5e lijn... een meerwaarde of niet?

luap
Gast
Maart 24, 2005, 17:01:23
edit2Rapporteer  
Damens en heren,

Wie heeft er ervaring met de 5e lijn? Als ik nu een nieuwe vlieger wil kopen, moet ik er dan een nemen met een 5e lijn of niet. Gaat me dit extra plezier (veiligheid en herstart gemak) brengen?

hoor graag van jullie..

P
slufterhufters.com

Antwoord #1 Maart 24, 2005, 17:12:45
edit2Rapporteer  
Er is op het forum zeer veel over gepost, zoekfunctie.

Qua veiligheid is het het meest veilige wat er momenteel is.
Herstarten is ook zeer makkelijk, wel ff oefenen, maar dat doe je met elk systeem, niet wachten tot je het echt nodig hebt.

En dan heb ik het nog niet eens over de eigenschappen van de kite met 5th, zeer veel depower erbij, super stabiel ook in vlagerige wind.
En met het 5th durf je ook veel meer, is er iets laat je je bar los en klaar, kite dwarrelt uit de lucht, trekt de bar naar je toe, de kite klapt goed en hij gaat weer.
Je kan ook zelfstandig je kite landen met het 5th, kite in de hoek van het windvenster, laat je bar los en hup klaar.
Erik Verhe1j

Antwoord #2 Maart 24, 2005, 17:16:23
edit2Rapporteer  
Er zijn ook tegenstanders van het systeem.. maar velen van hen hebben het systeem nog nooit getest.. Ik vind het super werken.

Ik lag pas nog in t water op een plek waar ik niet kon staan. Kite lag in het water, board aan mn voeten. En Herstarten maar! Zonder mn board van mn voeten gehad te hebben.

Greetz
zagy

Antwoord #3 Maart 24, 2005, 17:19:07
edit2Rapporteer  
het landen doe je toch als die boven je staat? hij valt toch zo ver mogelijk downwind van je neer
naish23

Geen avatar

Antwoord #4 Maart 24, 2005, 17:24:28
edit2Rapporteer  
Als je 'm in de hoek van het windvenster laat hangen, met de wingtip bijna of helemaal op de grond en dan aan je safety trekt dan klapt je kite niet hard op grond wat wel gebeurt als je 'm boven je hoofd laat hangen... Weer wat geleerd!
jeffrey

Antwoord #5 Maart 24, 2005, 17:50:05
edit2Rapporteer  
het is gewoon een super systeem ik heb het op al mijn kites ik wil niet anders meer
KiteDemon

Antwoord #6 Maart 24, 2005, 18:07:51
edit2Rapporteer  
Als je 'm in de hoek van het windvenster laat hangen, met de wingtip bijna of helemaal op de grond en dan aan je safety trekt dan klapt je kite niet hard op grond wat wel gebeurt als je 'm boven je hoofd laat hangen... Weer wat geleerd!

Als je de stopper voor je bar iets meer naar de kite toe plaats dan raakt je kite de grond niet eens, maar blijft netjes een paar meter boven de grond zweven.

Meerwaarde..? Zeker weten.....maar het hangt er een beetje van af wat je met een kite wil doen, dus ook dat is persoonlijk.
JTP_Joost

Antwoord #7 Maart 24, 2005, 19:24:07
edit2Rapporteer  
wat ik tot nu toe heb ervaren met mijn 5e lijn is zeer positief...! kijk alleen wel uit in de golven met je 5e lijn
Tom

Antwoord #8 Maart 24, 2005, 19:26:00
edit2Rapporteer  
R e c o n ! ! ! !
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.