naish23
Geen avatar
|
Ik kon al windsurfen/vliegeren/wakeboarden en kon na een middagje oefenen al wegkomen... Volgens mij heb je als beginner het meeste voordeel als je al kan wakeboarden. Als je nog nooit iets aan water- of boardsporten gedaan hebt dan kan kiten nogal lastig zijn...Neem sowieso eerst een lesje! Dat verdient zichzelf terug.
|
|
|
walker
|
Mijn eerste ervaring: Ik ging powerkiten op het strand, zag de grootte kites op het water, snel lesje afgesproken, vol ongeduld tot de condities goed waren. Hele safety verhaal aangehoord (zeer belangrijk) maar wist er niets meer van omdat ik aan de gang wou (kreeg gelukkig een "boekje" mee aan het eind van de les). Eindelijk het water op, heerlijk liggen klooien en de kracht van de kite echt ondekt!!! Meteen les erachteraan geplakt om ook met het board aan de gang te kunnen. Niet veel later zelf tweedehans setje gekocht om verder te klooien, helaas woon ik naast eindhoven dus naar mijn zin te weinig tijd om te kiten en het verder te leren. Tijdens mijn vakantie in spanje mijn eerste meters gemaakt. Hoop ergens in februari (temperatuur) weer aan de gang de kunnen. Viel het mee? Ja en Nee, Ja het besturen van de kite, Nee ik kon niet meteen weg varen Was je gelijk verkocht? Ja al voor de les. Had je surf ervaring? Nee Gewoon les nemen, ervaren en leven met het feit dat je een nieuwe verslaving/hobby hebt.
|
|
|
Friederike
|
Ja, ik neem absoluut les !! Je moet wel een enorm leeghoofd zijn als je dat niet doet lijkt mij... Ik heb geen ervaring met wakeboarden etc. etc. en daarom hield me dat in eerste instantie tegen. Maar nu heb ik zoiets van "fuck it"...ik ga er gewoon voor. Ik zal alleen iets meer moeite er voor moeten doen dan mensen die al ervaring hadden met boarden in welke vorm dan ook ! Ben als rookie wel blij met deze reacties....thanx !
|
|
|
Hattori Hanzo
|
zekers!!!!
Eerste ervaringen opgedaan in Tunesie eind van de zomer dit jaar!
lesje gehad van 2 uurtjes samen met mn vriendin ...alleen nog maar vliegertje vastgehouden maar gelijkt verkocht!!!!!! .^
In Nederland gelijk lessen genomen op strand horst en wat spulletjes aangeschaft! hebben nog maar een paar keer kunnen oefenen.. tot ongeveer eind novemember.
zijn nu zover dat we de kite makkelijk kunnen re-launchen uit het water en de eerste meters zijn al gevaren!!! Leren gaat niet suppersnel omdat we geen surf ervaring hebben en met zn tweeen zijn met 1 kite (is wel aan te raden...kunt elkaar helpen). Maar ook het leren is leuk!!!!!!! Als je je eerste metertjes gevaren hebt ben je echt hooked!!!!! @#$
Kortom: als je begint is er geen weg terug 8)
|
|
|
slufterhufters.com
|
zijn begonnen met vliegeren, skieen over het strand met een vlieger, toen een matras erbij om vet te kunnen springen. hebben toen zelf een buggy gemaakt, een bigfoot, en een paar 4 lijns matrassen erbij gekocht, zo 2 jaar over het strand gecrost, toen we op het autostrand ineens iemand het water op zagen gaan met een hele grote kite die in een boog stond. dus wij kijken naar die gast, met veel vallen en opstaan ging die gast over het water. toen de eerste Naish ar 3.5 9m gekocht, had Menno gekocht, en in de buggy over het strand ermee. toen hebben we zelf een voordeur gebouwd, 200x50 geloof ik, en een lesje genomen, wij op het Oostvoornse meer klooien, ik met mn c-quad 6.3 en mn voordeur, na 2 pogingen ineens staan en zo het zeegat uit, gillend.. maar toen moest ik ook terug, dat werd zwemmen. begin 2000 een ar5 11.5 gekocht, en het ging eigenlijk meteen, Menno heeft het als het goed is nog op film staan de 1ste x op autoplaya, gelijk springen deden we ook al, wel rete hard vallen natuurlijk. heb ook nog foto s van onze aller 1ste x bij hellevoetsluis, was dat kicken zeg. maar gelijk hooked aan deze sport...
|
|
|
Friederike
|
Het zal bij iedereen wel verschillend zijn maar hoeveel lessen heb je ongeveer nodig (gemiddeld) om het een beetje onder de knie te krijgen ? Ik hoop maar dat ik een natuurtalentje ben...hahahaha
|
|
|
slufterhufters.com
|
wat ik al vertelde, toen wist niemand hoe het moest, de les die wij kregen was meer van dat je je board onder je moest houden en hoe je je kite moest insturen, die gast die les gaf kon zelf geen meter varen. dus zelf ontdekt, en zal ook wel talent zijn, maar wij hadden al erg veel vliegerervaring, hebben ook veel op het strand met de kite geklooit, wel met 4 bf ander wordt het te link.
maar je zal er zelf wel achterkomen hoe snel jij vorderd in een les, als jij na 1 les al heen en weer kan varen, dan ben je klaar. en ook genoeg over de veiligheid weet, oplaten, neerlaten, voorrangsregels want dat is belangerijker dan kunnen kiten.
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Het zal bij iedereen wel verschillend zijn maar hoeveel lessen heb je ongeveer nodig (gemiddeld) om het een beetje onder de knie te krijgen ? Ik hoop maar dat ik een natuurtalentje ben...hahahaha Zal minimaal 2 lesjes nemen......safety first! dan ben je zover dat je zelf wat aan kunt proberen..... Zodra je de waterstart kunt oefenen kun je zelf het water op (op een plek dat je kan staan) Zoek een veilige plek op waar je niemand tot last bent! Lessen zijn best duur maar zeker niet overbodig!
|
|
|
Steph
|
Ik heb het met 1 les van een halve dag (met 3 personen) geleerd (veiligheid, de kite besturen en net op het board komen). Daarna met Kentyman de AR3.5 9m gekocht met een 2m Wizzid en zelf geoefend. Het voordeel van lessen nemen is voornamelijk dat je de goeie kite voor de huidige omstandigheden hebt en dat er iemand is die je kite kan opgooien. Dat was gewoon onwijs veel klooien in het begin. Bovendien let je instructeur ook op de omgeving qua veiligheid, en dat is tegenwoordig op de meeste stranden wel nodig...
In het begin heb je vaak te weinig wind, aanlandige wind, aflandige wind, vlagerige wind, te veel wind, drukte, onweer... enz. later heb je voor alle omstandigheden wel de juiste kite (tussen de 10 en 30 knopen) en ervaring.
Begin gewoon met 1 les van een halve dag. Dan kan je er altijd nog 1 nemen. Je zult het begin toch zelf moeten doen. Als je met iemand anders samen gaat kan je de kosten delen en elkaar helpen, tips geven en achteraf bespreken.
Eigenlijk was mijn beste beslissing toendertijd om een week naar Spanje te gaan om verder te oefenen. Warm water, lekker weer, veel ruimte en constante wind maken het leren wel stukken makkelijker.
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Eigenlijk was mijn beste beslissing toendertijd om een week naar Spanje te gaan om verder te oefenen. Warm water, lekker weer, veel ruimte en constante wind maken het leren wel stukken makkelijker. Waar ben je geweest in Spanje?! zoek nog een geschikt oefenplekje voor de zomer die aan bovenstaande beschrijving voldoet!
|
|
|
Friederike
|
Valt me wel op dat er weinig dames deze sport beoefenen...of zie ik het verkeerd ? Of moet je enigzins een meid met "ballen" zijn ?!!
|
|
|
jeffrey
|
les is altijd goed maar gewoon doen is ook wel een kik
|
|
|
Moza
|
|
|
|
rocket man
|
had vlieger ervaring, en heb tiidens een vakantie les genomen van een uurtje en was daarna verkocht. Had helaas geen board ervaring what soever en daar had ik dan moelijkheden mee om alles te co-ördineren. Ben daarom de kabelbaan op om de boardcontrolle onder de knie te krijgen, dat heeft onwijs geholpen. k'weet nie wat jouw ervaringen zijn maar begin in ieder geval niet zonder les in je uppie te klooien. T'is een onwijze sport maar gevaarlijk als niet weet wat je doet. su6 en welcome dude
|
|
|
huib
|
Kiten was easy maar wat me wel wat frustratie heeft gekost tijdens de les was het herstarten van de kite uit het water. Ik kreeg direct les in het diepe dus was het zwemmen en herstarten. Veel frustratie maar achteraf ben ik daar wel blij mee. Ook in diep water geen stress als ik m'n kite een keer neerstort. Jammer genoeg ken ik nog genoeg mensen met twee jaar ervaring die gewoon niet die kite kunnen herstarten als ze in het diepe liggen, en ook het board terugkrijgen lukt vaak niet.
Dus zodra je kan varen even goed oefenen met kite herstarten en upwind bodydraggen!
Is niet leuk maar moet je zeker leren. Ook al koop je een kite met 5th en een rolleash, ik zou altijd zorgen dat ik ook zonder mezelf kan redden.
|
|
|
Friederike
|
Moza, thanx ! hahahaha Blijkbaar wel dus... Tja, ik ben nog niet helemaal thuis in het kite-gebeuren..still learning !
|
|
|
Hattori Hanzo
|
mijn vriendin kite ook.... nog geen "ballen" bij haar ontdekt gelukkig!!!! hehehehe! Sport is net zo goed te doen door vrouwtjes als door mannetjes!
|
|
|
WIMPIII
|
Ik kon wel al powerkiten, beetje skien over het strand. Toen een lesje genomen. Zat in een groepje met 2 ervaren windsurfers. Het viel me op dat zij veel handiger waren met het board en een van de 2 maakte ook al een paar meters. Met de kite waren ze bagger en lieten hem om de haverklap crachen. Ik liet hem maar 1 keer in het water vallen, maar met board tegelijk was het wel lastiger. Na de les een board en pak gekocht. Eerste keer met eigen spullen proberen en gelijk wegvaren. Dus ervaring met kite en boardsport geven je wel een voorsprong maar zijn niet noodzakelijk.
Sorry, vergeten in te loggen
|
|
|
Friederike
|
mijn vriendin kite ook.... nog geen "ballen" bij haar ontdekt gelukkig!!!! hehehehe! Sport is net zo goed te doen door vrouwtjes als door mannetjes! Tuurlijk ! Mee eens ! ik zat er dus ook naast wat betreft de "weinig vrouwen die kiten"...is blijkbaar niet zo.
|
|
|
walker
|
Alle vrouwen hebben toch ballen? Alleen hangen/staan ze op een andere plek en zijn ze wat groter!!!
|
|
|
Friederike
|
Alle vrouwen hebben toch ballen? Alleen hangen/staan ze op een andere plek en zijn ze wat groter!!!
Hahahahahaha ehm..tja, das waar !
|
|
|
Freija
Gast
|
Hey Friet, Ik ben ook beginnende kitesurf(ster)! Dus mocht je het leuk vinden om een keer met mij te gaan geef maar een gil! Ik woon in Rotterdam/Zeeland. Neem idd wel eerst les En vrouwen hebben ook ballen! Groetjes Freija
|
|
|
Friederike
|
Hey Friet, Ik ben ook beginnende kitesurf(ster)! Dus mocht je het leuk vinden om een keer met mij te gaan geef maar een gil! Ik woon in Rotterdam/Zeeland. Neem idd wel eerst les En vrouwen hebben ook ballen! Groetjes Freija Tof !!! zal ik zeker doen !! ik ben er net dus achter dat je maar beter een kite-buddy kan hebben ! Groetjes, Friederike
|
|
|
Steph
|
Hattori: Ik ben hier geweest: http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=6314.msg48701#msg48701Je moet wel mazzel hebben met de wind, maar dat is op de meeste plekken zo. De Levante wind is vaak een side-shore bft 4-5 die 3 dagen duurt elke paar weken. Dat zijn top condities! Het is voornamelijk een locals spot (de rest zit verderop in Tarifa) maar als het waait zijn er genoeg kiters.
|
|
|