Geheim van de G10 Fin

Mitchel_12000

Berichten: 1183
Februari 14, 2005, 21:58:28
edit2Rapporteer  
Hey mensen,

Ik vroeg mij af wat nou het geheim is van de G10 finnetjes. Wat is er zo goed aan. Zijn ze sterker dan gewonen finnen van bijvoorbeeld prolimit, brunotti, enz? Waar worden ze van gemaakt. Zijn ze ook zelf te maken?

Grtz,
Mitchel
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #1 Februari 14, 2005, 22:41:27
edit2Rapporteer  
Hey michel,

G10, staat voor het materiaal. Het zijn glasvezelmatten (maybe 10??) gedrenkt in de epoxy, en deze zijn onder een extreem hoge druk samengeperst en uitgehard.
De vinnen van brunotti  en prolimit worden vaak allemaal van G10 gemaakt omdat dit materiaal gewoon de beste eigenschappen voor vinnen heeft.
Het verschil tussen Tarifa fin company, en bijv. Pro-limit, is dat de pro-limit vinnen uit een mal komen, daarentegen zijn de Tarifa fin's handgemaakt, maar dus (veel) duurder. Of ze ook echt beter varen weet ik niet, heb ik nog nooit getest.

Het grote voordeel van G10 vindt ik, dat je ze zelf netjes weer kan bijschuren als ze een beetje botter zijn geworden. Dat was vroeger vooral voor m'n windsurffin's erg makkelijk, met kiten zal het wel invloed hebben maar met mindere mate denk ik.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #2 Februari 15, 2005, 11:40:21
edit2Rapporteer  
Oke, duidelijk verhaal. Thnx  .^
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #3 Februari 15, 2005, 13:23:23
edit2Rapporteer  
De vinnen van tfc kloppen gewoon kwa profiel etc perfect ik heb met bob gesproken en die heeft er echt heel veel verstand van en hij shaped altijd wat anders de ointwikelingen blijven maar doorgaan daar zo terwijl ze bij pro limit en brunotti een keer iets maken en dat de rest van het jaar verkopen ze hetzelfde model (hebben natuurlijk ook wel protos)

tfc heeft zo'n 200 shapes aan kitevinnen dus die weten er echt wel veel van
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #4 Februari 15, 2005, 13:51:02
edit2Rapporteer  
Da's idd waar Tim T,
maar hoe zit dat dan met die vinnen op de North boards? Die komen ook van TFC.
Worden die ook gedurende het jaar aangepast als er verbeteringen zijn, of blijven die hetzelfde?
Ik las nu dat de nieuwe brunotti vinnen bijv. aan een zijde vlak zijn, zo schijnen ze je meer het water in te "trekken" met kanten.
Hier zullen ze bij TFC ook wel op inspelen als het echt werkt.
Veranderen ze dan bijv. ook de vinnen die bij de North boards geleverd worden?
Alhoewel dit vast niet allemaal stuk voor stuk handgefinishte vinnen zijn denk ik, of wel?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.