IKO en andere kitesurfscholen

Harry Vogelezang
Gast
Antwoord #50 Februari 25, 2005, 19:30:09
edit2Rapporteer  
Hi Olaf,

Ik kom het strand op zonder IKO en ecc.........  ???   

Gr.
Harry Wink
gelulflauwekul
Gast
Antwoord #51 Februari 25, 2005, 19:54:06
edit2Rapporteer  
Lui zoals jij Harry verzieken de sport...........omdat ze niet mee willen werken en denken!! Jouw instelling is gewoon fout.... Ikke ikke ikke en de rest mag niet kiten...

als jij het verziekt op onze playa... kom je best het strand op ja.... maar niet om les te geven!!

nobody gaat VOOR GELD VERDIENEN onze spot naar de kl@te helpen..... en ik denk dat iedereen van de playa en de slufter er zo over denkt!

Respect Olaf en de NKV............ Goed werk gasten!
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #52 Februari 25, 2005, 21:34:29
edit2Rapporteer  
Als Harry geen IKO heeft en dan heb ik het niet alleen over Harry overigens want er zullen vast wel andere kitescholen zijn die het ook niet hebben en ook niet KNWV. Is het dan niet iets voor de NKV om een standaard in te stellen om in nederland kiteles te mogen geven of een kiteschool te beginnen. Zodoende heeft de NKV misschien wel wettelijk gezag over de structuur hierin in lesgeven en opleidingen. Dan kan de NKV des noods  IKO erkennen als een standaard dat je moet hebben anders mag je niet les geven. Ik kom ook pas 2,5 jaar kijken in de kitesport maar zie hier toch een goede oplossing in. Anders wordt het een rotzooi. En ach misschien maak ik ook wel een standaard lesprogramma kan ik ook wat verdienen. Zo gaat dat dan. 1 standaard is het duidelijkste en als iedereen dat erkent no problemo. Denk je dan....
cees

Berichten: 88
Antwoord #53 Februari 25, 2005, 22:53:54
edit2Rapporteer  
Lui zoals jij Harry verzieken de sport...........omdat ze niet mee willen werken en denken!! Jouw instelling is gewoon fout.... Ikke ikke ikke en de rest mag niet kiten...

als jij het verziekt op onze playa... kom je best het strand op ja.... maar niet om les te geven!!

nobody gaat VOOR GELD VERDIENEN onze spot naar de kl@te helpen..... en ik denk dat iedereen van de playa en de slufter er zo over denkt!

Respect Olaf en de NKV............ Goed werk gasten!

Lees jij weleens berichten!? waar slaat j bericht in hemels naam op volgens mij was het net enigzins duidelijk. volgens mij was Harry ook een van de voorstanders om rond de tafel te gaan zitten dus je maakt helemaal geen statement hier behalve dat je het forum + deze topic vergalt met onzin. en als jou ego te groot is om ruimte te geven voor Harry met zijn lessen zal hij echt niet voor jou weg gaan!
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #54 Februari 26, 2005, 01:18:39
edit2Rapporteer  
Een standaard moet er zeker komen, maar ik weet niet of dat de IKO moet zijn.
Ik heb zelf les gegeven, heb geen IKO en mijn les deed niet onder voor een IKO les.
Waarschijnlijk komt het omdat ik ook een tijdje op school heb les gegeven, maar ik weet dat ieder anders is en andere grenzen heeft. Voor de een is 6bft te hard (met die windkracht moet je zowiezo geen les geven) en voor de ander weer 4 of 5bft.
Een IKO papiertje zegt niet dat je goed les geeft of hebt gekregen.

Ik denk dat het NKV naar alle scholen moet kijken om toch ooit op een standaard te komen.
Er zijn genoeg "niet" gecertificeerde scholen die goed of zelfs beter les geven dan de "wel" gecertificeerde scholen.
AJ
Gast
Antwoord #55 Februari 26, 2005, 08:07:27
edit2Rapporteer  
Een standaard gaat het probleem van goede of slechte scholen niet oplossen. Want wie gaat er controleren of men zich aan die standaard houdt?

De enige manier om de goede kitesurfscholen van de slechte te onderscheiden is door een klantenonderzoek te houden. We laten de leerlingen van de scholen een enquete invullen en vragen naar hun bevindingen. Daarin moeten vragen staan over diverse aspecten die men moet beheersen na een eerste les. Ik denk dat het NKV een belangrijke rol kan spelen in het opstellen van zo'n enquete.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #56 Februari 26, 2005, 10:38:31
edit2Rapporteer  
Dus je kan niet alle scholen controleren want wie gaat dat doen... maar wel de klanten van de scholen een enquete formulier laten invullen, en wie controleert dat dan.

Het NKV maakt een formulier die de scholen dan krijgen, vullen ze zelf in en sturen het weer terug.


AJ
Gast
Antwoord #57 Februari 26, 2005, 11:05:41
edit2Rapporteer  
De leerling bepaalt toch uiteindelijk of een school goed les geeft of niet? IKO en KNWV zijn opleidingsinstituten voor de kitesurfleraren, goed dat er zo iets is. Maar het gaat om het resultaat en dat bepaalt toch de leerling zelf.

Als iedere kiteschool zo'n formulier mee geeft aan de leerlingen en vraagt om deze op te sturen naar het NKV. Het NKV publiceert de resultaten op Internet, en voila het is duidelijk welke school het goed doet en welke niet.

Arno, ik ben het met je eens dat ermee gefraudeerd kan worden, maar het lijkt mij een aardige benadering.
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #58 Februari 26, 2005, 14:20:01
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat een leerling echt kan bepalen of een school goed les geeft.
Sommige leerlingen pakken iets sneller op dan andere.
Als je een klas hebt met beide soorten leerlingen zal je de neiging krijgen om aan de slechtere leerlingen meer tijd te besteden, waardoor die andere leerlingen wat langer alleen staan. Deze snelle leerling zal dan weer eerder geneigd zijn om te zeggen dat je niet goed les geeft want die ander heeft meer begeleiding gekregen dan hij/zij.
Het zijn juist de mensen die ervaring hebben met lesgeven die toch het beste kunnen bepalen of jij of jouw school goed les geeft.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #59 Februari 26, 2005, 14:49:02
edit2Rapporteer  
Lui zoals jij Harry verzieken de sport...........omdat ze niet mee willen werken en denken!! Jouw instelling is gewoon fout.... Ikke ikke ikke en de rest mag niet kiten...

als jij het verziekt op onze playa... kom je best het strand op ja.... maar niet om les te geven!!

nobody gaat VOOR GELD VERDIENEN onze spot naar de kl@te helpen..... en ik denk dat iedereen van de playa en de slufter er zo over denkt!

Respect Olaf en de NKV............ Goed werk gasten!


Ik heb totaal geen problemen met Harry en zijn manier van handelen! Ik heb een positieve indruk over de kwaliteit van zijn medewerkers en heb zelde last van ze!

Ok gasten, thx voor de info, we sluiten deze discussie nu. Arjan
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.