|
|
|
Mont
|
en wat gaat erix4 doen voor die 80 euries?
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
die maakt heel de 5th compleet. Dus jij brengt je bar met lijnen en hij maakt een heel 5th element systeem daarvan.
|
|
|
Mont
|
klinkt niet gek, ik heb 2 Naish barretjes (+ lijnen) en misschien wil ik r wel 1 om laten bouwen.
heeft iemand tovallig pix om een id te krijgen?
is LeanderX4 toevallig erix4?
|
|
|
KiteDemon
|
Erik knutselt het echt heel netjes in elkaar inclusief bungee.
|
|
|
(R)Ikke
|
Van het hele 5th lijn systeem snap ik tot nu toe nog geen hol. Ik doe mijn best om het te gaan snappen, dus daar kan ik je weinig over vertellen. Maar zag toevallig op de site van kiterepair.nl (nee geen reclame, maar mijn slingshot naar de haaien) dat als je geen 5th aanknopingspunt hebt op je kite (slingshot bijvoorbeeld) dat ze hem er voor € 35 aan zetten.
Zo dat was mijn 5th input
|
|
|
Rutger II
|
Ik heb het ook bij Erik gedaan en het ziet er netjes en sterk uit. En als klap op de vuurpijl werkt het systeem ooknog ;D
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
ook bij erik laten doen, snel gefixt en zeer professioneel gedaan. morgen misschien voor de eerste keer uitproberen? 8)
|
|
|
KiteDemon
|
Arg.... Petah, was vandaag geweest...het was echt f@#king A!! 8)
Morgen vroeg uit de veren als je nog wat wind wil hebben (en vergeet je 16 niet mee te nemen) Kan je wel mooi je 5de afstellen.
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
klinkt niet gek, ik heb 2 Naish barretjes (+ lijnen) en misschien wil ik r wel 1 om laten bouwen.
heeft iemand tovallig pix om een id te krijgen?
is LeanderX4 toevallig erix4?
nee ik ben gewoon leanderx4 Je moet bij Erik Verheij zijn.
|
|
|
|
huib
|
He mensen,
Ik wil voor mijn Best Nemesis 10, 14 en 18 een 5e lijn-systeem maken MET de Y-sprong. Heb je een gewone bar of een swivel. Als je een swivel hebt kan je de 5de lijn boven de depowerstrap vastmaken zoals op de BEST site staat afgebeeld. Dan blijft de hele safety werken zoals je gewend bent. Alleen na een gemiste HP trek je niet automatisch aan je 5th maar de vraag is of je dat wel wilt. Er heeft trouwens een tekening van het North systeem ergens op dit forum gestaan dus gewoon even de zoekfunctie gebruiken.
|
|
|
marco_rookie
Gast
|
wat is een bungee?
|
|
|
|
|
1000kg
Gast
|
Lars,
Ik begrijp nog niet hoe je een Y-sprong maakt als je maar 1 aanknooppunt op je AERO II heb. (pumpleash) (2 bij laten maken ofzo ?)
Ik dacht dat de Y-sprong gemaakt werd door 2 aanknooppunten (uit het midden) op de LE van de kite die een paar meter beneden de kite samenkomen en als 1 lijn naar de bar gaan. toch ? of begrijp em niet?
groet, Ton
|
|
|
Erik Verhe1j
|
Dat is een systeem van wipika.. maar dat bedoelt hij niet..
Hij bedoelt dat de powerlijnen zich opsplitsen op 14m.(zoals bij north)
In plaats van de 5de lijn gelijk aan de depowerstrap.. ( zoals bij Best?) En dan geen dikke powerlijn die zich opsplitst, maar gewoon 2 lijnen van 300 kg van 27m
Greetz
|
|
|
1000kg (Ton)
Gast
|
En kan iemand dit forum (en mij) uitleggen wat de voordelen zijn van het North (5th element) met y-sprong, ten op zichte van het systeem van Best en Solid met slechts 1 lijn naar het midden van de leading edge (pump leash of zoals bij Best aan de achterkant van de L.E.
groet, Ton
|
|
|