|
WIMPIII
|
Ja hoor, als er andere kiters zijn dan is er altijd wel iemand bereid is mijn ervaring. Ga echter niet alleen als beginner.
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Blijkbaar moet je een kite-buddy hebben om elkaar te helpen met het opgooien enz. enz. Mijn vrienden kiten niet en les volg ik alleen (klinkt wel erg sneu..maar ben ik niet hoor!! hahahahaha)... Ik neem aan dat er toch altijd wel medekiters zijn die je dan kunnen helpen op het strand of werkt het niet zo ???
Altijd iemand die je wilt helpen.... Zorg er wel voor dat als je alleen gaat je in iedergeval je kite kan re-launchen. Ga ook nooit alleen het water op als er niemand in de buurt is!
|
|
|
Joost
|
Als je als beginner naar het autostrand (goeie spot om te beginnen) gaat in de zomer dan zijn er altijd wel gasten die je willen helpen of tips willen geven.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Friet geloof me dat jij op het strand niet verlegen zal zitten om hulp van kiters.
|
|
|
Friederike
|
Als je als beginner naar het autostrand (goeie spot om te beginnen) gaat in de zomer dan zijn er altijd wel gasten die je willen helpen of tips willen geven.
Waar is het autostrand ?
|
|
|
Freija
Gast
|
Auto Playa bij Oostvoorne, moet je wel een stukje lopen
|
|
|
Friederike
|
Waar de neuk ligt Oostvoorne ? Is dat het walhalla van het kiten soms....jullie hebben het er vaak over ??!!
|
|
|
kentyman
|
Oostvoorne is 'ne dorpje aan de kust (ten zuiden v/d maasvlakte zo'n beetje, onder Rotterdam, check de locaties op deze site of map24.nl ofzo). D'r is daar een strand, het autostrand, waar je niet met je auto op mag maar waar je perfect als beginnende kiter terecht kan. Logisch allemaal toch?
Je kunt op dit forum in 't 'kitelocaties & trefpunt' stuk checken wie d'r naar welk strand gaat op welk tijdstip. Als je in je eentje naar 't strand gaat zoek dan gewoon de andere kiters op (die zijn meestal niet zo moeilijk te vinden :-) ).
|
|
|
Nick..
Gast
|
Friet kom gewoon naar Wijk aan Zee of Ijmuiden wij helpen je wel:) ligt er natuurlijk wel aan waar je vandaan komt...... Check en vraag op hanglos.nl Doei doei....
|
|
|
dow
Gast
|
hey friet je moet gewoon ff checken op de fora of er iemand gaat, en in de zomer zijn er altijd wel mensen. iedereen is behulpzaam dus gewoon ff vriendelijk vragen aan iemand en dan word je gewoon geholpen. ik ken uitgezonderd van sommige spots in frankrijk geen enkele plek waar dit niet zo werkt. wat ze hier ook al roepen autostrand is om het te leren met vlak water overal ondiep en veel beginners the place to be als je het kiteboarden op een veilige manier onder de knie wil krijgen.
|
|
|
Friederike
|
Helemaal goed die tips ! .^ Eerst maar les in Katwijk aan Zee en dan zie ik later wel verder waar ik het beste naar toe kan gaan....
|
|
|
slufterhufters.com
|
autoplaya is tevens het beste geschikt voor lessen te volgen, omdat je daar overal kan staan en jezus veel ruimte is.
je kan ook goed lessen op het ijsselmeer, kan je ook goed staan op een hoop plekken.
ene welkom op kitehigh.nl de grootste kitesite van NL, waar je alles kan vinden wat een kiter nodig heeft.
|
|
|
Nick..
Gast
|
Idd beste lessen waar je kunt staan .^
|
|
|
Friederike
|
Ja maar ik woon echt maar 3 minuten (lopen) van het strand van Katwijk.... Lijkt mij toch handiger als ik daar begin ??!
|
|
|
slufterhufters.com
|
of dat handiger is tja...
ik vindt veilig les krijgen op een plek zonder golven en waar je kan staan belangrijker dan 3 minuten lopen.
|
|
|
Friederike
|
Now i'm confused ! hahahaha Het hangt natuurlijk van het weer/de zee af ! er zijn dagen dat de zee zeer meewerkend is.... Ik ga toch in Katwijk (golven) beginnen....je krijgt wel gelijk de "vuurdoop".. Als dat echt ruk is kan ik altijd nog van lokatie veranderen.
|
|
|
Buur
|
Je kan in katwijk genoeg mensen vinden die je helpen, het is er zwaar druk soms, wat al is gezegt, mischien kan je je les proberen te volgen om bovengenoepde plekken, en daarna gewoon in katwijk gaan varen. Maarja, ik ken wel meer mensen die op katwijk hun les hebben gevolgd. dus daar kan het ook. maar de golven maken het leren van kiten wel moeilijker, dus je zal in een les meer bezig zijn met je controle van je board dan je kite, maar na een lesje vraag je gewoon de locals om je te helpen. en als je 3 minuten van het strand woont, kijk je gewoon of er ander kiters zijn voordat je zelf gaat @#$
|
|
|
-arjan-
|
Hey toevallig.... Ik ben ook een echte kattuker. Heb aan het einde van de afgelopen zomer gelesd in Noordwijk. Ik ben ook nog een beginner. M'n spullen heb ik al en kan niet wachten tot ik weer aan de gang kan. Ik zou gewoon lekkr les nemen bij airtime....
|
|
|
Friederike
|
Hey toevallig.... Ik ben ook een echte kattuker. Heb aan het einde van de afgelopen zomer gelesd in Noordwijk. Ik ben ook nog een beginner. M'n spullen heb ik al en kan niet wachten tot ik weer aan de gang kan. Ik zou gewoon lekkr les nemen bij airtime....
Kattukers kom je ook overal tegen !! hahahaha Ik ga lessen bij Hans van Weeghel (Aquasports) in Katwijk. Ga jij meestal naar Noordwijk of kite je vaak in katwijk ?
|
|
|
aa-p n-oo-t kiten
|
Zekers les nemen, learned it self the hard way. En gaaf, eindelijk eens een vrouw op het kattukse seetje
|
|
|
Suzanne
Gast
|
Het is altijd fijn al je met z'n tweeën bent vooral in het begin vond ik het fijner voor het starten en het landen. Nu ben ik ook regelmatig alleen geweest en hulp was echt nooit een probleem. Wel merk ik dat sommige gasten wat stoerder willen doen in je buurt als er een meid aan het kiten is en toen ik nog niet zo'n goed board en kite controle had vond ik dat wel lastig. :-X Maar als je eenmaal begint met kiten dan ben je verslaafd en kan je niet meer stoppen. @#$ Morgen eerst op wintersport maar daarna ga ik mee weer helemaal voor het kiten. Heel veel succes en geef vooral niet op!!
|
|
|
Friederike
|
Zekers les nemen, learned it self the hard way. En gaaf, eindelijk eens een vrouw op het kattukse seetje
lukt het kiten niet dan kan ik altijd nog netten gaan boeten bij het kattukse seetje ! ;-)
|
|
|
Friederike
|
Het is altijd fijn al je met z'n tweeën bent vooral in het begin vond ik het fijner voor het starten en het landen. Nu ben ik ook regelmatig alleen geweest en hulp was echt nooit een probleem. Wel merk ik dat sommige gasten wat stoerder willen doen in je buurt als er een meid aan het kiten is en toen ik nog niet zo'n goed board en kite controle had vond ik dat wel lastig. :-X Maar als je eenmaal begint met kiten dan ben je verslaafd en kan je niet meer stoppen. @#$ Morgen eerst op wintersport maar daarna ga ik mee weer helemaal voor het kiten. Heel veel succes en geef vooral niet op!!
Thanx !! ik ga mijn best doen ! veel plezier met wintersport !
|
|
|