Martinair, wie recentelijk?

MrRippey

Antwoord #25 Mei 04, 2006, 23:42:26
edit2Rapporteer  
Je zal 80 euro bedoelen  (angry_kitesmiley) (angry_kitesmiley)
Nicolas

Antwoord #26 Mei 04, 2006, 23:42:36
edit2Rapporteer  
Dus je mag je bagage meenemen (max 20 kg) en je board alleen in een bag is gratis? Of mogen ook je kites bij je board enzo ?
MrRippey

Antwoord #27 Mei 04, 2006, 23:52:47
edit2Rapporteer  
ALs je boardbag maar onder de 165 (L+B+H) blijft is het gratis!!
Glenn
Gast
Antwoord #28 Mei 05, 2006, 16:14:29
edit2Rapporteer  
luister die 165 (L+B+H) wordt zo berekend.....

mijn board is 130 + 37 + 2 .... nou dan zit ik er al over he... duss wie dat lukt... mensen bij martinair is het 60 euro!!!! gewoon aangeven en lekker alles erin proppen... geen gedonder... veel kleren meenemen... en gaan met die banaan
MrRippey

Antwoord #29 Mei 05, 2006, 19:03:47
edit2Rapporteer  
hmmm waar haal je die 60 euro vandaan dan?? Op het net staat nl 80 euro!!
Molliebollie

Antwoord #30 Mei 06, 2006, 02:10:20
edit2Rapporteer  
Pfff...lekker verwarrend allemaal.

Maar jullie hebben het over een boardbag. Maar wat als ik een travelbag (Board + Kite(s)) meeneem. Mag ik dan ook een koffer met kleding van 20kg + mn kitespullen meenemen voor die 80 euro per retour ? Ik ga overigens naar Tarifa, dus binnen Europa (nog net Grin)

Misschien moeten de mensen van Martinair zich ook maar eens aanmelden op dit forum.
milamber

Antwoord #31 Mei 06, 2006, 14:39:07
edit2Rapporteer  
Ik weet niet wat er bij martinair op de site staat, maar ik vlieg met martinair en heb mij reis geboekt bij OAD. Extra Bagage opgegeven(160 +30 + 20 voor mijn board, twee kites, pomp, trapeze etc.)  en aangegeven dat het kites zijn. Volgens hun opgave moet ik 60 euro extra betalen.
milamber

Antwoord #32 Mei 20, 2006, 02:27:32
edit2Rapporteer  
Zal ik de topic ook maar effe afmaken. Ben net terug en was echt helemaal top! Bij martinair is het als volgt geregeeld:
1. Je spullen zijn kleiner dan 165 cm (lengte + breedte + hoogte), geen bijzonderheden. Eventueel overgewicht moet worden bijbetaald.
2. Zooitje is groter dan 165 centimer. Kost je 80 euro. Indien het meer weegt dan 20 kilo moet je ook het extra overgewicht betalen. Dit gaat dus uitsluitend om het gewicht van je afwijkende bagage!

Wel klote is dat duikers voor meer dan 20 klio extra uitrusting meenemen en die kerel die naast me zat in het vliegtuig had niets extra's hoeven te betalen.......eerlijk beleid dus (niet!)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 Mei 20, 2006, 04:35:24
edit2Rapporteer  
Ben nu al 5x met al mijn spullen de wereld over gegaan, en tot nu toe 0 keer hoeven betalen waarvan 2x met Martinair). Ik zorg dat het gewicht netjes 20kg is, en de rest in de handbagage (ik weet het, dat is ruk weinig. Dus beter maar met iemand meegaan die geen kites bij zich heeft -> vriendin)

Aanmelden is echt een must. Dan heb je een sterk argument. Onthoud ook wie je gesproken hebt, of wie je contactpersoon is van je reisburo indien je georganiseerd gaat. Tot nu toe nog niet meegemaakt dat ze ook echt gaan bellen.

Dan lukt dat wel. Laatst naar El Gouna zonder vriendin, met kiter via die Egyptische maatschappij. Helemaal geen enkel probleem. En ook daar het halve vliegtuig vol met duikflessen enzo.

Weet je wat pas ziek is? Mijn Amerikaanse collega die hier in Nederland woont. Die mag via KLM en een paar andere maatschappijen gewoon 2 x 32kg GRATIS meenemen. Omdat hij US citizen is! Jij op diezelfde vlucht maar 20kg.

Jammer voor hem, maar beetje gerechtigheid: hij gaat naar de Cape bij Boston, allemaal natuurgebieden waar je niet mag kiten. Dus hoe klote autoplaya ook is, het kan dus toch nog gekker!
FaBian
Gast
Antwoord #34 Mei 20, 2006, 15:40:19
edit2Rapporteer  
Ik ook nog NOOOOIT bij hoeven te betalen!!!!.....tot vorige week dus met Martinair ThumpDown
Inchecken : 1 koffer en 1 boardbag( waren met z'n 2-en , wat normaal dus geen probleem moet zijn...1 colli per persoon)
Wijf achter de balie in nikshumeur.........koffer was 21 kg en boardbag 21,4......das 20 euro bijbetalen, zegt ze!! Maar daar bleef het niet bij..........handbagage moest ineeens OOK gewogen worden (angry_kitesmiley)
beide 4 kilo te veel= 8 kilo!!! Nog een keer 80 euro er boven op want die 8 moest dus ook ingechecked worden.Had je wel een retourtje!!
Martinair zuigt zwaar tegenwoordig!Zeker als ze zo'n trol treft die in de overgang is loser
En aanmelden??? Heb het nog NOOOOOIT gedaan......misschien voor de volgende keer een optie om te proberen idd...
O ja....je bar in je handbagage....NIET DOEN...mag je anders alsnog inchecked met bijbehorende kosten! Is te gevaarlijk....zou er mee kunnen slaan. Hypcrotieten!! Check het bestek wat ze serveren.....dat dan weer wel???
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 Mei 20, 2006, 16:46:30
edit2Rapporteer  
Hmm, dat klinkt alsof je genaaid bent. Moet eerlijk zeggen dat ik een aantal jaren geleden 60 euro moest betalen, kreeg ik een cheque mee. Nooit acceptgiro thuis ontvangen.

Maar wat jij zegt heb ik ook altijd. 1,5kg over gewicht doen ze normaal nooit moeilijk over.

Sorry dames, ik ben erg vrouwonvriendelijk met deze opmerking: maar ga nooit bij een vent in de rij staan, en zoek gewoon de meest jongste blondine uit. Dat kan ook erg schelen.

Het is gewoon te maf voor woorden dat de bali medewerkers in moeten schatten of je wel of niet bij moet betalen.

De "Duitse" NKV heeft bij diverse vliegmaatschappijen afspraken gemaakt over kitespullen. Is dat niet iets voor hier om dat ook te doen? Waarom duikers en golfers wel?
DaRe

Antwoord #36 Mei 21, 2006, 04:48:43
edit2Rapporteer  
Ik ook nog NOOOOIT bij hoeven te betalen!!!!.....tot vorige week dus met Martinair ThumpDown
Inchecken : 1 koffer en 1 boardbag( waren met z'n 2-en , wat normaal dus geen probleem moet zijn...1 colli per persoon)
Wijf achter de balie in nikshumeur.........koffer was 21 kg en boardbag 21,4......das 20 euro bijbetalen, zegt ze!! Maar daar bleef het niet bij..........handbagage moest ineeens OOK gewogen worden (angry_kitesmiley)
beide 4 kilo te veel= 8 kilo!!! Nog een keer 80 euro er boven op want die 8 moest dus ook ingechecked worden.Had je wel een retourtje!!
Martinair zuigt zwaar tegenwoordig!Zeker als ze zo'n trol treft die in de overgang is loser
En aanmelden??? Heb het nog NOOOOOIT gedaan......misschien voor de volgende keer een optie om te proberen idd...
O ja....je bar in je handbagage....NIET DOEN...mag je anders alsnog inchecked met bijbehorende kosten! Is te gevaarlijk....zou er mee kunnen slaan. Hypcrotieten!! Check het bestek wat ze serveren.....dat dan weer wel???

Ik wou dus 2 barren in de handbagage meenemen , wie heeft je tegengehouden? De handbagage controle bij de duane of de dame bij de incheck... Das namelijk wel een verschil. Volgens mij mag je alleen geen scherpe voorwerpen meenemen in de handbagage
FaBian
Gast
Antwoord #37 Mei 21, 2006, 17:13:50
edit2Rapporteer  
douane dude!!!
Molliebollie

Antwoord #38 Mei 21, 2006, 22:48:47
edit2Rapporteer  
Ik snap de reactie van de douane/incheckpersoneel ook wel.
Jij bent into kitesurfen en voor jou is een bar niets anders dan een onderdeel van jou kitesurfset.
Een douane of incheck sjaak heeft een heel andere kijk op zoiets en bekijkt alle spullen door het oog van een crimineel/terrorist: "Kan ik hier mee geweld plegen ?"

Anderzijds is het wel hypocriet als je zo'n mooi besteksetje ziet.

Maja, de wereld zit nou eenmaal raar in elkaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.