Groetjes vanuit Spanje

andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #25 Mei 04, 2005, 12:07:06
edit2Rapporteer  
Rowin, dat heb je mis! Vorig jaar was er een gedoogd beleid, totdat ze dus een keer van de guardia civil langs kwamen op La ballena. Ze hadden toen 4 kites mee genomen, dat leek later illegaal te zijn. Het bleek dus zo te zijn dat de lokale politie en de waterpolitie het kiten bij de kitezone op La ballena toestonden. Ze kwamen zelfs regelmatig de vergunningen checken. Alleen de guardia civil stond het niet toe.

Maar nadat ze die 4 kites hadden mee genomen, was ook daar op tv enzo geweest. Toen hebben ze afspraken gemaakt, en zou het dus gewoon legaal moeten zijn.
Paul

Antwoord #26 Mei 04, 2005, 13:47:36
edit2Rapporteer  
Ook camping aquarius heeft een korting van 50% met de campingcard

http://www.campingcard.nl/detailinfo.html?ca=106785

doe je voordeel.

Let wel op dat je niet door de politie van het water wordt gehaald, want vorig jaar zijn er heel wat kiters van het water gehaald. Doe een search op dit forum... want vorig jaar is hier uitgebreid over gediscuseerd.

Officieel wordt het gedoogd en mag je bij Nautic Almata niet kiten. Alleen bij st. perre pescador (bij kitescholen en naaktstrand)
BIG AIR
Gast
Antwoord #27 Mei 04, 2005, 14:03:56
edit2Rapporteer  
Volgens mij mag je nu bij La bellena ( zie verhaal Andy) en bij l amfora kite. Bij l amfora staat nu een groot board aan het strand met ,Kite zone,

De wind is nu iets minder betrouwbaar dan in de zomer maanden omdat het minder warm is.
kimmie
Gast
Antwoord #28 Mei 04, 2005, 18:15:35
edit2Rapporteer  
Ik ga van de zomer ook naar Spanje alleen een stukje noordelijker. Bij Pals, kent iemand dat? kun je daar ook kiten???
andy
Moderator

Antwoord #29 Mei 04, 2005, 20:04:28
edit2Rapporteer  
Volgens mij kan je niet echt veel noordelijker gaan. In ieder geval daar zijn niet echt veel stranden, meer rotsen. De wind zal daar ook een stuk minder zijn. De wind is bij Rosas zo goed omdat het een baai is. 
Paul

Antwoord #30 Mei 04, 2005, 20:19:33
edit2Rapporteer  
Een 1 1/2 uur rijden en je zit in leucate (FR) en da's weer een top stek! Nooit geweest maar vanaf de snelweg ziet het er top uit. Los daarvan worden hier altijd de speed wedstrijden gedaan.
Ondabeach

Antwoord #31 Mei 04, 2005, 20:33:51
edit2Rapporteer  
La Ballena heeft sinds een paar jaar een kitesurf zone waar ook een kitesurfschool zit. Tegenwoordig is het een onderdeel van club mistral.

http://www.ballena-alegre.com/ballena2

Kies je taal ----> aktiviteiten---> watersport-----> club Mistral
Fransje
Gast
Antwoord #32 Mei 04, 2005, 20:36:11
edit2Rapporteer  
Citaat
He Frans, Let wel op dat je waarschijnlijk in het Engels les krijgt, je bent immers in spanje.(of spaans, als je wil )
Gr.

Rowin

In het Engels lukt het wel. Het kost maar 25% van de prijs in Nederland.
(En toch is het een Eu-land). Dus het scheelt nogal !!!
Rowin

Antwoord #33 Mei 04, 2005, 23:05:19
edit2Rapporteer  
Rowin, dat heb je mis! Vorig jaar was er een gedoogd beleid, totdat ze dus een keer van de guardia civil langs kwamen op La ballena. Ze hadden toen 4 kites mee genomen, dat leek later illegaal te zijn. Het bleek dus zo te zijn dat de lokale politie en de waterpolitie het kiten bij de kitezone op La ballena toestonden. Ze kwamen zelfs regelmatig de vergunningen checken. Alleen de guardia civil stond het niet toe.

Maar nadat ze die 4 kites hadden mee genomen, was ook daar op tv enzo geweest. Toen hebben ze afspraken gemaakt, en zou het dus gewoon legaal moeten zijn.

Volgens mij mag je nu bij La bellena ( zie verhaal Andy) en bij l amfora kite. Bij l amfora staat nu een groot board aan het strand met ,Kite zone,

De wind is nu iets minder betrouwbaar dan in de zomer maanden omdat het minder warm is.

He Andy, Dat zijn wel overtuigende woorden inderdaad.

Alleen als ik het verhaaltje wat 'Big air' schrijft, dat er staat: kitezone, dan heb je toch niet de kans dat 'ze' ( politite ) je alsnog van het water haalt???

De laatste keer dat ik daar ben geweest is nu bijna een jaar geleden, er stond toen bij L'amfora dat je richting Nautic amata moest. en net waar die rivier uitmond, DAAR mag je kiten. Bij Camping L'Amfora is ook een surf/kite center.  Windsurfen werd toen gewoon bij de camping gedaan. Voor kitelessen moest je een stuk lopen richting die andere camping.

Gr.

Rowin

Rowin

Antwoord #34 Mei 04, 2005, 23:07:36
edit2Rapporteer  
Ik ga van de zomer ook naar Spanje alleen een stukje noordelijker. Bij Pals, kent iemand dat? kun je daar ook kiten???

Volgens mij kan je niet echt veel noordelijker gaan. In ieder geval daar zijn niet echt veel stranden, meer rotsen. De wind zal daar ook een stuk minder zijn. De wind is bij Rosas zo goed omdat het een baai is.

Dat klopt Andy,

Als ik het goed heb, is de baai van Rosas de meest noordelijkste baai van Spanje.

gr.

Rowin
Paul

Antwoord #35 Mei 04, 2005, 23:16:07
edit2Rapporteer  
Rowin,

De spot waar jij het over hebt, ligt naast Nautic Almata (camping) en aan de andere kant van de riviertje. Ofwel het naaktstrand (links). Officieel is het strand rechts van de rivier van nautic Almata (prive terrein) waar je geen kites mag neerleggen. Ik heb dat vorig jaar nog gevraagd. Wij gingen telkens aan de andere kant van het riviertje.

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #36 Mei 05, 2005, 08:53:19
edit2Rapporteer  
Pals ligt een baai zuidelijker dan Rosas... Aan de baai met l Estartit op de punt. Twee seizoenen geweest. Zijn twee windsurf stekken waarvan er 1 ook voor kitesurfen in gebruik was. Pal voor camping Playa Brava. Daar werd ook les gegeven. De wind is er ook thermisch in de middag en dat betekent praktisch elke dag varen... Wel inderdaad allemaal net wat smaller strand en kleinere baai dan bij Rosas.
kimmie
Gast
Antwoord #37 Mei 05, 2005, 17:55:27
edit2Rapporteer  
He marcel,

Ik ga daar dus heen met mn vriend van de zomer.
Is het daar een beetje breed of zit je met zn 50ge op 1m2?
En kun je daar mooie avondsessies doen of is de wind er alleen overdag goed?
andy
Moderator

Antwoord #38 Mei 05, 2005, 20:42:22
edit2Rapporteer  
Meestal is er op zulke plekken s'avonds geen wind. Ik heb het vorig jaar maar een paar keer mee gemaakt dat je s'avonds nog lekker kon varen.
Bluecupra

Antwoord #39 Mei 05, 2005, 21:13:07
edit2Rapporteer  
Meestal is er op zulke plekken s'avonds geen wind. Ik heb het vorig jaar maar een paar keer mee gemaakt dat je s'avonds nog lekker kon varen.

Meestal begint het te waaien rond 11.00 / 11.30. Omstreeks 13.00/13.30 wordt het meer en tegen 14.00 waait het tot 17.30/18.00 door. Avond sessies heb ik in de afgelopen paar jaar dat ik er geweest ben niet meegemaakt. Vind het al super dat dag in dag uit het iedere middag voldoende waait om het water op te gaan. Daarnaast een lekker temperatuurtje, helemaal super dus

Jeffrey
Ondabeach

Antwoord #40 Mei 06, 2005, 18:52:54
edit2Rapporteer  
Ja avond sessies zijn echt sporadisch. Maar als de er is komt ie meestal uit het noorden. Tramuntana heet ie dan. Vanuit La-Ballena heb ik een keer naar Rosas gekite met de hele crew van de surfschool op La- Ballena. Windsurfers en kitesurfers door elkaar.. tja het kan echt!
Rowin

Antwoord #41 Mei 06, 2005, 20:45:04
edit2Rapporteer  
Rowin,

De spot waar jij het over hebt, ligt naast Nautic Almata (camping) en aan de andere kant van de riviertje. Ofwel het naaktstrand (links). Officieel is het strand rechts van de rivier van nautic Almata (prive terrein) waar je geen kites mag neerleggen. Ik heb dat vorig jaar nog gevraagd. Wij gingen telkens aan de andere kant van het riviertje.

Dus je mag wel links van het riviertje kiten. En daar bij dat 'naaktstrand'  zijn toch alleen maar kiters? ..
Ik zag ten minste toen ik daar ging kijken en om wat foto's te schieten geen naakte mensen, alleen maar kiters.
( ik ga trouwens weer naar L'amfora. Net zoals vorig jaar. Alleen ga ik er nu kitesurfen.  @#$, uiteraad in de kitezone) 

Gr.

Rowin
Ondabeach

Antwoord #42 Mei 07, 2005, 20:28:10
edit2Rapporteer  
Ik ga dit jaar de eerste week van september. Normaal gesproken ga ik altijd begin juli en is er bijna altijd wind. Weet iemand of het er in september een beetje waait?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.