naishx3 & wipika amp

vliegergek
Gast
Februari 06, 2005, 23:09:41
edit2Rapporteer  
hallo mensen

wat vinden jullie van deze kite's een naish x3 if een wipika amp
welke kite zouw voor een beginner het fijnste zijn
ik heb al veel ervaring met powerkite en buggy dus de handeling zit wel goed denk ik 

bedankt voor de reacties
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #1 Februari 06, 2005, 23:18:02
edit2Rapporteer  
beide geen beginnerkites, moet je toch tussen 1 van de 2 kiezen, pak dan de x3

meer depower
jeffrey

Berichten: 534
Antwoord #2 Februari 06, 2005, 23:57:07
edit2Rapporteer  
de x3 is echt een bagger kite is helemaal niks zou ik niet nemen
Kooger
Gast
Antwoord #3 Februari 07, 2005, 00:05:10
edit2Rapporteer  
Zou zelf voor de amp gaan echt een hele relaxe stabiele kite en veel power.
Heb nog een 16 en een 12 te koop met bar en nieuwe naish lijnen en nieuwe loop dus mail maar bij interesse,
Ow ik zij dus niet dat die beter is omdat ik nog wat te koop heb maar omdat ik dat persoonlijk vind anders had ik toen wel voor een x3 gekozen  Wink
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #4 Februari 07, 2005, 11:47:29
edit2Rapporteer  
de X3 en de amp zijn totaal verschillende kites. De x3 is nog wel de meest 'beginners' kite van de 2: simpel te vliegen, constante druk (maar niet zoveel), stuurt soepel en rustig en veel depower (makkelijk stil te zetten).

De amp is zo'n beetje 't tegenovergestelde: heel sterk het 'wipika-elastiek-power-effect' (veel verschil tussen 'cruisen' en superveel power trekken), stuurt zeer snel (en straft je ook snel af als je een foutje maakt), veel power & lift, zeker geen beginners kite!
zagy

Berichten: 804
Antwoord #5 Februari 07, 2005, 14:31:33
edit2Rapporteer  
snel sturen valt wel mee.
ik heb ze zelf gevaren, is gewoon een high aspect kite. veel power, maar ook een goede depower. verder straft die inderdaad snel af, maar ik vond ze heerlijk. vraag me soms nog steeds af waarom ik ben overgestapt naar x4.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #6 Februari 07, 2005, 23:30:56
edit2Rapporteer  
Juist Zagy! Ik ben dus wel weer terug bij de Amp .^ Meer allround dan de X4 @#$ En de 16 is de snelste 16 waar ik tot op heden mee heb gevlogen...

Garmt

Berichten: 565
Antwoord #7 Februari 07, 2005, 23:48:38
edit2Rapporteer  
Wie kan hier beter antwoorden dan de ultieme fuck-up beginner - IK dus ja....

Ik heb ook met allebei geprutst en vond vooral de X3 zenuwachtiger dan de Amp. De Amp reageert direct en snel, maar was voor mij toch makkelijker op 1 plek te houden dan de X3 (die alweer ergens anders staat voor je er erg in hebt). Ik had in het begin ook best moeite voldoende power uit een X3 14 te krijgen (wat dat betreft klopt het dus wel dat-ie makkelijker te depoweren is Wink ), maar mijn enige vergelijkingsmateriaal is dan ook een Amp 16.2 die ik niet eens zo heel lang gehad heb.

Het belangrijkste verschil tussen de twee heeft Kentyman wel goed omschreven - Wipika = elastiekje (je stuurt in ennnn.... pjoenggg!), X3 = iets meer constante kracht (maar wel 'n stuk minder dan bij bijv. 'n Airblast 13.5).
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Februari 08, 2005, 14:03:26
edit2Rapporteer  
Ik zou hier toch echt niet mee beginnen. Je leert gewoon sneller met een intermediate kite.
Het kiten is leuker als je sneller leert en minder hard wordt afgestraft bij foutjes.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.