weten jullie wie er fout is??????????????

ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #25 Februari 25, 2005, 16:58:26
edit2Rapporteer  
Tuurlijk moet je rekening houden met andere kiters maar soms is dat amper mogelijk (klijk nou naar het autostrand met een lekkere dag). En er kan je altijd wat ontgaan!

Met deze stelling ben ik het dus niet mee eens. Ondanks dat het druk is kun je toch lang elkaar varen. Dit houd in dat je misschien niet altijd hetgene kan uitvoeren wat je wilt, dat is dan jammer.

Ik kite zelf ook op het autostrand en ben een beginner. Het valt mij op dat ervaren kiters net voor mijn neus effe de kite omdraaien of springen. Dan denk ik ook dat had je best eerder kunnen doen. Stel dat ik mijn kite niet houd omdat om wat voor reden ook.
Bijvoorbeeld: ik blijf met de voor punt van mijn board in het water steken. Dan lig ik plat (Nu minder gelukkig) maar toch. Hierbij komt ook nog eens dat het wel lijnen van 25 tot 30 meter zijn. Dat is best een eind.

Alhoewel ik moet bekennen, nu dat ik ook beter vaar ook strakker lang iemand ga.

Ik kan niet beoordelen hoe snel alles gegaan is en hoe veel tijd er was om af te remmen. Ik zou zeggen probeer er samen uit te komen. Toch lullig als het mij zou overkomen met net een nieuwe kite. (ongeluk zit in een klein hoekje)
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #26 Februari 25, 2005, 17:01:49
edit2Rapporteer  
jezus ook te snel getypt, wat een spel fouten zeg. sorry
Flywoods

Berichten: 271
Antwoord #27 Februari 25, 2005, 17:09:45
edit2Rapporteer  
In het bpr staat dat de regels van stuurboord bakboord etc niet meer gelden bij koersveranderingen. Iemand die van koers verandert heeft op dat moment geen voorrang. Vind ik ook wel logisch. Dat kun je niet aan zien komen en iemand kan terwijl hij over bakboord vaart plots van koers veranderen, op je knallen terwijl je er niets aan kan doen. En dat is hier een beetje het geval. De oorzaak van die koersverandering doet er niet toe. Hij verloor de controle, week plots uit naar lij en jij kon niet meer ontwijken. Ik denk dat die ander schuldig is en jij niet.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #28 Februari 25, 2005, 17:29:20
edit2Rapporteer  
Als je iets per ongeluk kapot maakt van iemand anders dan ben je daarvoor WA verzekerd, het is een lastige situatie maar volgens mij moet dat wel lukken.

Ik probeer over 't algemeen upwind te blijven van 'beginners' (mensen die 'meer beginner zijn dan ik'), als de beginner dan een fout maakt dan heb ik daar geen last van Smiley Dat had jij denk ik ook moeten doen: proberen te ontwijken door upwind te gaan (ipv downwind) / afremmen en misschien omkeren / springen?

Het is de fout van die beginner denk ik: als hij z'n kite niet had gedropt dan was er niets gebeurd, maar jouw reactie had ook beter gekund (?). Is natuurlijk niet in te schatten adhv een forum berichtje maar goed.
northkiter
Gast
Antwoord #29 Februari 25, 2005, 18:08:57
edit2Rapporteer  
sorry van die spelfouten ja maar ik ben 14 ja dus ik heb school nog niet afgemaakt ->
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #30 Februari 25, 2005, 19:06:41
edit2Rapporteer  
Als ik het goed begrijp, dan zat hij in de branding en wilde uitvaren, dus had hij voorrang.
wie ook fout is, als je met de verzekering kan helpen, dan moet je dat doen, dat zou je zelf ook fijn vinden.
vegas
Gast
Antwoord #31 Februari 25, 2005, 19:35:10
edit2Rapporteer  
wij hebben dit ook meegemaakt in brasil was aan het varen  en plots klapt er een kite op het water(nieuwe naish torch) recht voor de punt van mijn board en dan kan je echt niet meer springen of terug varen als je op volle snelheid aan komt en de kite valt over je !!!
in brasil was het zo:  you take your lost and i take mine !!! dus pech voor hem!
ciao...
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #32 Februari 25, 2005, 20:29:50
edit2Rapporteer  
Ik denk dat t heel moeilijk is omdat je deze keuze waarschijnlijk zeer snel heb moeten maken... Miss kies je dan v de makkelijkste oplossing op dat moment en dus in principe van hem weg te varen... Denk dat je niet schuldig bent
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #33 Februari 25, 2005, 20:36:32
edit2Rapporteer  
Hij stond in eerste instantie al stil en kon dus niet manouvreren. Jij had m.i. uit kunnen en moeten wijken...
Bazmark

Berichten: 223
Antwoord #34 Februari 25, 2005, 20:48:08
edit2Rapporteer  
Citaat
sorry van die spelfouten ja maar ik ben 14 ja dus ik heb school nog niet afgemaakt ->

We mogen er toch wel van uit gaan dat wanneer je 14 bent je al enige kennis hebt van de nederlandse taal??

Enne een ongeluk is vervelend, maar er zijn voor kiters geen schadeformulieren, serieus verzekeren is al moeilijk. Gemaakte brokken zal je dus ouderwets via handje klap moeten oplossen.
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #35 Februari 26, 2005, 15:35:38
edit2Rapporteer  
Als jullie dit ooit op een WA-verzekering weten te verhalen ben ik trouwens erg benieuwd WAAR je dan WA-verzekerd bent. Ik heb ook wel eens een kite gemold en kreeg van meerdere maatschappijen te horen dat dat gewoon keihard triest jammer is... "sorry meneer, kapotte kites zijn een inherent risico aan de sport". Daar VERZEKER ik me toch juist voor??? Niet dus...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.