MrRippey

|
Als je tas onder de 150 cm is heb je geen problemen alleen moet je in totaal wel onder de 20 kg komen elke kg meer is geloof ik 5 euro kijk ff op de site van martinair daar staat het allemaal -> ->
|
|
|
Erikdahperik
Gast
|
altijd zeggen dat het kleiner is dan 150 en probeer niet over je baggage limiet heen te gaan.
|
|
|
Snap er nix van...

|
Martinair heeft zijn "Afwijkende bagage" bijgesteld.  Een mini surfboard, incl. wave, body, boogie , kite or wake board met max. afmetingen 165 cm (65 inch) = nu EUR 80,- per retour ipv EUR 80,- per enkele reis. - Een mini surfboard (incl. wave, body, boogie, kite or wake board) met maximale afmetingen van 165 cm (65 inch) = (LxBxH), met een gewicht t/m 23 kg (50 lbs), wordt als een stuk bagage met totale afmetingen van 158 cm (62 ich), beschouwd ongeacht de werkelijke afmetingen - Op surfboards, die groter zijn dan 165 cm (65 inch) en/of zwaarder dan 23 kg (50 lbs) zijn de normale procedures en overbagagekosten van toepassing Snel allemaal aanmelden voordat ze het weer geen veranderen  Snap alleen niet de afmeting: 165cm (65 inch) = LxBxH ??? Lengte OK, maar wat is de breedte en hoogte? 
|
|
|
Harm

|
165 lxbxh = bvb lengte 100cm breedte 30cm hoogte 35cm
|
|
|
FLOF

|
MrRippey weet er alles van, heeft voor ons geboekt (vertrekken 16 mei). Aanmelden van bagage voordat je gaat, aangeven dat het om surfspullen gaat. Als je bag korter is dan 165 cm (niks lengte maal breedte maal hoogte) en je totale bagage gewicht onder de 20 KG blijft, is het ok. Wel van tevoren melden, anders ben je het haasje. Elke kilo extra is € 5,-. Nietwaar Rippey?
|
|
|
bart123
Geen avatar
|
maand geleden incheck naar venezuela kwam personeel met een meetlint om daadwerkelijk h l b te meten met rekenmachine achter de hand! boardbags vielen allemaal door de mand. Board eruit gehaald, apart laten opmeten en toen geen probleem meer. En dan wel met zijn 30'en in een vliegtuig voor 320 personen. Rare club
|
|
|
Molliebollie

|
Ja hoe zit dat nou ? Gaat het er om dat je kitebagage niet zwaarder dan 20kg is ? Of je kitespullen incl. je koffer met normale spullen ?
Dat het 80 euro per retour is geworden is natuurlijk wel gunstig (grinnik_kitesmiley)
20 kg incl. je koffer met normale spullen neem ik aan (sealedlips_kitesmiley)
|
|
|
Derpertje

|
Ben in november met martinair gevlogen naar mexico en totaal geen problemen gehad. Je moet gewoon optijd inchecken en zorgen dat je niet over je limiet heen gaat dan komt alles goed..
|
|
|
joop

|
Bagagevoorwaarden zijn inderdaad gewijzigd.
Het is wel eerlijker geworden in de zin dat er geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen kleine golfsurfboards, snowboards en kiteboards.
Wat wel onzin en oneerlijk is, is dat als je onder de bagagelimiet van 20 kg blijft en onder de normale bagageomvang en wel een kiteboard meehebt, je evengoed euro 80 moet betalen.
Terwijl een net zo grote golftas tot 15 kg extra gratis is.
Wat dat betreft vlieg ik liever met Transavia of Arkefly. Als je daar gewoon onder de 20 kg blijft en je board is qua lxbxh niet groter dan 165 cm betaal je niks extra.
We moeten dus proberen om die lui van Martinair te boycotten tot ze kitesurfers niet meer naaien!!!
Groet Joop
|
|
|
Nicolas

|
Dus het is 80EUR heer en terug nu ? Niet meer 160EUR zoals vroeger
|
|
|
peterb

|
Dit betekent dat ik in de problemen kom met mijn kitebagage. Afgelopen winter had ik een grote cabrinha tas 1m50 helemaal volgestopt met kites etc. Totaal gewicht 34 kg! Maar omdat retour goedkoper is geworden (de helft), kun je denk ik het beste 2 pakketten aanmelden: - eentje met alleen board (dus gewoon standaard boardbagje meenemen of snowboardtas) - alle kites in elkaar rollen en aansnoeren (moet dan onder 1m65 kunnen blijven) Totaal 160 euro.
|
|
|
Molliebollie

|
Dit betekent dat ik in de problemen kom met mijn kitebagage. Afgelopen winter had ik een grote cabrinha tas 1m50 helemaal volgestopt met kites etc. Totaal gewicht 34 kg! Maar omdat retour goedkoper is geworden (de helft), kun je denk ik het beste 2 pakketten aanmelden: - eentje met alleen board (dus gewoon standaard boardbagje meenemen of snowboardtas) - alle kites in elkaar rollen en aansnoeren (moet dan onder 1m65 kunnen blijven) Totaal 160 euro.
Volgens mij zit je dan altijd nog 14kg boven je maximale 20kg. Hoe zit het eigenljk met handbagage? Is het niet mogelijk daar wat spullen in te proppen zodat je minder snel over je 20kg limiet zit ?
|
|
|
peterb

|
boardje is natuurlijk ook 3 kg met alles erop en eraan (trapeze bij je board) weer een kilootje, barretje bij je board (allemaal plat maar weegt wel wat), dan moet je toch een heel eind kunnen komen
|
|
|
Molliebollie

|
boardje is natuurlijk ook 3 kg met alles erop en eraan (trapeze bij je board) weer een kilootje, barretje bij je board (allemaal plat maar weegt wel wat), dan moet je toch een heel eind kunnen komen
Dan nog zit je met 34kg 14kg over de 20kg-grens  Derpertje heeft trouwens wel een legendarische avatar met Jochem Myjer  Hij's echt goed (miss. iets minder in kiten, magoed..)
|
|
|
peterb

|
nee want ik neem dan 2 pakketten. Dus mogen beide 20kg wegen!
|
|
|
Molliebollie

|
Je mag max. 20kg mee in TOTAAL. Al neem je 20 tassen van 1 kg mee...20 is the limit.
|
|
|
joop

|
Je mag max. 20kg mee in TOTAAL. Al neem je 20 tassen van 1 kg mee...20 is the limit. Als ik de bagagevoorschriften lees mag je voor die euro 80 voor 20 kg aan surfspullen meenemen: .......Weight Concept - Surfboards maken geen onderdeel uit van de bagagevrijdom - Op surf equipments zwaarder 20 kg zijn de de normale procedures en overbagagekosten van toepassing - Navolgende kosten zijn van toepassing op een surfboard (incl. mast) welke niet meer dan 20 kg wegen: Overbagagekosten per retour op Martinair Item Euro Item Euro Een mini surfboard, incl. wave, body, boogie , kite or wake board met max. afmetingen 165 cm (65 inch) 80 Extra mast en/of giek 80 Een board met mast, max. length 360 cm (141 inch) 120
|
|
|
Molliebollie

|
hmz...als ik het goed begrepen heb van Derpertje zit dat gewicht in je gewone bagagagewicht, dus mag je 20kg - je bagage in kg's aan surfspullen meenemen. Maar ik zal van de week sowieso even met Martinair bellen want ik wil het zeker weten. Als ik meer weet laat ik het hier wel ff weten.
Martinair blinkt niet uit in het duidelijk zijn naar haar klanten toe.
|
|
|
prokiter

|
Heyy, ben afgelopen zomer naar egypte geweest.....niet met martinair..... Maar ben wel genaaid. Je mag dus max een afmeting van 150cm hebben.......ging die blonde doos achter de toonbank waar ik de begage bij af moest leveren de berekening heel anders doen.......als je het uitrekende zoals zij het zij....dan mag je max een begage stuk van ongeveer 50x 30 x 30 cm bij je hebben......  Effe lachuu dus....maar zij deed dat niet en het was dus al gouw even 80 euries betalen....gelukkig wel voor retoer.... :  Have fun there..... (hangloose_kitesmiley) Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
|
|
|
Molliebollie

|
Heyy, ben afgelopen zomer naar egypte geweest.....niet met martinair..... Maar ben wel genaaid. Je mag dus max een afmeting van 150cm hebben.......ging die blonde doos achter de toonbank waar ik de begage bij af moest leveren de berekening heel anders doen.......als je het uitrekende zoals zij het zij....dan mag je max een begage stuk van ongeveer 50x 30 x 30 cm bij je hebben......  Effe lachuu dus....maar zij deed dat niet en het was dus al gouw even 80 euries betalen....gelukkig wel voor retoer.... :  Have fun there..... (hangloose_kitesmiley) Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers Met welke maatschapij ben je dan gegaan ?
|
|
|
kitemafkees

|
Hoe komen jullie bij max 20 kilo??  Ben net een maand terug uit mexico, gevlogen met martin-air en had 46!! kg mee.... Je mag namelijk 2 stuks a 23 meenemen. Staat op de site van martinair op vluchten buiten europa! Verder gewoon binnen de afmetingen blijven dan krijg je als het goed is niet gezeur.. Ik had 1 travelbag van 140cm bij me (a23kg) en een losse rhino16 tas (a23kg) en mocht na wat vragen gewoon door.  Heb zelfs gewoon gezegt dat er kitespul in zat dus zonder smoes erdoorheen gekomen. Succes in ieder geval, en bel ze anders ff met het vragen wat het limiet is (en natuurlijk niet vermelden dat het kitespullen zijn) Greets Jeroen
|
|
|
Glenn
Gast
|
ik snap dat niet... ik betaalde 60 euries getour bij martinair... bij transavia is het bittere badrag van 60 enkele reis... ennn jaaa ik snap nog steeds niet hoe al mijn mede kiters... het voormekaar krijgen om onder de 20 kg te blijven met je eigen spullen  Mijn koffer vorig jaar was 21 kg en mijn kiteboard bag was 35 kg whahahahahahahahaa nou dan maar lekker 60 euro retourrr en woppaaaaa geen gezeik!!! geen overbagage alleen de 60 euro... alles gaat dan goed... toedels
|
|
|
MrRippey

|
Jo ze maken onderscheidt tussen korte en lange vluchten en niet tussen buiten Europe en erin. Heb ze net gebeld en voor Egypte mag je max 20 kg meenemen en je board is gratis als hij maar onder de 165 cm (L+B+H) blijft. Het is elke keer weer een feest om erachter te komen hoe en wat! Uiteindelijk gaat het om de grondstewardes die je incheckt hoe zei het ziet.
|
|
|
milamber

|
Ik ga dinsdag naar Hurghada met Martinair  , gewoon van te voren je spullen aanmelden. Je moet alleen de afmetingen opgeven. 60 euro voor een retourtje, te betalen aan de balie bij het inchecken. Is trouwens geregeld via OAD waar ik de vakantie bij geboekt had....toch handig zo'n vriendin die op het reisbureau werkt....Als ze teveel afwijkende bagage hebben, kunnen ze je zooi namelijk weigeren...Is niet een goed begin van je vakantie 
|
|
|