kite voor licht weer?? advies

Beul
Gast
Februari 15, 2005, 23:55:00
edit2Rapporteer  
een vraag:

wil dit seizoen een 20 meter erbij aanschaffen en zit nogal in dubio.  Shocked Shocked

wat zouden jullie doen, ik neig wel naar een kite die in een 'speciale' grote maten serie voorkomt, kortom een speciaal ontworpen lichte wind kite. Denk nu aan de Takoon Mammoot 20.

graag meningen?????



[verwijderd door de admin]
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #1 Februari 16, 2005, 01:59:16
edit2Rapporteer  
Ieder merk heeft natuurlijk z'n eigen voor/nadelen qua lichtweerkiten... maar ik zou je in ieder geval 't volgende willen aanbevelen:

Neem een kite met 5e lijn. Als het lichtweer is is de kans best aanwezig dat je even nul knopen hebt en je kite uit de lucht knettert... herstarten met een bruut groot stuk vlieger is een stuk fijner als je niet eerst erachteraan hoeft te zwemmen.

Ikzelf heb een Airush Lift Pro 18 - niet speciaal ontworpen voor licht weer en ook nog niet echt veel mee gevaren maar hij stuurt wel retestrak Wink Misschien heeft iemand ervaring met de "BFK" van Best? Is ook een speciaal ontworpen grote kite en toch maar 950 dollar's voor een 21m (kite only, in amerika, ex invoerrechten, etc etc - ongeveer USD1200 inclusief bar en lijnen etc).
jeffrey

Berichten: 534
Antwoord #2 Februari 16, 2005, 09:59:08
edit2Rapporteer  
ik heb zelf een rhino 04 +5th en dan de 20m2 vaart erg fijn is echt een top kite
Caution
Gast
Antwoord #3 Februari 16, 2005, 10:00:48
edit2Rapporteer  
Hoi ik vaar met de spitfire's van cautionkites. Ik vaar met mijn 125x38 boardjuh met een 16m2 bij 12 knopen... Terwijl de gasten met een X4 16m2 dan varen met een groote directional plank! Ik weeg zelf 70kg dus ook wel normaal.

Spitfire heeft een vette lowend en een vet depower bereik. De 16 is goed te houden, overigens alle maten zijn goed te depoweren!

latur paturs .^
BIG AIR
Gast
Antwoord #4 Februari 16, 2005, 10:27:26
edit2Rapporteer  
Ik zou een 28 meter monkey kite kopen. Dit is pas echt een licht weer kite.

Deze kite kost nieuw slechts 950 euro, en kan met 5 lijnen gevaren worden. Dit is slechts 34 euro per vierkante meter  ;D

Het ontbreken van de midden strut zorgt er voor dat je meer power hebt, dit omdat de lucht stroom niet verstoort word in het belangrijkste power gedeelte van je kite. Ook heb je hierdoor een kite die niet statisch maar dynamisch is, en je hebt een groter depower bereik.

 @#$

Mail me maar voor meer info info@bigairkitesurfing.nl
jeffrey

Berichten: 534
Antwoord #5 Februari 16, 2005, 10:36:36
edit2Rapporteer  
je kan ook een cabarina contra nemen dat is een echte licht weer kite
sven
Gast
Antwoord #6 Februari 16, 2005, 11:26:33
edit2Rapporteer  
neem die best nemesis 21 is nu 250 dollar bij best, je gebruik dat ding toch niet vaak
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #7 Februari 16, 2005, 14:22:29
edit2Rapporteer  
De Cabrinha contra is de enigste echt lichtweer kite van topkwaliteit !!!!!!!!!!!
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #8 Februari 16, 2005, 16:27:07
edit2Rapporteer  
Ik zou een 28 meter monkey kite kopen. Dit is pas echt een licht weer kite.

Deze kite kost nieuw slechts 950 euro, en kan met 5 lijnen gevaren worden. Dit is slechts 34 euro per vierkante meter  ;D

Het ontbreken van de midden strut zorgt er voor dat je meer power hebt, dit omdat de lucht stroom niet verstoort word in het belangrijkste power gedeelte van je kite. Ook heb je hierdoor een kite die niet statisch maar dynamisch is, en je hebt een groter depower bereik.

 @#$

Mail me maar voor meer info info@bigairkitesurfing.nl

een 28 meter is toch veel te traag man... 28 of 18 meter scheelt echt maar een paar knopen...Je kan beter een breder boardje aanschaffen!
traag
Gast
Antwoord #9 Februari 16, 2005, 17:29:42
edit2Rapporteer  
Ja maar de traagheid verschil tussen een 18 en 28 is ook niet groot, ze zijn allebei vrij snel, dus pak die knopen.

Het verschil tussen een 12 en 28 is wel groot.

Je wilt toch een echte licht weer kite !!!!





Gassie
Gast
Antwoord #10 Februari 16, 2005, 19:00:59
edit2Rapporteer  
Ook niet helemaal onbelangrijk... een 28m kite is vast heel wat lastiger in je koffer bij de andere 2 kites, wetsuits, trapeze etc. te proppen daneen 18m kite!! Mijn 18m past al niet meer in m'n kitetas erbij.... en is ook nog eens 2 keer zo zwaar als een 14m kite!!
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #11 Februari 16, 2005, 19:19:48
edit2Rapporteer  
die contra is chill. het lijkt net een 15 metertje als jehem in je handen heb.. en kan er met 13 knapen flink mee knallen.
skoeppert
Gast
Antwoord #12 Februari 16, 2005, 20:58:06
edit2Rapporteer  
Takoon Mammoot, zeker doen, heerlijke kite voor weinig wind en heeft een verbazingwekkende lift in weinig wind. Afgelopen seizoen heb ik menig maal heerlijk gevaren terwijl de rest langs de kant stond te balen. Herstart is voor zo'n joekel goed te doen, het zal nooit je hobby worden, maar het gaat prima. Snelheid is gewoon goed voor een grote lap.

Als de wind weer aantrekt, kan je hem goed lang doorvaren. BewareL MEGA AIRTIME!!!
Beul
Gast
Antwoord #13 Februari 16, 2005, 21:06:49
edit2Rapporteer  
thanks voor de reacties!!!

 .^ .^ .^
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 Februari 16, 2005, 21:18:43
edit2Rapporteer  
Pffff.....het blijft toch een hoop geld om met anderhalve knoop minder het water op te kunnen. Beter ga je voor een goed lichtweer board. Is goedkoper en je kan met een 16 als grootste kite makkelijk uit de voeten.

Ik vaar zelf op een 122x38, weeg 75 kg en sta in 12 knopen met een 16m2 net genoeg gepowerd om hoogte te houden.
Met een licht weerboard heb ik hetzelde effect bij 10 knopen
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #15 Februari 17, 2005, 17:15:30
edit2Rapporteer  
Yo,

Ik heb ook gekozen voor een breder boardje in plaats van een grote kite. Ik vind eerlijk gezegt mijn Fuel 15 al niet meer leuk als het wat minder waait qua stuursnelheid, dus laat staan een 20 meter of groter. Ik heb echter geen ervaring met grote kites. Ze zijn wel duur over het algemeen. Ik heb als lichtweerboardje nu een Hana Crew Excalibur 140/42. Niet te gek lang maar wel lekker breed. Vaart echt super.

Ik denk dat Hooked maar een keer een Hana Crew testdag moet organiseren. Hij is immers de dealer in nederland van Hana Crew.

Greetz %@!
AP rider
Gast
Antwoord #16 Februari 18, 2005, 14:08:59
edit2Rapporteer  
Ik ken verder het Hana crew boardje niet maar mijn keuze zou zijn AP 149 met concaaf, planneer je nog sneller.

Een grote kite is inderdaad een kwestie van geld, dit geld trouwens voor heel je kite quiver.


Je begint met 1 dan worden het er 2, dan is 3 toch beter, 4 zou ook leuk zijn en 5 is super.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #17 Februari 18, 2005, 14:26:03
edit2Rapporteer  
naish had een 30 m2 v4 zag er goed uit in de lucht en stuurt snel maar het is net wat de andere zeggen je kunt veel betere een groot board kopen dan een grote kite.

ik weet niet of je nog op zo'n 2 meter directional hebt gevaren maar dan vaar je met een 12 weg zodra de 12 in de lucht kan hangen. dit is wel overdreven maar neem een grote tt erbij is echt veel makkelijker.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #18 Februari 18, 2005, 14:36:15
edit2Rapporteer  
robby uit scheveningen heeft een 30meter V4 Smiley
Ik zou zeker voor de contra gaan mja wie ben ik
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.