Hoe lang deden jullie er over om een beetje te kunnen kiten??

Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #25 April 23, 2005, 20:06:57
edit2Rapporteer  
Wat een gaaf en herkenbaar verhaal/gevoel "E Surf"
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #26 April 25, 2005, 13:34:57
edit2Rapporteer  
ik heb ooit samen met duffeamp een les genomen op oostvoorne en daarna zijn we zelf verder gegaan. We hebben toen (om de kosten te delen) samen een 10m naish AR-weetikwat gekocht (2 lijns met zo'n mega-grote bar!!) en een directional board van bijna 2 meter :-) (wizzid)

Daarmee hebben we een paar keer proberen te varen maar dat ging niet echt van een leien dakje (nog een nare ervaring gehad met een slecht-werkende safety). Toen zijn we op vakantie naar Marbella gegaan, daar leerden we de surfshop eigenaar kennen (toen nog Frederico) en die heeft ons zijn oude airblast 10.0 (14m) + 4-lijns bar verkocht.

Op de een of andere magische manier hebben we de 3 of 4 dagen daarna perfecte constante sideshore 4 Bft gehad (Levante) waarna we heen en weer konden cruisen. Aan 't begin van de zomer van 2004 kon ik net hoogte lopen, aan 't eind van de zomer was ik aan 't springen / pops / toe-side / backroll / boardgrab etc. Deze zomer hoop ik 360's etc / transitions / board offs te leren..

om een lang verhaal kort te maken: met een paar dagen goede beginners-omstandigheden goed materiaal en wat doorzettingsvermogen kan iedere malloot kiten! (deze malloot in ieder geval wel :-)
e_surf
Gast
Antwoord #27 Mei 21, 2005, 21:24:57
edit2Rapporteer  
Op 22 april heb ik ook een berichtje geschreven op dit topic.
Ik liet jullie weten hoe mijn 1e, 2e en 3e keer kiten mij verging en
hoe lang ik dacht er over te doen om een beetje te kunnen kiten.

We zijn nu precies een maand verder en ik kan al wat heen en weer varen.
De kite relaunchen geeft ook geen probleem meer.
Proberen hoogte te lopen is nu mijn doel.
Om elke keer lopend weer hoogte winnen geeft alleen maar spierpijn in je kuiten.

Ik had gelezen dat ieder kiter eens zijn safety zou moeten proberen.
Vanmorgen maar eens gedaan, ik ging eigenlijk wat te veel downwind
richting de kant. Ik trok aan mijn safety. (Naish Safety 2004)
Ik heb hierna de kite gepakt en heb de lijnen losgemaakt van de kite.
Heb de lijnen vervolgens opgerold om de bar en ben terug naar de kant gelopen.
Ik ben vervolgens een half uur bezig geweest om de lijnen uit de knoop te halen.
Maar nu weten we in ieder geval ook wat dit inhoud.

Nog 2 1/2 maand nog, dan gaan we naar de Baai van Rosas in Spanje.
Mijn streven is om dan "goed" te kunnen kiten.


kiteboy
Gast
Antwoord #28 Mei 21, 2005, 21:42:57
edit2Rapporteer  
De eerst keer dat ik ging was er geen wind. De 2de keer kon ik varen en ook al wat hoogte lopen en wat bochten.

jeroen
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #29 Mei 21, 2005, 21:47:29
edit2Rapporteer  
heb zelf eerst 2x lopen bodydraggen toen met boardje erbij(had toen een 145 dus lukte niet egt), keertje board van vriend geleend wat groter was en voer toen meteen weg. tijdje daarop ''gevaren'', toen weer me eigen boardje en toen lukte et. denk 1 a 2 maanden maar om nou te zeggen dat k toen beulde......schoot ook niet egt op met een 8m2 kiteje
b.v.o

Berichten: 570
Antwoord #30 Mei 23, 2005, 08:06:14
edit2Rapporteer  
als je een paar uurtjes bezig met met wel goede wind lukt baantje trekken zo
sanne

Berichten: 256
Antwoord #31 Mei 23, 2005, 19:20:00
edit2Rapporteer  
na een kwartier liep ik hoogte, na een uur handlepasde ik en na 8 uur werk ik wakker....  Sad
b.v.o

Berichten: 570
Antwoord #32 Mei 23, 2005, 20:30:31
edit2Rapporteer  
heey in me slaap ben k al lang pro en heb constand de nieuwste spullen maarja word k wakker en dan denk k klote was het maar egt
surf

Geen avatar

Berichten: 585
Antwoord #33 Mei 23, 2005, 22:44:35
edit2Rapporteer  
Hey,

Nou ik heb vandaag pas echt een keer kunnen oefenen. Wel al een paar keer geoefend, maar dan was er te weinig wind, toen weer teveel etc. Maar vandaag ideaal.
Heb vandaag ook lange rukken gemaakt. Hoogte lopen ging ook al aardig, zelfs al een paar spongetjes gemaakt.
Ben erg blij dat het zo goed gaat. Alleen als ik erg hard ga en er zijn golfjes weet ik niet hoe ik af moet remmen, ik ga dan zo hard. Moet ik dan de kite naar boven sturen of juist hoogte lopen of de kite zoveel mogelijk in het windvenster zetten?
Iemand tips??
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #34 Mei 24, 2005, 15:39:14
edit2Rapporteer  
De kite laag houden en je board aan kanten. Als je het echt niet meer houdt, dan jezelf achterover in het water laten zakken.
bertvanloon

Berichten: 21
Antwoord #35 September 16, 2005, 19:11:03
edit2Rapporteer  
ik ben nu 4 x een middagje op het water geweest en met de juiste wind is varen geen probleem, maar dat hoogte lopen is voor mij nog een raadsel. wel heb ik daardoor heerlijk stukjes kunnen wandelen grrr!! iemand nog tips???
kiteboy
Gast
Antwoord #36 September 16, 2005, 19:15:43
edit2Rapporteer  
Je voorste been strekkenen wat naar achter leunen
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #37 September 16, 2005, 19:24:33
edit2Rapporteer  
ik heb 2 lessen gehad en ongeveer 2 uur kiten daar na kon ik een beetje varen heen vallen en weer weer.
Danny_F
Gast
Antwoord #38 September 16, 2005, 19:48:13
edit2Rapporteer  
het ergste in het begin is je voeten in je board krijgen en dan nog is je kite stil houden en hopen dat er niet teveel kiters in de buurt zijn zodat je languit kan vallen :-)
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #39 September 16, 2005, 22:07:16
edit2Rapporteer  
Ik ben ook nog een beginner!  Ik heb al wel een certificaatje maar dat stelt eigenlijk niet zoveel voor! Ik ga morgen weer proberen! En dan hopen dat ik na een poosje lekker kan varen enzo!
en springen, krijg ik 20 euro van mun ma Grin
tom_beul
Gast
Antwoord #40 September 17, 2005, 09:33:26
edit2Rapporteer  
Helemaal geen les gehad(Onverstandig) Maar deed het met een geruilla 15m²supper stabiele dingen op een loose h-core 125 bij 39 ofzo lukte meteen!

Had al wel vlieger ervaring!
bertvanloon

Berichten: 21
Antwoord #41 September 17, 2005, 20:40:32
edit2Rapporteer  
thnx kiteboy, ga ik binnenkort weer eens proberen. wat een  ThumpDown wind vandaag trouwens.... (welke  wind)
tom_beul
Gast
Antwoord #42 September 17, 2005, 20:48:44
edit2Rapporteer  
Klopt niet helemaal of ik heb verkeerd!

Hoogtelopen! Kite helemaal laag, Board zoveel mogelijk aan kanten diep in het water veel druk op je rail zetten en als je de beheersing hebt met 1 hand naar de wind toe wijzen
kiteboy
Gast
Antwoord #43 September 17, 2005, 22:21:17
edit2Rapporteer  
Ja klopt wel aardig wat je  zegt tom maar je moet wel je voorste been strekken. Bij weinig wind moet je kanten er niet te veel in zetten
bertvanloon

Berichten: 21
Antwoord #44 September 17, 2005, 23:27:05
edit2Rapporteer  
hehee, zo kunnen we wel een nieuw topic openen... hoe hoogte lopen?? sorry dat ik tips vroeg maar ok, weer naar het topic, hoelang duurde het??? ligt aan de persoon denk. ik surf, snowboard en vlieger al vanaf het moment dat ik op mijn benen kon staan (ongeveer) dus dat heeft wel zijn voordelen.
heb ondertussen ook 2 boards gemaakt, die zijn binnenkort te bezichtigen op het forum
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #45 September 18, 2005, 12:53:38
edit2Rapporteer  
Voordat je alles goed onder controle hebt en goed hoogte kan lopen ,ben je al snel een jaar (seizoen ) verder ,maar dan moet je wel zeer regelmatig gaan kiten want als je maar een of twee keer per maand gaat duurt het natuurkijk langer ,verder hangt het ook natuurlijk van de persoon af ben je al sportief heb je al eerder aan watersport gedaan bijv. windsurfen of wakeboarden dan heb je al een voorsprong ,Maar bij mij duurde het ongeveer een jaar voordat ik echt een beetje lekker ging (5 jaar geleden) Maar ik leer nog steeds elke keer weer bij, kitesurfen is een sport waarbij je steeds weer je grenzen kan verleggen ,dat maakt het zo intressant ThumpsUp
gaastra kiter

Berichten: 233
Antwoord #46 September 18, 2005, 13:19:42
edit2Rapporteer  
ik kon naar een paar uurtje klein beetje blijven staan maar echt goed varen duurde wel 5x kiten ongeveer veeel succes. ThumpsUp
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #47 September 18, 2005, 14:49:45
edit2Rapporteer  
nou ik heb zkr al 15 keer gekite.. maar het wil niet echt opschieten. ik zonk meestal na een meter of 30. maar krijg nu beetje het hang gevoel. Ik zal wel gebrek aan talent hebben Smiley
pollepel

Berichten: 271
Antwoord #48 September 18, 2005, 15:41:48
edit2Rapporteer  
Ik ben in februarie begonnen. Gelijk een kite gekocht een rhino2 12. Niet echt een beginners kite dus, maar dat wist ik niet. Toen even 2 keer op het strand wezen vliegeren.
Daarna gingen we het water in. Een paar vrienden van me deden het ook. Die hebben me wel veel uitgelegd, maar merendeel is het gewoon een kwestie van veel doen en je moet het ook
wel een klein beetje in je hebben vind ik. Sommige mensen zijn van die stijve harken die leren het pas na een jaar.
Pas na een keer of 4 kon ik varen en na 2 maanden kon ik een beetje hoogte lopen. Nu ben ik bezig met springen enzo. Backroll, 360, raily en grabs lukken nu meestal wel.
Ik heb het in ieder geval geleerd door gewoon te doen en niet te veel na te denken, want dan duurt het alleen maar langer. Dat heeft natuurlijk wel weer de nodige scars opgeleverd...
Als je nog moet beginnen: Neem een of meerdere lessen!!! Is veel veiliger voor jezelf en de rest.
Succes
Sarco

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #49 September 19, 2005, 18:54:31
edit2Rapporteer  
Hee dat ligt er aan of je n beetje ervaring in andere watersport(en) heb....
Als kijk naar riders die in de jongere jaren gesurft hebben pakken het vrij snel op !
Dus gewoon blijven proberen.. En je komt er van zelf !!! succes...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.