nog een vraagje...

aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #25 Januari 21, 2005, 17:45:05
edit2Rapporteer  
lukt het kiten niet dan kan ik altijd nog netten gaan boeten bij het kattukse seetje ! ;-)
Citaat

als jij je lijnen tot helse spaghetti weet om te toveren, is dat een goed alternatief! Grin
Friederike

Antwoord #26 Januari 21, 2005, 17:49:30
edit2Rapporteer  
lukt het kiten niet dan kan ik altijd nog netten gaan boeten bij het kattukse seetje ! ;-)
Citaat

als jij je lijnen tot helse spaghetti weet om te toveren, is dat een goed alternatief! Grin

Daar heb je weer kite-kapmessen voor toch ??!!
aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #27 Januari 21, 2005, 17:59:25
edit2Rapporteer  
We gaan een beetje off-topic zo!

In katwijk zijn er genoeg mensen die je willen helpen, lessen nemen en vervolgens lid worden van 1 van de welbekende verenigingen, want je mag van de gemeente Katwijk niet overal het water op.
Friederike

Antwoord #28 Januari 21, 2005, 18:04:47
edit2Rapporteer  
Ja..off-topic..klopt, maar ik wil zoooooo veel weten/leren !!

Ik ken de kite-gebieden wel een beetje want daar sta ik vaak te kijken.
Ik hoor nu wel weer dat je beter niet op zee (golven) kan beginnen maar op vlak water.
Wat raad jij aan ?
-arjan-

Antwoord #29 Januari 21, 2005, 18:17:27
edit2Rapporteer  
Ik ga lid worden van airtime en dan ga ik daar voortaan lekkr kiten. Dus ik zal je wel zien binnenkort op het strand. Wanneer ga je lessen dan?
Friederike

Antwoord #30 Januari 21, 2005, 18:20:11
edit2Rapporteer  
Ik ga lid worden van airtime en dan ga ik daar voortaan lekkr kiten. Dus ik zal je wel zien binnenkort op het strand. Wanneer ga je lessen dan?

Als alles meezit eind maart ! Jah, wie weet tot ziens !
Roel W

Antwoord #31 Januari 21, 2005, 19:16:58
edit2Rapporteer  
Natuurlijk is het makkelijker om les te krijgen op vlak en ondiep water,maar denk dat vele onder ons les hebben gekregen op zee met de golfjes.

Wij gingen dan altijd de vlakkere stukken opzoeken om te kunnen oefenen,die krijg je toch regelmatig op sommige plaatsen door opkomen of afgaand water.Of plaatsen waar de golven iets minder groot binnen komen..
Freija
Gast
Antwoord #32 Januari 21, 2005, 19:17:27
edit2Rapporteer  
Ja maar ik woon echt maar 3 minuten (lopen) van het strand van Katwijk....
Lijkt mij toch handiger als ik daar begin ??!

Relaxt Smiley Golfsurf je ook???
Friederike
Gast
Antwoord #33 Januari 21, 2005, 19:24:53
edit2Rapporteer  
Natuurlijk is het makkelijker om les te krijgen op vlak en ondiep water,maar denk dat vele onder ons les hebben gekregen op zee met de golfjes.

Wij gingen dan altijd de vlakkere stukken opzoeken om te kunnen oefenen,die krijg je toch regelmatig op sommige plaatsen door opkomen of afgaand water.Of plaatsen waar de golven iets minder groot binnen komen..

Dat bedoel ik dus....op zee (golven) is absoluut te doen en de kick lijkt me groter op een of andere manier....
Friederike

Antwoord #34 Januari 21, 2005, 19:28:05
edit2Rapporteer  
Ja maar ik woon echt maar 3 minuten (lopen) van het strand van Katwijk....
Lijkt mij toch handiger als ik daar begin ??!

Relaxt Smiley Golfsurf je ook???

Nope ! Baal dat ik daar nooit aan ben begonnen... had altijd zoiets van; dat komt wel... Maar het had nu wel handig geweest met mijn kiteplannen ! Jij wel ??
Tom

Antwoord #35 Januari 21, 2005, 19:33:22
edit2Rapporteer  
Wie wil er nou geen kitechick helpen ???? 8)
aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #36 Januari 21, 2005, 19:33:24
edit2Rapporteer  
Golfsurfen is ideaal voor de dagen dat het aflandig waait, of helemaal niet waait.  @#$
Roel W

Antwoord #37 Januari 21, 2005, 19:38:59
edit2Rapporteer  

Dat bedoel ik dus....op zee (golven) is absoluut te doen en de kick lijkt me groter op een of andere manier....

Of de kick dan groter lijkt valt wel te betwijfelen,de kick is al super mega groot als je je eerste meters vaart,geloof me!!Bij het eerste contact met de bar was ik al gelijk verslaafd en toen moest het varen en de jumpys nog komen...volledig gebeten door het kitevirus 8) @#$ %@!

Omdat je zo dicht bij de heilige zee woont is het echt wel een zaligheid daar te gaan,meid ik ben rete jaloers!!
Friederike

Antwoord #38 Januari 21, 2005, 19:44:29
edit2Rapporteer  

Of de kick dan groter lijkt valt wel te betwijfelen,de kick is al super mega groot als je je eerste meters vaart,geloof me!!Bij het eerste contact met de bar was ik al gelijk verslaafd en toen moest het varen en de jumpys nog komen...volledig gebeten door het kitevirus 8) @#$ %@!

Omdat je zo dicht bij de heilige zee woont is het echt wel een zaligheid daar te gaan,meid ik ben rete jaloers!!

Ja, ik ben ook heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren zodra ik begin maar het lijkt me toch een tof moment als je het enigzins onder de knie hebt en je een golfje pakt en daarop reageerd met een sprong... "beating the wave" zeg maar !! dat lijkt me waanzinnig !!
Maar ik denk al weer te veel na over dingen die nog laaaang niet gaan komen ! hahahaha
aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #39 Januari 21, 2005, 19:59:12
edit2Rapporteer  
Nee idd, tis vallen en opstaan. Maar als je na je eerste meters vanaf het waterkomt, dan is die grijns van oor tot oor moeilijk verwijderbaar
Nils

Antwoord #40 Januari 21, 2005, 20:01:53
edit2Rapporteer  
hejjj,

@ ga met z'n tweeen, is veel leuker
@ neem er de tijd voor
@ neem geen risico's: er komen nog dagen zat
@ just go for it!
@ niet stoer doen, gewoon zeggen wat er niet lukt
@ oefen eerst lekker op een plek waar je kan staan
@ koop een niet al te dure vlieger, je merkt in het begin toch geen verschil en hij crasht nogal eens en daar worden ze niet beter van
@ eerst leren vliegeren, dan leren draggen ( jezelf door het water laten slepen ) en dan pas met board
@ steek er veel tijd in, dat gaat je helpen!!
@ kijk ook veel naar anderen als je zelf nog aan het leren bent

Resultaat: eind 2005 sta je gewoon iedereen te kak te zetten!

succes, er bestaan geen vervelende/domme beginners, wel domme lui die niet de risico's eerlijk in schatten en dus zich zelf en anderen in gevaar brengen

Bye Nils

Roel W

Antwoord #41 Januari 21, 2005, 20:13:42
edit2Rapporteer  
Geniet van elk kite moment,van vlieger ervaring tot eerste jump,hebben allen hun charme. @#$

Weet nog dat ik in het begin met veel plezier telkens terug over het strand liep,kon geen hoogte houden omdat er te weinig wind stond..
Toen zat ik op het water,waarvoor ik nu men gear nog niet uit de auto neem.

Elke fase in het leer proces is kicken en als je regelmatig het water op gaat,zal je zeer snel vorderingen maken en "de golf verslagen"zeg maar.. Wink ;D
boardbabe007
Gast
Antwoord #42 Januari 22, 2005, 16:14:02
edit2Rapporteer  
eej,
Ik woon ook in Katwijk en ga ook eind maart kiten. Ik las dat jij les neemt bij aquasports, maar moet je je dan nu al inschrijven bij die kitesgool?
Joost

Antwoord #43 Januari 22, 2005, 16:23:34
edit2Rapporteer  
Zo komen we gezellig allemaal bij elkaar. Wat een klein wereldje wordt het dan.
@Friet: 3min niet gezond. Ik moet een uur in de auto zitten om bij mijn kitespot te komen. Maar kan je zeggen je wordt helemaal verslaafd. Elke dag de wind checken op internet. (Jij loopt gewoon eventjes naar het strand.Ahhhhhh)

En het leuke aan kite is dat iedereen super aardig is tegen over elkaar. Ze willen je graag helpen en tips geven. En dat is met golfsurfen wel anders als je een local zijn golfje pakt. Of alleen al op het strand staat om te kijken waar golfen goed breken en iedereen voor zichzelf bezig is.

Kortom heel veel succes. En voor nog een vraagje.. Kan je altijd hier terecht. 
Friederike

Antwoord #44 Januari 24, 2005, 09:23:46
edit2Rapporteer  
Zo komen we gezellig allemaal bij elkaar. Wat een klein wereldje wordt het dan.
@Friet: 3min niet gezond. Ik moet een uur in de auto zitten om bij mijn kitespot te komen. Maar kan je zeggen je wordt helemaal verslaafd. Elke dag de wind checken op internet. (Jij loopt gewoon eventjes naar het strand.Ahhhhhh)

En het leuke aan kite is dat iedereen super aardig is tegen over elkaar. Ze willen je graag helpen en tips geven. En dat is met golfsurfen wel anders als je een local zijn golfje pakt. Of alleen al op het strand staat om te kijken waar golfen goed breken en iedereen voor zichzelf bezig is.

Kortom heel veel succes. En voor nog een vraagje.. Kan je altijd hier terecht.

Oh, die vragen zullen nog wel komen hoor ! hahahaha Ben al blij al de leuke reacties en tips te lezen.Ik heb er een hoop aan en des te meer zin krijg ik om te beginnen...kan niet wachten !
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.