Ik heb mijn "Mylar" binnen

(R)Ikke

Berichten: 1406
Februari 16, 2005, 15:04:29
edit2Rapporteer  
Zoals de titel zegt heb ik mijn rolletje"Mylar" binnen. Idioot duur, meer dan €3  per meter en belachelijk veel verzendkosten voor een rolletje tape van 2 meter ^

Op de site kocht ik dus in mijn beleving een rolletje Mylar. De verpakking ziet er het zelfde uit, alleen staar er Heavy Duty sail repair tape op. Ik geloof dat nog steeds niet voor iedereen duidelijk is wat Mylar nou precies is. Ik weet het ook niet eerlijk gezegt. Maar wel duidelijk is dat het zeker geen spinaker tape is.

Het is witte tape en zit op elkaar geplakt (dus niet zoals bij spinakertape) en op de gebruiksaanwijzing staat het volgende: wacht ff hoor even vertalen.....

Zorg er voor dat het onderliggende opervlak schoon droog en vetvrij is. Leg het te plakken materiaal vlak en plak de tape zonder vouwen of luchtbellen erop. Wrijf de tape goed strak aan. Nu komt het @#$ Bij kamer temperatuur zal de reparatie na een uur waterbestendig zijn.

Dus waarschijnlijk is het een zelf vulkaniserende lijm die er op zit .^

Ik ga de tape gebruiken om twee struts van mijn Fuel 9 preventief te repareren.

Ik laat nog weten of het succesvol is om te gebruiken.

Trouwens tjek de link, het eerste rolletje is het rolletje waar ik het over heb:
http://www.allesvoordeboot.nl/index.html?lang=nl&target=d591.html&lmd=38391.466157
Gert-Jan
Gast
Antwoord #1 Februari 16, 2005, 17:26:10
edit2Rapporteer  
Zou goed moeten werken gebruik het al jaren om mijn spinnakers te maken enne heeft nog nooit los gelaten...beetje afhankelijk waar het zit soms een idee om een  lauw strijkijzer erover heen te halen (Niet doen op je Bladders) kan je gelijk de lucht eronderuit drukken en de lijm hecht iets beter.....
fuck gravity

Berichten: 463
Antwoord #2 Februari 16, 2005, 19:09:08
edit2Rapporteer  
je hebt toch ook doorzichtig is mooier en nog goedkopen  %@!
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #3 Februari 17, 2005, 15:44:10
edit2Rapporteer  
Ok,

Ik heb vandaag mijn Fuel preventief gerepareerd. Tot nu toe ben ik niet erg onder de indruk van van de plakkracht van de tape. Hopelijk word die beter na een uurtje zoals op de varpakking staat. Vind dat de spinakertape zich makkelijker laat verwerken.

Ik zie wel na een keer in aanraking met water gekomen te zijn wat de tape heeft gedaan.

 8) 8)
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #4 Februari 17, 2005, 17:06:26
edit2Rapporteer  
Nou er is wel een uurtje voobij nu. De tape plakt inderdaad behoorlijk nou .^

Dat vind ik toch wel verassend eerlijk gezegt. Wie heeft nog meer deze tape gebruikt? Hoe zijn je ervaringen?

Greetz  8)
fuck gravity

Berichten: 463
Antwoord #5 Februari 17, 2005, 18:51:46
edit2Rapporteer  
nice ga ook ff een rolletje kopen denk is de doorzichtige net zo goed als de witte ? vind ik persoonlijk toch iets mooier
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #6 Februari 17, 2005, 19:33:51
edit2Rapporteer  
@ xkiter,

Wit is niet echt wit wit. Je kunt de kleuren van je kite er nog prima doorheen zien. Dus het is niet dat e je van die echte witte plekken in je kite krijgt.

Ga jij het ook bestellen bij die site. Laat ff weten welke jij hebt gekocht en hoe je ervaring is.

greetz .^
fuck gravity

Berichten: 463
Antwoord #7 Februari 17, 2005, 21:50:41
edit2Rapporteer  
oke doe ik maar denk toch dat ik de transparante neem want als die net zo goed is vind ik het toch mooier en hij is nog goedkoper ook
kaje

Berichten: 60
Antwoord #8 Februari 17, 2005, 22:20:39
edit2Rapporteer  
Waarom laat je hem niet gewoon repareren door een kiteshop? Undecided
Kost niet zo veel en is toch veel beter dan met tape op je kite zitten te plakken!
D1is

Berichten: 376
Antwoord #9 Februari 17, 2005, 23:12:01
edit2Rapporteer  
je zou het zelf moeten zien.

om die struts te repareren moet je eerst hele strut uit elkaar halen!

kun je inderdaad beter plakken.
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #10 Februari 18, 2005, 00:22:50
edit2Rapporteer  
Dank je kiteee voor de uitleg ;D

Maar inderdaad, het is niet zozeer dat ik de strut wil maken, maar behouden van verder kapot gaan. Het is een beetje lastige gebruiksschade namelijk.

Ok Xkiter, laat dan maar ff weten hoe die transparante versie werkt.

Greetz 8)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.